Facebook poszerza możliwości live-streamingu

Facebook poszerza możliwości live-streamingu

Brief.pl / Aktualności

Facebook ogłosił nowe funkcje dla Facebook Live, które dają użytkownikom więcej możliwości związanych z transmisjami wideo. Tym samym firma Marka Zuckerberga stanęła do boju o rynek aplikacji live-streamingowych.

-

Ubiegły rok był tym, w którym rola aplikacji live-streamingowych gwałtownie wzrosła, czego najlepszym przykładem jest dynamiczny rozwój takich programów jak Periscope czy Meerkat. Nic zatem dziwnego, że i Facebook, będący dziś najważniejszym medium społecznościowym na świecie, postanowił udostępnić możliwość nadania na żywo swoim użytkownikom.

Wśród udostępnionych wczoraj funkcji znajduje się m.in. Live dla Grup i Wydarzeń, który umożliwi prowadzenie transmisji na żywo wyłącznie dla osób należących do grupy na Facebooku lub uczestniczących w wybranym wydarzeniu,  Reakcje Live, pozwoląjące na wykorzystanie obecnych przycisków reakcji, które wyświetlą się w czasie transmisji na ekranie czy odtwarzanie komentarzy dodanych przez użytkowników oglądających transmisję, przy ponownym oglądaniu zakończonego programu.

Dodatkowo, na transmisję będzie można nałożyć jeden z pięciu dostępnych filtrów, a wkrótce udostępniona zostanie również możliwość rysowania na wideo w trakcie trwania transmisji. Dodatkowo, powstała również Mapa Live, pozwalająca na odkrywanie publicznych transmisji na żywo pochodzących z różnych rejonów świata.

Konkurencja dla Snapchata?

Facebook Live bez wątpienia będzie konkurencją dla aplikacji Periscope, której właścicielem jest Twitter. Czy to samo można powiedzieć o Snapchacie? Wydaje się bowiem, że Snapchat jest solą w oku Marka Zuckerberga, której ów już nie raz próbował się pozbyć. Jeszcze zanim firma Evana Spiegela stała się jednym z najważniejszych mediów społecznościowych, Zuckerberg złożył młodemu przedsiębiorcy ofertę kupna Snapchata za 3 mld zł, którą ten odrzucił. Facebook podjął również nieudaną próbę stworzenia konkurencji dla Snapchata, aplikacji Slingshot – oprogramowanie nie zgromadziło jednak wielu użytkowników. Czy uruchamiając dodatkowe funkcje dla Facebook Live Zuckerbergowi wreszcie uda się pokonać Spiegela w walce o uwagę miłośników krótkich form wideo? Trudno orzec, szczególnie zważywszy na fakt, że Snapchat rozwija się bardzo dynamicznie, nieustannie poszukując nowych możliwości monetyzacji, a funkcje Facebook Live nie są przełożeniem jeden do jeden tego, co oferuje aplikacja Spiegela.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.