Stan marketingu B2B: marketing automation to nie wszystko

Stan marketingu B2B: marketing automation to nie wszystko

Brief.pl / Aktualności

Jakie wnioski płyną z raportu „Stan Marketingu B2B w Polsce 2015”. Swoimi wnioskami dzieli się Tomasz Pol, Head of Marketing, IT & Business Solutions Division z firmy Impel.

-

Sprzedaż jest najważniejsza

Raport dotyka precyzyjnie dwóch obszarów wchodzących w skład marketingu B2B: content marketingu oraz generowania leadów.

W organizacjach takich jak Impel celem nadrzędnym jest sprzedaż. Z tego powodu nie zaskoczyły mnie wyniki badania. Oczywiście wizerunek również ma duże znaczenie, natomiast w kontekście projektów leadowych stawia się na sprzedaż i to właśnie potwierdza 82 proc. ankietowanych. Prowadzenie działań wizerunkowych może nie być wystarczającym wytłumaczeniem przy stagnacji w sprzedaży lub co gorsza przy jej spadku.

Firmy muszą wypracować własne schematy postępowania i na własnej skórze doświadczyć „błędów wieku młodzieńczego”. Dopiero wiara i doświadczenie pierwszych efektów najczęściej może skutkować pozytywnym impulsem do zmian organizacyjnych i właściwej alokacji zasobów i zaangażowania osób, które byłyby w stanie opracować i wdrożyć np. procedurę tworzenia wartościowych, dla grupy docelowej, treści. Badanie potwierdza, że tego typu procedury ma wdrożone niecałe 20 proc. ankietowanych.

 

Content to problem

Po pierwszej ekscytacji systemami typu marketing automation– nadchodzi pewnego rodzaju dysonans: kadra zarządzająca ma „uspokojone sumienie”, iż oto wdrożyła skuteczną maszynkę do generowania leadów; natomiast kadra menadżerska – szybko orientuje się, iż aby system działał potrzebny jest content… do którego tworzenia nie ma dedykowanych zasobów…. i najczęściej potrzeba wiele czasu, zanim organizacja dorośnie do tego, iż faktycznie takie zasoby należy u siebie wykształcić lub nabyć. Sądzę, że jest to niestety poważny problem polskich organizacji, które wchodzą w obszar „zabawy z leadami”.

Jeśli na stronie WWW została stworzona treść i jest ona dobra, a narzędzia typu newsletter działają… to właściciele budżetów wychodzą z założenia, iż dany zestaw narzędzi jest wystarczający, zapominając niestety o zapewnieniu dodatkowych zasobów pod nowe formy aktywności, generowanie aktualnych treści i rozwój nowych mediów.

 

Jakie wnioski?

Po analizie wyników badania potwierdzają się moje przypuszczenia, iż marketerzy nie są oswojeni z tematem content marketingu. Nie mają świadomości, iż treścią można sterować, że można badać jej popularność i doskonalić na podstawie wyciągniętych wniosków. Co więcej nie mają świadomości, że dobre treści można „wymieniać” na leady. Uważam że profesjonalne generowanie leadów z wykorzystaniem contentu nie jest jeszcze powszechną praktyką, a ten raport w wielu aspektach to potwierdza.

Myślę, że zarządy wielu firm potrzebują niestety jeszcze czasu, aby właściwie poznać i ocenić potencjał drzemiący w generowaniu leadów za pośrednictwem internetu. Taki raport, jak ten oraz konsekwentna edukacja rynku mają szansę odmienić i zwiększyć dynamikę tego trendu.

::

POBIERZ RAPORT

::

Przeczytaj także: 

STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

NADCHODZI ERA WARTOŚCIOWYCH TREŚCI?

 

Foto: Fotolia/mast3r

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.