Fenomen aplikacji Snapchat jako narzędzia marketingowego

Fenomen aplikacji Snapchat jako narzędzia marketingowego

Brief.pl / Aktualności

W jaki sposób najlepiej wypromować markę na Snapchacie, dlaczego warto inwestować w influencerów i jak przeprowadzić dobrą kampanię marketingową w mediach społecznościowych? Odpowiedzi na pytania szukaliśmy na Hash Fm Breakfast.

-

Hash Fm Breakfast to seria szkoleń, które mają na celu przybliżyć wszystkim zainteresowanym potencjał marketingowy drzemiący w influencerach.

Na szkoleniu, które odbyło się 5 kwietnia br., można było dowiedzieć się o nowych platformach mobilnych i ich gwiazdach oraz o tym, jak poprawnie i sukcesywnie wykorzystywać Snapchat i Instagram do działań marketingowych. Gośćmi byli Tomasz Sulewski z Orange Polska oraz przedstawiciele środowiska Snapchatu — siostry Bukowskie, Damian Siczek.

Dlaczego Snapchat?

O Snapchacie czytelnikom Briefu opowiedział Konrad Traczyk, założyciel agencji influencer marketingowej Hash Fm:

– Wyodrębniam dwa główne czynniki, które definiują sukces Snapchata. Przede wszystkim aplikacja jest pierwszym social networkiem, który został zbudowany od początku do końca z myślą wyłącznie o smartfonach i dopasowana do ich konstrukcji. Jest w zasadzie bardzo podobna do innych serwisów społecznościowych. Polega na steamingu treści, jednak przy zalogowaniu się do Snapchatu wyświetla się tylko pusty ekran, tak zwane „lusterko”. Jest to jeden z dowodów na to, że aplikacja ta stworzona została bez kompleksu wobec desktopu i w ogóle go nie uwzględnia.

Twórcy pokazują środkowy palec historii internetu i odpowiadają na potrzeby młodych użytkowników, dostosowując się do ich sposobu korzystania z urządzeń mobilnych. Dziwnym na pierwszy rzut oka wydaje się koncept znikających treści. Po zastanowieniu się widzimy, że Snapchat swą specyfiką jest najbardziej zbliżony do naturalnego sposobu komunikacji – rozmawiając ze znajomymi, wiemy, że treść trafi do adresata i zniknie, nie zostanie nagrana, udostępniona, ponownie odtworzona. To jest drugi czynnik i tym Snapchat stanowczo różni się od bardziej tradycyjnych w naszych czasach kanałów marketingowych, a mianowicie takich serwisów jak Facebook, YouTube czy Twitter.

— Warto również zaznaczyć, że Snapchat charakteryzuje się nagrywaniem wideo w pionie. Kilka lat temu taki sposób uważał się niemalże za faux-pas. Pionowe wideo ma jednak sporo zalet. Przede wszystkim ułatwia nagrywanie i odtwarzanie treści przez użytkowników przy każdych okolicznościach i w dowolnym miejscu bez potrzeby przekręcenia urządzenia — dodaje Konrad Traczyk.

 

Kolejna edycja szkolenia Hash Fm Breakfast odbędzie się 18 kwietnia br.

 

::

 

Foto: Fotolia/Sommersby

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.