Polacy nie lubią e-faktur

Polacy nie lubią e-faktur

Brief.pl / Wiedza

Spośród osób, które w gospodarstwie domowym odpowiadają za opłacanie rachunków aż 77 proc. nie jest zainteresowanych otrzymywaniem rachunków w formie elektronicznej.

-

Przyczynami takiej postawy są: przyzwyczajenie do papierowej formy, trudności z biegłą obsługą komputera oraz brak dostępu do Internetu – wynika z badania „Płatności masowe” ARC Rynek i Opinia.

Co trzeci respondent (32 proc.) deklaruje, że przynajmniej część rachunków domowych otrzymuje w postaci elektronicznej i jest z tej formy zadowolony (92 proc.). Głównymi zaletami rachunków elektronicznych są ich zdaniem: wygoda (54 proc.), dbanie o środowisko (43 proc.), a także niższe koszty lub ich brak (29 proc.). Badani, którzy otrzymują tylko rachunki papierowe, w zdecydowanej większości nie są zainteresowani zmianą obecnego stanu rzeczy.

Mimo iż respondenci wskazują na różne przyczyny niechęci wobec rachunków w formie elektronicznej, 74 proc. z nich przyznaje, że nic ich nie przekona do nowej formy otrzymywania rachunków.

- Z naszego badania wynika, że polscy konsumenci w pewnych kwestiach są tradycjonalistami. Wskazuje na to bardzo wysoki odsetek osób, które otrzymując obecnie papierowe rachunki nie chcą ich zmiany na formę elektroniczną deklarują, że nic ich nie przekona do takiej zmiany. Być może Polacy preferują posiadanie rachunków w formie wydrukowanej, gdyż archiwizacja tego typu rachunków wydaje im się łatwiejsza, bo znana. Osobom przyzwyczajonym do rachunków w formie papierowej może się też wydawać, że posiadając je fizycznie znacznie łatwiej jest je reklamować lub też udowodnić, że się je zapłaciło, zwłaszcza kiedy konsument wybiera np. płatność na poczcie – mówi Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia – Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, jak dynamicznie rośnie odsetek dokonywania płatności za rachunki przez internet, można się spodziewać systematycznego wzrostu zainteresowania rachunkami w formie elektronicznej – dodaje.

:: ::

Informacja o badaniu

Badanie Płatności Masowe zostało przeprowadzone w dniach 6-15.05.2013 metodą wywiadów telefonicznych (CATI). Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie gospodarstw domowych. Zrealizowano N=1007 wywiadów. Respondentami w badaniu były osoby, które deklarowały, że w swoim gospodarstwie domowym są odpowiedzialne za dokonywanie opłat za regularne rachunki.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.