Facebook poszerza możliwości live-streamingu

Facebook poszerza możliwości live-streamingu

Brief.pl / Aktualności

Facebook ogłosił nowe funkcje dla Facebook Live, które dają użytkownikom więcej możliwości związanych z transmisjami wideo. Tym samym firma Marka Zuckerberga stanęła do boju o rynek aplikacji live-streamingowych.

-

Ubiegły rok był tym, w którym rola aplikacji live-streamingowych gwałtownie wzrosła, czego najlepszym przykładem jest dynamiczny rozwój takich programów jak Periscope czy Meerkat. Nic zatem dziwnego, że i Facebook, będący dziś najważniejszym medium społecznościowym na świecie, postanowił udostępnić możliwość nadania na żywo swoim użytkownikom.

Wśród udostępnionych wczoraj funkcji znajduje się m.in. Live dla Grup i Wydarzeń, który umożliwi prowadzenie transmisji na żywo wyłącznie dla osób należących do grupy na Facebooku lub uczestniczących w wybranym wydarzeniu,  Reakcje Live, pozwoląjące na wykorzystanie obecnych przycisków reakcji, które wyświetlą się w czasie transmisji na ekranie czy odtwarzanie komentarzy dodanych przez użytkowników oglądających transmisję, przy ponownym oglądaniu zakończonego programu.

Dodatkowo, na transmisję będzie można nałożyć jeden z pięciu dostępnych filtrów, a wkrótce udostępniona zostanie również możliwość rysowania na wideo w trakcie trwania transmisji. Dodatkowo, powstała również Mapa Live, pozwalająca na odkrywanie publicznych transmisji na żywo pochodzących z różnych rejonów świata.

Konkurencja dla Snapchata?

Facebook Live bez wątpienia będzie konkurencją dla aplikacji Periscope, której właścicielem jest Twitter. Czy to samo można powiedzieć o Snapchacie? Wydaje się bowiem, że Snapchat jest solą w oku Marka Zuckerberga, której ów już nie raz próbował się pozbyć. Jeszcze zanim firma Evana Spiegela stała się jednym z najważniejszych mediów społecznościowych, Zuckerberg złożył młodemu przedsiębiorcy ofertę kupna Snapchata za 3 mld zł, którą ten odrzucił. Facebook podjął również nieudaną próbę stworzenia konkurencji dla Snapchata, aplikacji Slingshot – oprogramowanie nie zgromadziło jednak wielu użytkowników. Czy uruchamiając dodatkowe funkcje dla Facebook Live Zuckerbergowi wreszcie uda się pokonać Spiegela w walce o uwagę miłośników krótkich form wideo? Trudno orzec, szczególnie zważywszy na fakt, że Snapchat rozwija się bardzo dynamicznie, nieustannie poszukując nowych możliwości monetyzacji, a funkcje Facebook Live nie są przełożeniem jeden do jeden tego, co oferuje aplikacja Spiegela.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.