Polscy internauci o patriotyzmie gospodarczym

Polscy internauci o patriotyzmie gospodarczym

Brief for Poland / Aktualności

Polacy coraz częściej deklarują dumę z krajowych produktów w serwisach społecznościowych – wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Ostatnio przyczynkiem do rozmowy wśród użytkowników było zamieszanie wokół aplikacji „Pola”, pomagającej odróżnić produkty polskie od tych wyprodukowanych za granicą.

-

Aplikacja „Pola”, stworzona przez społeczność Koduj dla Polski we współpracy z Klubem Jagiellońskim oraz Instytutem Logistyki i Magazynowania Politechniki Warszawskiej, zadebiutowała w listopadzie 2015 roku. Skanując kod kreskowy produktów użytkownicy programu mogą w łatwy i szybki sposób uzyskać informację na temat producenta – m.in. dowiadując się, gdzie ten płaci podatki, w jakim kraju produkuje, jaki jest udział polskiego kapitału w firmie oraz czy jest ona częścią zagranicznego koncernu. Na przełomie marca i kwietnia br. szum wokół oprogramowania wywołała jedna z niemieckich stacji telewizyjnych, emitując materiał ośmieszający aplikację.

Co ciekawe, aplikacja, z której korzysta blisko 200 tys. użytkowników i przy pomocy której ponad 2 mln. razy zeskanowano produkty, cieszy się w mediach społecznościowych dużą popularnością. Od 21 marca do 4 kwietnia na temat „Poli” ukazało się ponad 2,2 tys. wzmianek, z czego wśród tych, w których padły słowa nacechowane emocjonalnie, 96 proc. miało wydźwięk pozytywny.

Dyskusja Polaków w mediach społecznościowych na temat aplikacji tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni wywołała 55,7 tys. różnego rodzaju interakcji. Użytkownicy Facebooka chętnie dzielili się swoimi przyzwyczajeniami zakupowymi i rekomendowali „Polę”.

Siła polskich marek

Wydaje się, że moda na patriotyzm gospodarczy w Polsce rośnie. Zgodnie z danymi IMM-u, Polacy chętnie deklarują, że kupują krajowe produkty i często polecają rodzime firmy. W mediach – zarówno w tradycyjnych i społecznościowych – coraz częściej trafić można na argument, że jakość polskich produktów nie odbiega od zagranicznych. Przykładowo, w ciągu dwóch ostatnich tygodni na temat patriotyzmu gospodarczego w mediach społecznościowych ukazało się blisko 10 tys. komentarzy. Fakro, Drutex, Inglot, CCC, CD projekt, PESA -  to tylko niektóre wymieniane w ich treści firmy, podawane za przykład międzynarodowego sukcesu.

Taki stan rzeczy może napawać optymizmem wszystkich tych, którzy wierzą w to, że wizerunek Polski za granicą budują nie kampanie reklamowe, a polskie marki i produkty. Pokazuje on bowiem, że Polacy coraz częściej dostrzegają jakość polskich artykułów, co może przełożyć się na ich umocnienie również na rynkach światowych.

Tagi:

IMM Pola

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.