Internauci wybrali logo na Expo 2022 w Łodzi

Internauci wybrali logo na Expo 2022 w Łodzi

Brief for Poland / Aktualności

Już wiadomo, które logo będzie reprezentować Polskę w jej staraniach o organizację International Expo 2022 w Łodzi. Zadecydowali o tym internauci w trakcie publicznego głosowania.

-

Autorem znaku, który od dziś będzie służyć światowej promocji Polski, jako państwa-kandydata do organizacji International Expo 2022 oraz Miasta Łodzi, jako miasta-gospodarza wydarzenia, jest studio Ortografika. Drugie miejsce zajęła praca stworzona przez Jakuba Pieczyńskiego. Trzecia nagroda trafi do Atom Agency.

Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku albo wynagrodzenie w wysokości 10 tys. złotych za przeniesienie pierwszeństwa do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy i przeniesienie praw autorskich. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych.

– Projekt studia Ortografika to alternatywa dla oczywistego kierunku, jakim jest wykorzystanie pisma Strzemińskiego. Nasza propozycja bazuje na siatce wielkomiejskiej zabudowy centrum Łodzi. Opierając się na dokonaniach naszych przodków budujemy nowoczesny wizerunek miasta – mówi Marcin Dąbrowski, współwłaściciel studia Ortografika, które jest autorem zwycięskiego logo.

Na konkurs wpłynęło łącznie 180 prac nadesłanych przez profesjonalnych projektantów, pasjonatów grafiki użytkowej i agencji kreatywnych z Polski i zagranicy. Trzy finałowe prace, które poddano głosowaniu internautów, zostały wcześniej wyselekcjonowane przez Komisję Konkursową. W jej skład weszli m.in. prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny w agencji bna/ (brand new attitude), światowej sławy grafik Piotr Młodożeniec i Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.



Ostateczny wybór logo został powierzony opinii publicznej, ponieważ partycypacja i zaangażowanie społeczne są jednym z głównych założeń procesów rewitalizacyjnych realizowanych w Polsce. Stanowią również podstawę krajowych przygotowań do ubiegania się o organizację wystawy Expo 2022. Kandydatura Polski zostanie oficjalnie zgłoszona w połowie roku w Międzynarodowym Biurze Wystaw (BIE) w Paryżu. Kluczowe dla powodzenia projektu jest pozyskanie głosów 168 państw członkowskich BIE, które przyznaje prawa do organizacji wystaw i nadzoruje ich przygotowania.



– Wkraczamy w decydujący moment ubiegania się o Expo 2022 dla Polski i Łodzi – powiedziała Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi. – Potrzebujemy akceptacji nie tylko 168 przedstawicieli BIE, ale także poparcia i zaangażowania mieszkańców całej Polski.



Tematyką Expo 2022 ma być kompleksowa rewitalizacja obszarów miejskich, która dotyczy niemalże każdego państwa, rządu i mieszkańca na świecie, a jej znaczenie w kolejnych latach będzie wzrastać. Dzięki organizacji EXPO w centrum Łodzi odwiedzający będą mieli możliwość obserwowania procesu przemiany miasta. Oznacza to wyjątkową możliwość zapoznawania się z tematyką Wystawy na „żywym organizmie”.

::

Przeczytaj także: 

ŁÓDŹ CHCE LOGO NA EXPO 2022 ZA 5 TYS. ZŁ

POLSKA POWALCZY O EXPO Z TURKMENISTANEM

ŁÓDŹ WALCZY O EXPO 2022

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.