Zakupy mobilne w Polsce (infografika)

Zakupy mobilne w Polsce (infografika)

Brief.pl / Aktualności

37 proc. polskich internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. Takie wnioski płyną z drugiej edycji badania mShopper 2.0, które na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute.

-

 Z raportu mShopper 2.0 wynika, że 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia z internetem.

 

Urządzenia mobilne towarzyszą nam każdego dnia. Co w internecie robimy najczęściej?

– Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów i cyfrowych geeków. Obserwujemy dwucyfrowy wzrost odsetka osób mających za sobą m-commersowe doświadczenia, a smartfon lub tablet zmieniają się z urządzenia pomocniczego, autoryzacyjnego, w główne narzędzie zakupowe. Z mobilnych zakupów korzystają już wszyscy – młodzi i w średnim wieku, z dużych miast, średnich, miasteczek i wsi. Dobrze i źle wykształceni. Słowem, wszyscy Polacy – podkreśla Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

 

 

Smartfony i tablety pomagają nam kupować sprytnie, w stylu smart. Aż 91 proc. konsumentów mobilnych wykonuje na smartfonie lub tablecie różne czynności okołozakupowe (wykonujemy ich 1,8 raza więcej niż rok temu). 

Urządzenie mobilne asystuje nam przy zakupach online: 57 proc. konsumentów szuka opinii o produktach i usługach, 32 proc. poszukuje inspiracji zakupowych. Pomocne są również przy zakupach offline: będąc w realnym sklepie sprawdzamy, czy w sieci nie znajdziemy tego produkt taniej (46 proc. konsumentów), poszukujemy godzin otwarcia i lokalizacji sklepu (48 proc.), sprawdzamy dostępność towarów w sklepie (46 proc.), robimy zdjęcia produktów, żeby poszukać ich na spokojnie w domu (41 proc.), wykorzystujemy kupony otrzymywane mailowo (34 proc.), płacimy telefonem (35 proc.), skanujemy kody kreskowe i QR, żeby dowiedzieć się więcej o produkcie (14 proc.), meldujemy się w sklepie (17 proc.).

Każda z tych czynności jest o kilkanaście proc. popularniejsza w porównaniu do zeszłorocznych statystyk. Tylko skanowanie kodów kreskowych i QR zaliczyło spadek o kilka proc.

Płatności mobilne są również coraz bardziej popularne. Telefonem płaci juz 56 proc. posiadaczy smartfona. Z bankowości mobilnej natomiast korzysta troche więcej niż połowa – 53 proc. 

::

Foto: Fotolia/mangpor2004

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.