Polscy internauci o patriotyzmie gospodarczym

Polscy internauci o patriotyzmie gospodarczym

Brief for Poland / Aktualności

Polacy coraz częściej deklarują dumę z krajowych produktów w serwisach społecznościowych – wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Ostatnio przyczynkiem do rozmowy wśród użytkowników było zamieszanie wokół aplikacji „Pola”, pomagającej odróżnić produkty polskie od tych wyprodukowanych za granicą.

-

Aplikacja „Pola”, stworzona przez społeczność Koduj dla Polski we współpracy z Klubem Jagiellońskim oraz Instytutem Logistyki i Magazynowania Politechniki Warszawskiej, zadebiutowała w listopadzie 2015 roku. Skanując kod kreskowy produktów użytkownicy programu mogą w łatwy i szybki sposób uzyskać informację na temat producenta – m.in. dowiadując się, gdzie ten płaci podatki, w jakim kraju produkuje, jaki jest udział polskiego kapitału w firmie oraz czy jest ona częścią zagranicznego koncernu. Na przełomie marca i kwietnia br. szum wokół oprogramowania wywołała jedna z niemieckich stacji telewizyjnych, emitując materiał ośmieszający aplikację.

Co ciekawe, aplikacja, z której korzysta blisko 200 tys. użytkowników i przy pomocy której ponad 2 mln. razy zeskanowano produkty, cieszy się w mediach społecznościowych dużą popularnością. Od 21 marca do 4 kwietnia na temat „Poli” ukazało się ponad 2,2 tys. wzmianek, z czego wśród tych, w których padły słowa nacechowane emocjonalnie, 96 proc. miało wydźwięk pozytywny.

Dyskusja Polaków w mediach społecznościowych na temat aplikacji tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni wywołała 55,7 tys. różnego rodzaju interakcji. Użytkownicy Facebooka chętnie dzielili się swoimi przyzwyczajeniami zakupowymi i rekomendowali „Polę”.

Siła polskich marek

Wydaje się, że moda na patriotyzm gospodarczy w Polsce rośnie. Zgodnie z danymi IMM-u, Polacy chętnie deklarują, że kupują krajowe produkty i często polecają rodzime firmy. W mediach – zarówno w tradycyjnych i społecznościowych – coraz częściej trafić można na argument, że jakość polskich produktów nie odbiega od zagranicznych. Przykładowo, w ciągu dwóch ostatnich tygodni na temat patriotyzmu gospodarczego w mediach społecznościowych ukazało się blisko 10 tys. komentarzy. Fakro, Drutex, Inglot, CCC, CD projekt, PESA -  to tylko niektóre wymieniane w ich treści firmy, podawane za przykład międzynarodowego sukcesu.

Taki stan rzeczy może napawać optymizmem wszystkich tych, którzy wierzą w to, że wizerunek Polski za granicą budują nie kampanie reklamowe, a polskie marki i produkty. Pokazuje on bowiem, że Polacy coraz częściej dostrzegają jakość polskich artykułów, co może przełożyć się na ich umocnienie również na rynkach światowych.

Tagi:

IMM Pola

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.