Życie po śmierci, czyli kampania promująca kursy pierwszej pomocy wśród więźniów

Brief.pl / Aktualności

Czy łatwiej jest odebrać życie, czy je uratować? To pytanie pada w kampanii "Życie po śmierci" autorstwa Grey Group Poland, która zachęca do odbycia kursu pierwszej pomocy i podejmuje temat resocjalizacji więźniów. Efektem projektu jest krótki film dokumentalny.

-

Cel kampanii

„Życie po śmierci” to kampania, w ramach której przeprowadzone zostały kursy pierwszej pomocy wśród osób skazanych prawomocnym wyrokiem sądu za zabójstwo, które niedługo wyjdą na wolność. Poprzez edukację kampania daje skazańcom szansę na rehabilitację po odbyciu wyroku, resocjalizację i na ponowną adaptację do społeczeństwa w oparciu o nabyte nowe kompetencje i umiejętności. Przygotowuje ich również do odpowiedniej reakcji w sytuacjach umożliwiających uratowanie czyjegoś życia. Pozwala także na potencjalną zmianę postrzegania społecznego byłych skazanych po wyjściu na wolność.

 

Realizacja produkcji

Kursom pierwszej pomocy przeprowadzonym w aresztach Warszawa-Mokotów oraz Warszawa-Grochów towarzyszyła realizacja krótkiego filmu dokumentalnego, za którego koncept odpowiadał Grey Group Poland zainspirowane działalnością Fundacji Pedagogium, a za produkcję odpowiadała agencja Shootme. Muzykę skomponowali producenci hip-hopowi Mikołaj Bugajak i Piotr Kaliński tworzący jako Noon i Hatti Vatti.

- Typowe kampanie telewizyjne zawsze planujemy w najmniejszych szczegółach. Słowa, obraz – wszystko projektujemy na długo przed kręceniem. W „Życiu po śmierci” zależało nam jednak na stworzeniu projektu na styku reklamy i dokumentu i byliśmy otwarci na niezaplanowane sytuacje które wynikną ze spotkania z osadzonymi. Kręcąc w tak trudnych warunkach absolutnie nie dało się niczego zaplanować. Pomysł musiał być na tyle mocny, żeby przetrwać próbę ciężkiej więziennej rzeczywistości - mówią Jan Cieślar i Rafał Ryś, team kreatywny odpowiedzialny za kampanię. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.