Nowe narzędzie walki z hejtem w sieci

Nowe narzędzie walki z hejtem w sieci

Brief.pl / Aktualności

Hejtowanie w sieci staje się plagą naszych czasów. Reakcją na mowę nienawiści w internecie jest kampania HejtStop, która ma na celu zmianę postaw oraz promowanie nowego narzędzia do skutecznej walki z hejtem. Organizatorem projektu jest platforma Projekt: Polska wraz z partnerami – agencją VML Poland i statupem prawnym SzybkaPapuga.pl.

-

Jak reagować na hejt w sieci? Do niedawna jedynym rozwiązaniem było ignorowanie. Można było zgłosić wpis lub zdjęcie, ale od administratora, jego poglądów i sumienia zależało, czy przejaw nienawiści zostanie usunięty. Nie mówiąc o tym, że osoba hejtująca najczęściej nie ponosiła żadnych konsekwencji. 

Zmienić to  ma akcja HejtStop, która zaproponowała internautom proste narzędzie informatyczne. Pozwala ono anonimowo zgłosić do prokuratury wszystkie przypadki mowy nienawiści.  Jak? Wystarczy wysłać screen lub link poprzez stronę hejtstop.pl. Następnie prawnicy ze startupu SzybkaPapuga.pl sprawdzają, czy faktycznie przesłana treść łamie przepisy prawa, a jeśli tak – przygotowują zgłoszenie do prokuratury. 

 

O projekcie czytelnikom BRIEF opowiedział Daniel Przygoda, Creative w VML Poland:

„Pamiętacie „bo zupa była za słona”? To jedno z haseł kampanii „Powstrzymać przemoc domową” z 1997 roku. Miałem wtedy 11 lat i mimo upływu kolejnych 19 nie zapomniałem wrażenia, jakie na mnie ta akcja wywarła. Był to bardzo silny komunikat promujący konkretne narzędzie - Niebieską Linię dla ofiar przemocy. Kampanii, którą wymyśliliśmy dla HejtStop, przyświecał dokładnie ten sam cel – promocja narzędzia (www.hejtstop.pl), które w prosty sposób pozwoli wyrazić niezgodę na szerzącą się w sieci mowę nienawiści. I co ważne, które naprawdę będzie działać. Zgłoszenia są weryfikowane - jeśli naruszają prawo są zgłaszane do prokuratury. Spędziliśmy sporo czasu z Anią Kargol (moja team partnerką w VML Poland) na rozmyślaniu o tym temacie. Przeglądaliśmy kampanie, które się już pojawiły – akcje antybullying’owe, zwalczające uprzedzenia i stereotypy czy walczące wprost z mową nienawiści. Wszystko po to, żeby uniknąć czegoś, co już było oraz żeby stworzyć coś mocnego (i zarazem niepopadającego w tandetę). Obrazek, który poruszy ludzi (niezależnie od kraju). Da im do myślenia, a zarazem zwróci uwagę na rozwiązanie.”

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.