Idealne zdjęcie na Pinterest

Idealne zdjęcie na Pinterest

Brief.pl / Wiedza

Curalate, startup z Filadelfii, przez ostatni rok gromadził i analizował zdjęcia zamieszczane na Pinterest.com. Doprowadziło to do wybrania idealnego zdjęcia dla tego serwisu.

-

Zdjęcia były analizowane pod kątem ich zawartości oraz zaangażowania, jakie wywołują. Wybrane zdjęcie pochodzi z programu kulinarnego prowadzonego przez Paula Deena i nosi nazwę “Aunt Peggy’s Cucumber, Tomato, and Onion Salad.” Zdjęcie zostało "przepięte" 307 000 razy, polubione przez 8 000 użytkowników i doczekało się ponad 300 komentarzy.

O opinię na temat zdjęcia zapytaliśmy Agatę Chmielewską, blogerkę kulinarną i lifestylową (www.eksperymentalnie.com,  www.makaroniary.blogspot.com): - Mnie osobiście to zdjęcie średnio się podoba - mówi Agata. - Raczej bym go nie "przepięła" na którąś ze swoich tablic na Pinterest. Jest ładne, widać, że zostało przemyślane.  Jednak w tym zdjęciu brak mi jakiegoś „pazura”, elementu który sprawiłby, że człowiek chciałby się "wgryźć w ekran". Może to chodzi o kolory, dla mnie są zbyt pastelowe. Widziałabym tu żywsze kolory, które są obecne na zdjęciu, ale nie tam gdzie powinny, czyli na widelcach. Są na pierwszym planie, a ich rączki mają dużo żywszy i wyrazisty kolor, który odciąga uwagę od potrawy - tłumaczy Chmielewska.

- To jest oczywiście moje osobiste zdanie. Każdy fotograf, nie tylko kulinarny, ma swój styl robienia zdjęć. Każdy odbiorca zdjęć lubi inny styl. Niektórzy preferują zdjęcia w chłodnej tonacji, surowe, o ostrych kształtach, inni wolą tonację ciepłą, jesienną, z rozmytym tłem i ostrym tylko pierwszym planem - wyjaśnia blogerka.

- Wiele zależy również od efektu, który chcemy uzyskać. Przykładowo zupa zaprezentowana na dużym stole, podana w eleganckiej zastawie, która wygląda na starą i jest w kremowych barwach, powinna być przedstawiona w ciepłych barwach, by zdjęcie oddawało rodzinną atmosferę i wprowadzało w nostalgiczny nastrój. Natomiast ta sama zupa podana w prostej białej miseczce, postawiona na kolorowej serwetce bez dodatkowych elementów w tle lepiej wygląda na zdjęciu w tonacji chłodnej lub neutralnej - podpowiada Chmielewska.

Oprócz wybrania tego zdjęcia, Curalate - na podstawie przeprowadzonej analizy - wyróżniło 6 czynników wpływających na atrakcyjność zdjęć w serwisie Pinterest:

- zdjęcia nie pokazujące ludzkich twarzy charakteryzują się 23 proc. większą liczbą "przepięć"

- jeśli tło przekracza 40 proc. powierzchni zdjęcia to liczba "przepięć" może spaść nawet o połowę

- zdjęcia z wieloma kolorami dominującymi wywołują większe zaangażowanie

- zdjęcia z dużą ilością koloru czerwonego i pomarańczowego mają dwa razy więcej "przepięć" niż zdjęcia z dużą ilością koloru niebieskiego

- zdjęcia z nasyceniem kolorów (saturation) na poziomie 50 proc. "przepinają" się nawet cztery razy lepiej niż zdjęcia z nasyceniem na poziomie 100 proc.

- proporcje portretowe (2:3 i 4:5) są najbardziej pożądane dla zdjęć na Pinterest.com

Źródło: Wired.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.