Marki na YouTube’ie: dobre praktyki

Marki na YouTube’ie: dobre praktyki

Brief.pl / Inspiracje

O tym, że reklama telewizyjna schodzi na boczny tor, a na salony wkraczają formaty wideo on-line, nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. Nie wystarczy jednak stworzyć kanał marki w serwisie YouTube i pozwolić mu żyć własnym życiem. Zdobyć i utrzymać zainteresowanie widzów nie jest łatwo, a jednak są firmy, które robią to bardzo umiejętnie. Prezentujemy 6 przykładów dobrej komunikacji na tej platformie.

-

Red Bull

Sposobem Red Bulla na budowanie zasięgu jest oddanie promocji w ręce ludzi, których pracę sponsorują. Marka patronuje najróżniejszym wydarzeniom sportowym i przyciąga uwagę nagraniami ekstremalnych wyzwań, jakich podejmują się najwybitniejsi, światowej klasy zawodnicy. Niesamowita sceneria i widowiska łamiące zasadę grawitacji, to przepis na kilkumilionową widownię. Nie zawsze jednak musi być ekstremalnie…

 

GoPro

Kanał GoPro w serwisie YouTube niedługo będzie się mógł pochwalić 4 milionami subskrybentów. Za co kochamy zamieszczane na profilu wideo? Za niesamowite zdjęcia z najróżniejszych zakątków świata, uchwycone przez miłośników tej niewielkiej kamerki o dużych możliwościach. Trudno wyobrazić sobie lepsze materiały promujące produkt, od tych wykonanych przy jego pomocy.

 

Starbucks

Na kanale popularnej sieci kawiarni znajdziemy nie tylko serię spotów reklamowych, ale także inne formaty mające zbudować więź z konsumentem, który ma okazję bliżej poznać markę. Są to między innymi filmiki instruktażowe, czyli jak przygotować idealną kawę, a także kulisy pracy w kawiarniach Starbucks, czyli o tym, jak przyjazne jest to środowisko opowiadają pracownicy.

 

Walmart

Walmart zainteresowanie internautów buduje między innymi poprzez cykle "Tips from the Farm", "Simple Meals" czy "Food Hacks", promujące produkty żywnościowe, a także angażując się w akcje charytatywne. Ostatnia kampania "Fight Hunger. Spark Change" ma na celu zwrócenie uwagi na problem głodu. Dużą popularnością cieszył się również wielkanocny spot reklamowy marki - "Easter Surprise".

 

Orabrush

Kanał tej marki jest dowodem na to, że nie ma produktu, którego nie dałoby się wypromować na platformie Youtube. Temat walki z brzydkim oddechem z pozoru wydaje się być mało atrakcyjny. Jak zatem Orabrush zyskała prawie 200 tys. subskrybentów? Kampania szczoteczki do czyszczenia języka zdobyła serca internautów humorem i... autentycznością.

 

Castorama

Przykład marki, która dobrze sobie radzi na polskim podwórku. Producent materiałów budowlanych postanowił zaangażować do promocji twórców kanału poświęconego tematyce majsterkowania. Współpraca z „5 sposobów na....” okazała się być strzałem w dziesiątkę. Castorama oddając głos doświadczonym użytkownikom serwisu, którzy pokazali, jak zrobić użytek z oferowanych produktów, znacznie powiększyła swoją widownię.

 

::

Fot. Fotolia/ Natis

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.