Polacy nie lubią e-faktur

Polacy nie lubią e-faktur

Brief.pl / Wiedza

Spośród osób, które w gospodarstwie domowym odpowiadają za opłacanie rachunków aż 77 proc. nie jest zainteresowanych otrzymywaniem rachunków w formie elektronicznej.

-

Przyczynami takiej postawy są: przyzwyczajenie do papierowej formy, trudności z biegłą obsługą komputera oraz brak dostępu do Internetu – wynika z badania „Płatności masowe” ARC Rynek i Opinia.

Co trzeci respondent (32 proc.) deklaruje, że przynajmniej część rachunków domowych otrzymuje w postaci elektronicznej i jest z tej formy zadowolony (92 proc.). Głównymi zaletami rachunków elektronicznych są ich zdaniem: wygoda (54 proc.), dbanie o środowisko (43 proc.), a także niższe koszty lub ich brak (29 proc.). Badani, którzy otrzymują tylko rachunki papierowe, w zdecydowanej większości nie są zainteresowani zmianą obecnego stanu rzeczy.

Mimo iż respondenci wskazują na różne przyczyny niechęci wobec rachunków w formie elektronicznej, 74 proc. z nich przyznaje, że nic ich nie przekona do nowej formy otrzymywania rachunków.

- Z naszego badania wynika, że polscy konsumenci w pewnych kwestiach są tradycjonalistami. Wskazuje na to bardzo wysoki odsetek osób, które otrzymując obecnie papierowe rachunki nie chcą ich zmiany na formę elektroniczną deklarują, że nic ich nie przekona do takiej zmiany. Być może Polacy preferują posiadanie rachunków w formie wydrukowanej, gdyż archiwizacja tego typu rachunków wydaje im się łatwiejsza, bo znana. Osobom przyzwyczajonym do rachunków w formie papierowej może się też wydawać, że posiadając je fizycznie znacznie łatwiej jest je reklamować lub też udowodnić, że się je zapłaciło, zwłaszcza kiedy konsument wybiera np. płatność na poczcie – mówi Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia – Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, jak dynamicznie rośnie odsetek dokonywania płatności za rachunki przez internet, można się spodziewać systematycznego wzrostu zainteresowania rachunkami w formie elektronicznej – dodaje.

:: ::

Informacja o badaniu

Badanie Płatności Masowe zostało przeprowadzone w dniach 6-15.05.2013 metodą wywiadów telefonicznych (CATI). Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie gospodarstw domowych. Zrealizowano N=1007 wywiadów. Respondentami w badaniu były osoby, które deklarowały, że w swoim gospodarstwie domowym są odpowiedzialne za dokonywanie opłat za regularne rachunki.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.