Facebook poszerza możliwości live-streamingu

Facebook poszerza możliwości live-streamingu

Brief.pl / Aktualności

Facebook ogłosił nowe funkcje dla Facebook Live, które dają użytkownikom więcej możliwości związanych z transmisjami wideo. Tym samym firma Marka Zuckerberga stanęła do boju o rynek aplikacji live-streamingowych.

-

Ubiegły rok był tym, w którym rola aplikacji live-streamingowych gwałtownie wzrosła, czego najlepszym przykładem jest dynamiczny rozwój takich programów jak Periscope czy Meerkat. Nic zatem dziwnego, że i Facebook, będący dziś najważniejszym medium społecznościowym na świecie, postanowił udostępnić możliwość nadania na żywo swoim użytkownikom.

Wśród udostępnionych wczoraj funkcji znajduje się m.in. Live dla Grup i Wydarzeń, który umożliwi prowadzenie transmisji na żywo wyłącznie dla osób należących do grupy na Facebooku lub uczestniczących w wybranym wydarzeniu,  Reakcje Live, pozwoląjące na wykorzystanie obecnych przycisków reakcji, które wyświetlą się w czasie transmisji na ekranie czy odtwarzanie komentarzy dodanych przez użytkowników oglądających transmisję, przy ponownym oglądaniu zakończonego programu.

Dodatkowo, na transmisję będzie można nałożyć jeden z pięciu dostępnych filtrów, a wkrótce udostępniona zostanie również możliwość rysowania na wideo w trakcie trwania transmisji. Dodatkowo, powstała również Mapa Live, pozwalająca na odkrywanie publicznych transmisji na żywo pochodzących z różnych rejonów świata.

Konkurencja dla Snapchata?

Facebook Live bez wątpienia będzie konkurencją dla aplikacji Periscope, której właścicielem jest Twitter. Czy to samo można powiedzieć o Snapchacie? Wydaje się bowiem, że Snapchat jest solą w oku Marka Zuckerberga, której ów już nie raz próbował się pozbyć. Jeszcze zanim firma Evana Spiegela stała się jednym z najważniejszych mediów społecznościowych, Zuckerberg złożył młodemu przedsiębiorcy ofertę kupna Snapchata za 3 mld zł, którą ten odrzucił. Facebook podjął również nieudaną próbę stworzenia konkurencji dla Snapchata, aplikacji Slingshot – oprogramowanie nie zgromadziło jednak wielu użytkowników. Czy uruchamiając dodatkowe funkcje dla Facebook Live Zuckerbergowi wreszcie uda się pokonać Spiegela w walce o uwagę miłośników krótkich form wideo? Trudno orzec, szczególnie zważywszy na fakt, że Snapchat rozwija się bardzo dynamicznie, nieustannie poszukując nowych możliwości monetyzacji, a funkcje Facebook Live nie są przełożeniem jeden do jeden tego, co oferuje aplikacja Spiegela.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.