wp - grudzien 2016

Fenomen aplikacji Snapchat jako narzędzia marketingowego

Fenomen aplikacji Snapchat jako narzędzia marketingowego

Brief.pl / Aktualności

W jaki sposób najlepiej wypromować markę na Snapchacie, dlaczego warto inwestować w influencerów i jak przeprowadzić dobrą kampanię marketingową w mediach społecznościowych? Odpowiedzi na pytania szukaliśmy na Hash Fm Breakfast.

-

Hash Fm Breakfast to seria szkoleń, które mają na celu przybliżyć wszystkim zainteresowanym potencjał marketingowy drzemiący w influencerach.

Na szkoleniu, które odbyło się 5 kwietnia br., można było dowiedzieć się o nowych platformach mobilnych i ich gwiazdach oraz o tym, jak poprawnie i sukcesywnie wykorzystywać Snapchat i Instagram do działań marketingowych. Gośćmi byli Tomasz Sulewski z Orange Polska oraz przedstawiciele środowiska Snapchatu — siostry Bukowskie, Damian Siczek.

Dlaczego Snapchat?

O Snapchacie czytelnikom Briefu opowiedział Konrad Traczyk, założyciel agencji influencer marketingowej Hash Fm:

– Wyodrębniam dwa główne czynniki, które definiują sukces Snapchata. Przede wszystkim aplikacja jest pierwszym social networkiem, który został zbudowany od początku do końca z myślą wyłącznie o smartfonach i dopasowana do ich konstrukcji. Jest w zasadzie bardzo podobna do innych serwisów społecznościowych. Polega na steamingu treści, jednak przy zalogowaniu się do Snapchatu wyświetla się tylko pusty ekran, tak zwane „lusterko”. Jest to jeden z dowodów na to, że aplikacja ta stworzona została bez kompleksu wobec desktopu i w ogóle go nie uwzględnia.

Twórcy pokazują środkowy palec historii internetu i odpowiadają na potrzeby młodych użytkowników, dostosowując się do ich sposobu korzystania z urządzeń mobilnych. Dziwnym na pierwszy rzut oka wydaje się koncept znikających treści. Po zastanowieniu się widzimy, że Snapchat swą specyfiką jest najbardziej zbliżony do naturalnego sposobu komunikacji – rozmawiając ze znajomymi, wiemy, że treść trafi do adresata i zniknie, nie zostanie nagrana, udostępniona, ponownie odtworzona. To jest drugi czynnik i tym Snapchat stanowczo różni się od bardziej tradycyjnych w naszych czasach kanałów marketingowych, a mianowicie takich serwisów jak Facebook, YouTube czy Twitter.

— Warto również zaznaczyć, że Snapchat charakteryzuje się nagrywaniem wideo w pionie. Kilka lat temu taki sposób uważał się niemalże za faux-pas. Pionowe wideo ma jednak sporo zalet. Przede wszystkim ułatwia nagrywanie i odtwarzanie treści przez użytkowników przy każdych okolicznościach i w dowolnym miejscu bez potrzeby przekręcenia urządzenia — dodaje Konrad Traczyk.

 

Kolejna edycja szkolenia Hash Fm Breakfast odbędzie się 18 kwietnia br.

 

::

 

Foto: Fotolia/Sommersby

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.