Reklamy wideo w Instant Articles

Reklamy wideo w Instant Articles

Brief.pl / Aktualności

Na platformie Facebooka - Instant Articles już niebawem pojawią się nowe możliwości reklamowe dla wydawców, którzy zdecydują się wykorzystać to narzędzie do publikacji artykułów. Gdzie kryje się potencjał tej formy przekazywania treści?

-

Instant Articles to platforma uruchomiona w maju ubiegłego roku, skierowana do wydawców. Początkowo swoje materiały udostępniało w ten sposób dziewięć podmiotów: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC, Spiegel oraz Bild. Po kilku miesiącach fazy testowej, Facebook zapowiedział, że funkcja ta zostanie udostępniona wszystkim firmom wydawniczym 12 kwietnia bieżącego roku, podczas konferencji F8. Próbkę tego rozwiązania w polskim wydaniu można było zobaczyć w marcu na fanpage'u NOIZZ.

Wraz z momentem wystartowania nowej funkcji, pojawiło się wiele pytań dotyczących korzyści, jakie zą sobą niesie. W przypadku czytelników, sytuacja jest dość jasna, bo zyskują oni przede wszystkim jeszcze szybszy dostęp do treści. Średni czas ładowania artykułu, który wynosi 8 sekund, Facebookowi udało się skrócić 10-krotnie. Dodatkowo artykuły mogą być wzbogacone wysokiej jakości materiałami graficznymi oraz audio i wideo. Istnieje także możliwość komentowania poszczególnych partii tekstów.

 Jeśli chodzi o dostawców treści, to sprawa zdaje się być mniej jasna. Szybko pojawiły się głosy o wadach braku przekierowania treści na właściwą stronę wydawcy, który traci bezpośrednich użytkowników serwisu. Jednak, jak kilka miesięcy temu zapewniał na łamach brief.pl Marek Miller, naczelny serwisu prasa.info, sposób monetyzacji, jaki zaproponował partnerom Zuckerberg, robi wrażenie bardzo dobrze przemyślanego ze strony Facebooka. -Możliwość sprzedaży reklam przez partnerów, za które portal nie będzie pobierać żadnej opłaty jest bardzo uczciwa. Podobnie w przypadku pośrednictwa Facebooka w sprzedaży reklam, za które pobierać będzie 30 procent zysków. Również współpraca z Facebookiem będzie dla wydawców znakomitym sposobem na budowanie swojego wizerunku i lepszego pozycjonowania wśród użytkowników medium - zapewnia Miller.

 

Kolejna zachęta dla wydawców

 

Kilka dni temu Facebook zapowiedział rozszerzenie oferty reklamowej dla wydawców korzystających z Instant Articles. Jak dotąd zamieszczanie reklam było ograniczone chociażby liczbą słów. Mogły się one pojawiać co 350 wyrazów. - Zmiany w facebookowej platformie Instant Articles to duży krok w przyszłość i zarazem ukłon w stronę wydawców treści. Dzięki nowym możliwościom reklamowym, autorzy tekstów będą w stanie osiągać lepsze wyniki finansowe przy takim samym nakładzie pracy - komentuje Jędrzej Zarychta, performance marketing specialist z agencji interaktywnej KERRIS. - Warto zauważyć, że Facebook nie próbuje naśladować rozwiązań znanych z platformy reklamowej Google. Zuckerberg stawia na innowacyjne funkcjonalności, które niebawem mogą okazać się przełomowe dla całej branży wydawniczej. Facebook stara się zachęcić do Instant Articles ludzi tworzących treści i udowodnić, że jest atrakcyjniejszym partnerem od giganta z Mountain View. W odróżnieniu od Google, nie wymaga posiadania własnej strony internetowej i prawdopodobnie pozwoli na wyświetlanie ciekawszych formatów reklamowych - dodaje.

Nowym udogodnieniem mają być między innymi formaty wideo, odtwarzane automatycznie lub za zgodą użytkownika. Dodatkowo na dole publikowanego materiału pojawi się specjalny moduł stworzony dla reklamodawców. - Musimy jednak pamiętać, że wprowadzenie tego typu reklam wideo to działanie znane nam z największych portali informacyjnych. Początkowo polegało na wyświetlaniu wyciszonych spotów promocyjnych, jednak z biegiem czasu reklamy wideo razem ze ścieżkami audio zaczęły odtwarzać się automatycznie. Taka praktyka niestety przestaje być user-friendly. Zuckerberg musi uważać, by przesadna ewolucja nowej funkcji nie zniechęciła grona czytelników Instant Articles, które na chwilę obecną nie jest zbyt liczne. Czas pokaże, czy planowane zmiany wpłyną na popularność Instant Articles i sposób korzystania z tej formy przekazywania treści zarówno przez wydawców, jak i czytelników. Osobiście trzymam kciuki za rozwój platformy w Polsce. Przyjęcie się nowego formatu reklamowego stworzyłoby dodatkowe możliwości promocji, co z punktu widzenia marketerów jest wyjątkowo korzystne - tłumaczy Zarychta.

::

Czytaj również:

Nowa funkcja Facebooka - Instant Articles. Kto na niej zyska?

::

Foto: instantarticles.fb.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.