Idealne zdjęcie na Pinterest

Idealne zdjęcie na Pinterest

Brief.pl / Wiedza

Curalate, startup z Filadelfii, przez ostatni rok gromadził i analizował zdjęcia zamieszczane na Pinterest.com. Doprowadziło to do wybrania idealnego zdjęcia dla tego serwisu.

-

Zdjęcia były analizowane pod kątem ich zawartości oraz zaangażowania, jakie wywołują. Wybrane zdjęcie pochodzi z programu kulinarnego prowadzonego przez Paula Deena i nosi nazwę “Aunt Peggy’s Cucumber, Tomato, and Onion Salad.” Zdjęcie zostało "przepięte" 307 000 razy, polubione przez 8 000 użytkowników i doczekało się ponad 300 komentarzy.

O opinię na temat zdjęcia zapytaliśmy Agatę Chmielewską, blogerkę kulinarną i lifestylową (www.eksperymentalnie.com,  www.makaroniary.blogspot.com): - Mnie osobiście to zdjęcie średnio się podoba - mówi Agata. - Raczej bym go nie "przepięła" na którąś ze swoich tablic na Pinterest. Jest ładne, widać, że zostało przemyślane.  Jednak w tym zdjęciu brak mi jakiegoś „pazura”, elementu który sprawiłby, że człowiek chciałby się "wgryźć w ekran". Może to chodzi o kolory, dla mnie są zbyt pastelowe. Widziałabym tu żywsze kolory, które są obecne na zdjęciu, ale nie tam gdzie powinny, czyli na widelcach. Są na pierwszym planie, a ich rączki mają dużo żywszy i wyrazisty kolor, który odciąga uwagę od potrawy - tłumaczy Chmielewska.

- To jest oczywiście moje osobiste zdanie. Każdy fotograf, nie tylko kulinarny, ma swój styl robienia zdjęć. Każdy odbiorca zdjęć lubi inny styl. Niektórzy preferują zdjęcia w chłodnej tonacji, surowe, o ostrych kształtach, inni wolą tonację ciepłą, jesienną, z rozmytym tłem i ostrym tylko pierwszym planem - wyjaśnia blogerka.

- Wiele zależy również od efektu, który chcemy uzyskać. Przykładowo zupa zaprezentowana na dużym stole, podana w eleganckiej zastawie, która wygląda na starą i jest w kremowych barwach, powinna być przedstawiona w ciepłych barwach, by zdjęcie oddawało rodzinną atmosferę i wprowadzało w nostalgiczny nastrój. Natomiast ta sama zupa podana w prostej białej miseczce, postawiona na kolorowej serwetce bez dodatkowych elementów w tle lepiej wygląda na zdjęciu w tonacji chłodnej lub neutralnej - podpowiada Chmielewska.

Oprócz wybrania tego zdjęcia, Curalate - na podstawie przeprowadzonej analizy - wyróżniło 6 czynników wpływających na atrakcyjność zdjęć w serwisie Pinterest:

- zdjęcia nie pokazujące ludzkich twarzy charakteryzują się 23 proc. większą liczbą "przepięć"

- jeśli tło przekracza 40 proc. powierzchni zdjęcia to liczba "przepięć" może spaść nawet o połowę

- zdjęcia z wieloma kolorami dominującymi wywołują większe zaangażowanie

- zdjęcia z dużą ilością koloru czerwonego i pomarańczowego mają dwa razy więcej "przepięć" niż zdjęcia z dużą ilością koloru niebieskiego

- zdjęcia z nasyceniem kolorów (saturation) na poziomie 50 proc. "przepinają" się nawet cztery razy lepiej niż zdjęcia z nasyceniem na poziomie 100 proc.

- proporcje portretowe (2:3 i 4:5) są najbardziej pożądane dla zdjęć na Pinterest.com

Źródło: Wired.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.