Nowe narzędzie walki z hejtem w sieci

Nowe narzędzie walki z hejtem w sieci

Brief.pl / Aktualności

Hejtowanie w sieci staje się plagą naszych czasów. Reakcją na mowę nienawiści w internecie jest kampania HejtStop, która ma na celu zmianę postaw oraz promowanie nowego narzędzia do skutecznej walki z hejtem. Organizatorem projektu jest platforma Projekt: Polska wraz z partnerami – agencją VML Poland i statupem prawnym SzybkaPapuga.pl.

-

Jak reagować na hejt w sieci? Do niedawna jedynym rozwiązaniem było ignorowanie. Można było zgłosić wpis lub zdjęcie, ale od administratora, jego poglądów i sumienia zależało, czy przejaw nienawiści zostanie usunięty. Nie mówiąc o tym, że osoba hejtująca najczęściej nie ponosiła żadnych konsekwencji. 

Zmienić to  ma akcja HejtStop, która zaproponowała internautom proste narzędzie informatyczne. Pozwala ono anonimowo zgłosić do prokuratury wszystkie przypadki mowy nienawiści.  Jak? Wystarczy wysłać screen lub link poprzez stronę hejtstop.pl. Następnie prawnicy ze startupu SzybkaPapuga.pl sprawdzają, czy faktycznie przesłana treść łamie przepisy prawa, a jeśli tak – przygotowują zgłoszenie do prokuratury. 

 

O projekcie czytelnikom BRIEF opowiedział Daniel Przygoda, Creative w VML Poland:

„Pamiętacie „bo zupa była za słona”? To jedno z haseł kampanii „Powstrzymać przemoc domową” z 1997 roku. Miałem wtedy 11 lat i mimo upływu kolejnych 19 nie zapomniałem wrażenia, jakie na mnie ta akcja wywarła. Był to bardzo silny komunikat promujący konkretne narzędzie - Niebieską Linię dla ofiar przemocy. Kampanii, którą wymyśliliśmy dla HejtStop, przyświecał dokładnie ten sam cel – promocja narzędzia (www.hejtstop.pl), które w prosty sposób pozwoli wyrazić niezgodę na szerzącą się w sieci mowę nienawiści. I co ważne, które naprawdę będzie działać. Zgłoszenia są weryfikowane - jeśli naruszają prawo są zgłaszane do prokuratury. Spędziliśmy sporo czasu z Anią Kargol (moja team partnerką w VML Poland) na rozmyślaniu o tym temacie. Przeglądaliśmy kampanie, które się już pojawiły – akcje antybullying’owe, zwalczające uprzedzenia i stereotypy czy walczące wprost z mową nienawiści. Wszystko po to, żeby uniknąć czegoś, co już było oraz żeby stworzyć coś mocnego (i zarazem niepopadającego w tandetę). Obrazek, który poruszy ludzi (niezależnie od kraju). Da im do myślenia, a zarazem zwróci uwagę na rozwiązanie.”

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.