Polacy nie lubią e-faktur

Polacy nie lubią e-faktur

Brief.pl / Wiedza

Spośród osób, które w gospodarstwie domowym odpowiadają za opłacanie rachunków aż 77 proc. nie jest zainteresowanych otrzymywaniem rachunków w formie elektronicznej.

-

Przyczynami takiej postawy są: przyzwyczajenie do papierowej formy, trudności z biegłą obsługą komputera oraz brak dostępu do Internetu – wynika z badania „Płatności masowe” ARC Rynek i Opinia.

Co trzeci respondent (32 proc.) deklaruje, że przynajmniej część rachunków domowych otrzymuje w postaci elektronicznej i jest z tej formy zadowolony (92 proc.). Głównymi zaletami rachunków elektronicznych są ich zdaniem: wygoda (54 proc.), dbanie o środowisko (43 proc.), a także niższe koszty lub ich brak (29 proc.). Badani, którzy otrzymują tylko rachunki papierowe, w zdecydowanej większości nie są zainteresowani zmianą obecnego stanu rzeczy.

Mimo iż respondenci wskazują na różne przyczyny niechęci wobec rachunków w formie elektronicznej, 74 proc. z nich przyznaje, że nic ich nie przekona do nowej formy otrzymywania rachunków.

- Z naszego badania wynika, że polscy konsumenci w pewnych kwestiach są tradycjonalistami. Wskazuje na to bardzo wysoki odsetek osób, które otrzymując obecnie papierowe rachunki nie chcą ich zmiany na formę elektroniczną deklarują, że nic ich nie przekona do takiej zmiany. Być może Polacy preferują posiadanie rachunków w formie wydrukowanej, gdyż archiwizacja tego typu rachunków wydaje im się łatwiejsza, bo znana. Osobom przyzwyczajonym do rachunków w formie papierowej może się też wydawać, że posiadając je fizycznie znacznie łatwiej jest je reklamować lub też udowodnić, że się je zapłaciło, zwłaszcza kiedy konsument wybiera np. płatność na poczcie – mówi Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia – Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, jak dynamicznie rośnie odsetek dokonywania płatności za rachunki przez internet, można się spodziewać systematycznego wzrostu zainteresowania rachunkami w formie elektronicznej – dodaje.

:: ::

Informacja o badaniu

Badanie Płatności Masowe zostało przeprowadzone w dniach 6-15.05.2013 metodą wywiadów telefonicznych (CATI). Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie gospodarstw domowych. Zrealizowano N=1007 wywiadów. Respondentami w badaniu były osoby, które deklarowały, że w swoim gospodarstwie domowym są odpowiedzialne za dokonywanie opłat za regularne rachunki.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.