Zakupy mobilne w Polsce (infografika)

Zakupy mobilne w Polsce (infografika)

Brief.pl / Aktualności

37 proc. polskich internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. Takie wnioski płyną z drugiej edycji badania mShopper 2.0, które na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute.

-

 Z raportu mShopper 2.0 wynika, że 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia z internetem.

 

Urządzenia mobilne towarzyszą nam każdego dnia. Co w internecie robimy najczęściej?

– Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów i cyfrowych geeków. Obserwujemy dwucyfrowy wzrost odsetka osób mających za sobą m-commersowe doświadczenia, a smartfon lub tablet zmieniają się z urządzenia pomocniczego, autoryzacyjnego, w główne narzędzie zakupowe. Z mobilnych zakupów korzystają już wszyscy – młodzi i w średnim wieku, z dużych miast, średnich, miasteczek i wsi. Dobrze i źle wykształceni. Słowem, wszyscy Polacy – podkreśla Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

 

 

Smartfony i tablety pomagają nam kupować sprytnie, w stylu smart. Aż 91 proc. konsumentów mobilnych wykonuje na smartfonie lub tablecie różne czynności okołozakupowe (wykonujemy ich 1,8 raza więcej niż rok temu). 

Urządzenie mobilne asystuje nam przy zakupach online: 57 proc. konsumentów szuka opinii o produktach i usługach, 32 proc. poszukuje inspiracji zakupowych. Pomocne są również przy zakupach offline: będąc w realnym sklepie sprawdzamy, czy w sieci nie znajdziemy tego produkt taniej (46 proc. konsumentów), poszukujemy godzin otwarcia i lokalizacji sklepu (48 proc.), sprawdzamy dostępność towarów w sklepie (46 proc.), robimy zdjęcia produktów, żeby poszukać ich na spokojnie w domu (41 proc.), wykorzystujemy kupony otrzymywane mailowo (34 proc.), płacimy telefonem (35 proc.), skanujemy kody kreskowe i QR, żeby dowiedzieć się więcej o produkcie (14 proc.), meldujemy się w sklepie (17 proc.).

Każda z tych czynności jest o kilkanaście proc. popularniejsza w porównaniu do zeszłorocznych statystyk. Tylko skanowanie kodów kreskowych i QR zaliczyło spadek o kilka proc.

Płatności mobilne są również coraz bardziej popularne. Telefonem płaci juz 56 proc. posiadaczy smartfona. Z bankowości mobilnej natomiast korzysta troche więcej niż połowa – 53 proc. 

::

Foto: Fotolia/mangpor2004

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.