Stan marketingu B2B: marketing automation to nie wszystko

Stan marketingu B2B: marketing automation to nie wszystko

Brief.pl / Aktualności

Jakie wnioski płyną z raportu „Stan Marketingu B2B w Polsce 2015”. Swoimi wnioskami dzieli się Tomasz Pol, Head of Marketing, IT & Business Solutions Division z firmy Impel.

-

Sprzedaż jest najważniejsza

Raport dotyka precyzyjnie dwóch obszarów wchodzących w skład marketingu B2B: content marketingu oraz generowania leadów.

W organizacjach takich jak Impel celem nadrzędnym jest sprzedaż. Z tego powodu nie zaskoczyły mnie wyniki badania. Oczywiście wizerunek również ma duże znaczenie, natomiast w kontekście projektów leadowych stawia się na sprzedaż i to właśnie potwierdza 82 proc. ankietowanych. Prowadzenie działań wizerunkowych może nie być wystarczającym wytłumaczeniem przy stagnacji w sprzedaży lub co gorsza przy jej spadku.

Firmy muszą wypracować własne schematy postępowania i na własnej skórze doświadczyć „błędów wieku młodzieńczego”. Dopiero wiara i doświadczenie pierwszych efektów najczęściej może skutkować pozytywnym impulsem do zmian organizacyjnych i właściwej alokacji zasobów i zaangażowania osób, które byłyby w stanie opracować i wdrożyć np. procedurę tworzenia wartościowych, dla grupy docelowej, treści. Badanie potwierdza, że tego typu procedury ma wdrożone niecałe 20 proc. ankietowanych.

 

Content to problem

Po pierwszej ekscytacji systemami typu marketing automation– nadchodzi pewnego rodzaju dysonans: kadra zarządzająca ma „uspokojone sumienie”, iż oto wdrożyła skuteczną maszynkę do generowania leadów; natomiast kadra menadżerska – szybko orientuje się, iż aby system działał potrzebny jest content… do którego tworzenia nie ma dedykowanych zasobów…. i najczęściej potrzeba wiele czasu, zanim organizacja dorośnie do tego, iż faktycznie takie zasoby należy u siebie wykształcić lub nabyć. Sądzę, że jest to niestety poważny problem polskich organizacji, które wchodzą w obszar „zabawy z leadami”.

Jeśli na stronie WWW została stworzona treść i jest ona dobra, a narzędzia typu newsletter działają… to właściciele budżetów wychodzą z założenia, iż dany zestaw narzędzi jest wystarczający, zapominając niestety o zapewnieniu dodatkowych zasobów pod nowe formy aktywności, generowanie aktualnych treści i rozwój nowych mediów.

 

Jakie wnioski?

Po analizie wyników badania potwierdzają się moje przypuszczenia, iż marketerzy nie są oswojeni z tematem content marketingu. Nie mają świadomości, iż treścią można sterować, że można badać jej popularność i doskonalić na podstawie wyciągniętych wniosków. Co więcej nie mają świadomości, że dobre treści można „wymieniać” na leady. Uważam że profesjonalne generowanie leadów z wykorzystaniem contentu nie jest jeszcze powszechną praktyką, a ten raport w wielu aspektach to potwierdza.

Myślę, że zarządy wielu firm potrzebują niestety jeszcze czasu, aby właściwie poznać i ocenić potencjał drzemiący w generowaniu leadów za pośrednictwem internetu. Taki raport, jak ten oraz konsekwentna edukacja rynku mają szansę odmienić i zwiększyć dynamikę tego trendu.

::

POBIERZ RAPORT

::

Przeczytaj także: 

STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

NADCHODZI ERA WARTOŚCIOWYCH TREŚCI?

 

Foto: Fotolia/mast3r

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.