Stan marketingu B2B: marketing automation to nie wszystko

Stan marketingu B2B: marketing automation to nie wszystko

Brief.pl / Aktualności

Jakie wnioski płyną z raportu „Stan Marketingu B2B w Polsce 2015”. Swoimi wnioskami dzieli się Tomasz Pol, Head of Marketing, IT & Business Solutions Division z firmy Impel.

-

Sprzedaż jest najważniejsza

Raport dotyka precyzyjnie dwóch obszarów wchodzących w skład marketingu B2B: content marketingu oraz generowania leadów.

W organizacjach takich jak Impel celem nadrzędnym jest sprzedaż. Z tego powodu nie zaskoczyły mnie wyniki badania. Oczywiście wizerunek również ma duże znaczenie, natomiast w kontekście projektów leadowych stawia się na sprzedaż i to właśnie potwierdza 82 proc. ankietowanych. Prowadzenie działań wizerunkowych może nie być wystarczającym wytłumaczeniem przy stagnacji w sprzedaży lub co gorsza przy jej spadku.

Firmy muszą wypracować własne schematy postępowania i na własnej skórze doświadczyć „błędów wieku młodzieńczego”. Dopiero wiara i doświadczenie pierwszych efektów najczęściej może skutkować pozytywnym impulsem do zmian organizacyjnych i właściwej alokacji zasobów i zaangażowania osób, które byłyby w stanie opracować i wdrożyć np. procedurę tworzenia wartościowych, dla grupy docelowej, treści. Badanie potwierdza, że tego typu procedury ma wdrożone niecałe 20 proc. ankietowanych.

 

Content to problem

Po pierwszej ekscytacji systemami typu marketing automation– nadchodzi pewnego rodzaju dysonans: kadra zarządzająca ma „uspokojone sumienie”, iż oto wdrożyła skuteczną maszynkę do generowania leadów; natomiast kadra menadżerska – szybko orientuje się, iż aby system działał potrzebny jest content… do którego tworzenia nie ma dedykowanych zasobów…. i najczęściej potrzeba wiele czasu, zanim organizacja dorośnie do tego, iż faktycznie takie zasoby należy u siebie wykształcić lub nabyć. Sądzę, że jest to niestety poważny problem polskich organizacji, które wchodzą w obszar „zabawy z leadami”.

Jeśli na stronie WWW została stworzona treść i jest ona dobra, a narzędzia typu newsletter działają… to właściciele budżetów wychodzą z założenia, iż dany zestaw narzędzi jest wystarczający, zapominając niestety o zapewnieniu dodatkowych zasobów pod nowe formy aktywności, generowanie aktualnych treści i rozwój nowych mediów.

 

Jakie wnioski?

Po analizie wyników badania potwierdzają się moje przypuszczenia, iż marketerzy nie są oswojeni z tematem content marketingu. Nie mają świadomości, iż treścią można sterować, że można badać jej popularność i doskonalić na podstawie wyciągniętych wniosków. Co więcej nie mają świadomości, że dobre treści można „wymieniać” na leady. Uważam że profesjonalne generowanie leadów z wykorzystaniem contentu nie jest jeszcze powszechną praktyką, a ten raport w wielu aspektach to potwierdza.

Myślę, że zarządy wielu firm potrzebują niestety jeszcze czasu, aby właściwie poznać i ocenić potencjał drzemiący w generowaniu leadów za pośrednictwem internetu. Taki raport, jak ten oraz konsekwentna edukacja rynku mają szansę odmienić i zwiększyć dynamikę tego trendu.

::

POBIERZ RAPORT

::

Przeczytaj także: 

STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

NADCHODZI ERA WARTOŚCIOWYCH TREŚCI?

 

Foto: Fotolia/mast3r

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.