Zakupy mobilne w Polsce (infografika)

Zakupy mobilne w Polsce (infografika)

Brief.pl / Aktualności

37 proc. polskich internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. Takie wnioski płyną z drugiej edycji badania mShopper 2.0, które na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute.

-

 Z raportu mShopper 2.0 wynika, że 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia z internetem.

 

Urządzenia mobilne towarzyszą nam każdego dnia. Co w internecie robimy najczęściej?

– Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów i cyfrowych geeków. Obserwujemy dwucyfrowy wzrost odsetka osób mających za sobą m-commersowe doświadczenia, a smartfon lub tablet zmieniają się z urządzenia pomocniczego, autoryzacyjnego, w główne narzędzie zakupowe. Z mobilnych zakupów korzystają już wszyscy – młodzi i w średnim wieku, z dużych miast, średnich, miasteczek i wsi. Dobrze i źle wykształceni. Słowem, wszyscy Polacy – podkreśla Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

 

 

Smartfony i tablety pomagają nam kupować sprytnie, w stylu smart. Aż 91 proc. konsumentów mobilnych wykonuje na smartfonie lub tablecie różne czynności okołozakupowe (wykonujemy ich 1,8 raza więcej niż rok temu). 

Urządzenie mobilne asystuje nam przy zakupach online: 57 proc. konsumentów szuka opinii o produktach i usługach, 32 proc. poszukuje inspiracji zakupowych. Pomocne są również przy zakupach offline: będąc w realnym sklepie sprawdzamy, czy w sieci nie znajdziemy tego produkt taniej (46 proc. konsumentów), poszukujemy godzin otwarcia i lokalizacji sklepu (48 proc.), sprawdzamy dostępność towarów w sklepie (46 proc.), robimy zdjęcia produktów, żeby poszukać ich na spokojnie w domu (41 proc.), wykorzystujemy kupony otrzymywane mailowo (34 proc.), płacimy telefonem (35 proc.), skanujemy kody kreskowe i QR, żeby dowiedzieć się więcej o produkcie (14 proc.), meldujemy się w sklepie (17 proc.).

Każda z tych czynności jest o kilkanaście proc. popularniejsza w porównaniu do zeszłorocznych statystyk. Tylko skanowanie kodów kreskowych i QR zaliczyło spadek o kilka proc.

Płatności mobilne są również coraz bardziej popularne. Telefonem płaci juz 56 proc. posiadaczy smartfona. Z bankowości mobilnej natomiast korzysta troche więcej niż połowa – 53 proc. 

::

Foto: Fotolia/mangpor2004

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.