Internauci wybrali logo na Expo 2022 w Łodzi

Internauci wybrali logo na Expo 2022 w Łodzi

Brief for Poland / Aktualności

Już wiadomo, które logo będzie reprezentować Polskę w jej staraniach o organizację International Expo 2022 w Łodzi. Zadecydowali o tym internauci w trakcie publicznego głosowania.

-

Autorem znaku, który od dziś będzie służyć światowej promocji Polski, jako państwa-kandydata do organizacji International Expo 2022 oraz Miasta Łodzi, jako miasta-gospodarza wydarzenia, jest studio Ortografika. Drugie miejsce zajęła praca stworzona przez Jakuba Pieczyńskiego. Trzecia nagroda trafi do Atom Agency.

Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku albo wynagrodzenie w wysokości 10 tys. złotych za przeniesienie pierwszeństwa do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy i przeniesienie praw autorskich. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych.

– Projekt studia Ortografika to alternatywa dla oczywistego kierunku, jakim jest wykorzystanie pisma Strzemińskiego. Nasza propozycja bazuje na siatce wielkomiejskiej zabudowy centrum Łodzi. Opierając się na dokonaniach naszych przodków budujemy nowoczesny wizerunek miasta – mówi Marcin Dąbrowski, współwłaściciel studia Ortografika, które jest autorem zwycięskiego logo.

Na konkurs wpłynęło łącznie 180 prac nadesłanych przez profesjonalnych projektantów, pasjonatów grafiki użytkowej i agencji kreatywnych z Polski i zagranicy. Trzy finałowe prace, które poddano głosowaniu internautów, zostały wcześniej wyselekcjonowane przez Komisję Konkursową. W jej skład weszli m.in. prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny w agencji bna/ (brand new attitude), światowej sławy grafik Piotr Młodożeniec i Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.



Ostateczny wybór logo został powierzony opinii publicznej, ponieważ partycypacja i zaangażowanie społeczne są jednym z głównych założeń procesów rewitalizacyjnych realizowanych w Polsce. Stanowią również podstawę krajowych przygotowań do ubiegania się o organizację wystawy Expo 2022. Kandydatura Polski zostanie oficjalnie zgłoszona w połowie roku w Międzynarodowym Biurze Wystaw (BIE) w Paryżu. Kluczowe dla powodzenia projektu jest pozyskanie głosów 168 państw członkowskich BIE, które przyznaje prawa do organizacji wystaw i nadzoruje ich przygotowania.



– Wkraczamy w decydujący moment ubiegania się o Expo 2022 dla Polski i Łodzi – powiedziała Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi. – Potrzebujemy akceptacji nie tylko 168 przedstawicieli BIE, ale także poparcia i zaangażowania mieszkańców całej Polski.



Tematyką Expo 2022 ma być kompleksowa rewitalizacja obszarów miejskich, która dotyczy niemalże każdego państwa, rządu i mieszkańca na świecie, a jej znaczenie w kolejnych latach będzie wzrastać. Dzięki organizacji EXPO w centrum Łodzi odwiedzający będą mieli możliwość obserwowania procesu przemiany miasta. Oznacza to wyjątkową możliwość zapoznawania się z tematyką Wystawy na „żywym organizmie”.

::

Przeczytaj także: 

ŁÓDŹ CHCE LOGO NA EXPO 2022 ZA 5 TYS. ZŁ

POLSKA POWALCZY O EXPO Z TURKMENISTANEM

ŁÓDŹ WALCZY O EXPO 2022

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.