Google i Facebook królują wśród polskich internautów

Google i Facebook królują wśród polskich internautów

Brief.pl / Aktualności

Google.pl odwiedzało codziennie średnio 9,6 mln polskich internautów, Facebook.com – 6,9 mln, a Youtube.com – 4,7 mln. Jakie strony internetowe znalazły się w rankingu TOP10 w zeszłym tygodniu?

-

Google na szczycie

W zeszłym tygodniu stronę internetową Google.pl codziennie odwiedzało średnio 9,65 mln polskich internautów, a Google.com – ponad trzy razy mniej. Facebook.com notował codziennie średnio 6,93 mln użytkowników, o dwa–trzy razy więcej niż najpopularniejsze polskie strony WWW: Onet.pl, Wp.pl, Allegro.pl.

Z danych gemiusAudience wynika, że w minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do środy (44,8–46 proc. dziennie), a najniższy – w sobotę i piątek (39,5 i 42,8 proc. dziennie).

Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 29 proc. do 32,8 proc. internautów, Youtube.com – od 20,5 proc. do 23,8 proc., a Google.com – od 10,7 proc. do 13,7 proc.

Onet.pl najpopularniejszym polskim portalem

Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 12–15,5 proc., Wp.pl notowała od 10,3 proc. do 13,4 proc., Allegro.pl – od 8,4 proc. do 11 proc., Interia.pl – od 5,6 proc. do 7,1 proc., a OLX.pl – od 5,6 proc. do 7,5 proc.

Większość witryn najlepsze wyniki osiągała we wtorek i poniedziałek, a najgorsze – w sobotę i piątek. Wyjątkiem były Youtube.com, Allegro.pl i OLX.pl, które największy zasięg miały w niedzielę.

W powyższej analizie uwzględniono 10 najpopularniejszych stron internetowych wśród użytkowników komputerów osobistych.

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.