wp - grudzien 2016

Snapchat na smartfonach 5 mln Polaków

Snapchat na smartfonach 5 mln Polaków

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z badań, niespełna 24 proc. dorosłych internautów w Polsce korzysta ze Snapchata. Zakładając, że z internetu korzysta ok. 20 mln pełnoletnich użytkowników, możemy przypuszczać, że nawet 5 mln z nich ściągnęło aplikację z duszkiem na swój smartfon i wypróbowało jej możliwości. Przyjrzyjmy się tej grupie bliżej!

-

Dane te pochodzą z badań zrealizowanych na zlecenie agencji social media Think Kong przez SW Research Snapchat w styczniu bieżącego roku. Wzięło w nich udział 1000 internautów w wieku 18+. W wynikach uwzględnione są oczywiście deklaracje, jednak, jak przekonuje Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong, nie zmienia to faktu, że aplikacja początkowo rozrywkowa, dziś ma potencjał stać się dobrym narzędziem marketingowym. - Rzeczywiste liczby wcale nie muszą odbiegać od tego poziomu, bo w badaniu nie uwzględniono młodzieży i dzieci poniżej 18. roku życia. Tymczasem wg podobnych badań przeprowadzonych w USA, w grupie 12-24 lat na Snapchat zagląda 46 proc. osób z tej grupy wiekowej – komentuje Kilen.

Kto korzysta ze Snapchata?

 

 

Jak często tam zaglądamy?

 

 

Wciąż jednak wiele marek podchodzi do komunikacji na Snapchacie z dużą dozą ostrożności i nieufności. O ile Facebook czy Instagram są już niemalże obowiązkowymi kanałami promocji, o tyle aplikacja mobilna umożliwiająca wysyłanie w świat krótkich formatów wideo stosunkowo rzadko staje się faktycznym elementem kampanii marketingowych. O tym, które polskie marki dostrzegły w tym narzędziu potencjał pisaliśmy kilka miesięcy temu. Z najbardziej interesującymi kreacjami ze świata można się będzie zapoznać w najnowszym wydaniu magazynu Brief!

::

 Foto: Fotolia.com / Autor: Julia Tim

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.