Zapisz się na szkolenie z content marketingu

Zapisz się na szkolenie z content marketingu

Brief.pl / Wiedza

Jakie narzędzia mogą być przydatne przy mierzeniu skuteczności działań content marketingowych? Co stanowi kontrowersje oraz pułapki związane z content marketingiem? M.in na te pytania odpowiada Albert Hupa, prezes zarządu, IRCenter, badacz sieci społecznych, specjalista ds. analiz internetowych, który już 6 kwietnia poprowadzi szkolenie BRIEFU z analityki content marketingu.

-

Jak mierzyć skuteczność działań content marketingowych? Czy wskaźnik, jakim jest zasięg, jest wystarczający, czy należy brać pod uwagę również inne wyznaczniki skuteczności?

Content marketing to działania wpięte w ogólny model sprzedażowy firmy. Kluczowy wskaźnik jego skuteczności to liczba generowanych kontaktów do kolejnych, zainteresowanych firmą osób, czyli tzw. leadów do CRM. Content marketing jest efektywny nie wtedy, kiedy dociera do wielu nowych osób, a wtedy, kiedy tworzy jak najwięcej kolejnych możliwości sprzedażowych. Dlatego też wpisuje się nie w zasięgowy, a efektywnościowy model oceny.

 

Jakie narzędzia mogą być przydatne przy mierzeniu skuteczności?

W content marketingu kluczowe jest poszerzanie CRM-u o kolejne osoby zainteresowane produktem firmy. Dlatego narzędziami do mierzenia skuteczności są wszystkie mechanizmy służące do pozyskiwania namiarów do kolejnych osób – formularze, bramki, strony logowania itp. W przypadku tego typu strategii kluczowa jest nie obecność contentu, mierzona narzędziami PR-owymi, a jego performowanie, mierzone na bramkach kontaktowych zarządzanych przez firmę.

 

Co stanowi kontrowersje oraz pułapki związane z content marketingiem?

Content marketing jest z jednej strony mylony z działaniami PR-owymi – wszyscy myślą, że chodzi o obecność w mediach – a z drugiej, oczekuje się od niego „bycia lekiem na całe zło”. To jest de facto taktyka działa, narzędzie do całorocznego planowania, nie zaś rozwiązanie gwarantujące sukces w marketingu.

 

::

dr Albert Hupa - prezes IRCenter, badacz sieci społecznych, specjalista od analiz internetowych. Na co dzień realizuje komercyjne projekty badawcze wykorzystujące tradycyjne i nowoczesne techniki analityczne (z wykorzystaniem technologii internetowych i mobilnych). Członek PTBRiO.

Podczas cyklu szkoleń Albert Hupa poprowadzi szkolenie pt.: "Modele pomiaru contentu". Sprawdź, kto jeszcze poprowadzi szkolenia tego dnia.

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

 

• Poznasz sposoby pomiaru działania contentu z punktu widzenia faktycznych korzyści dla marketera, firmy i sprzedaży
• Dowiesz się, jak analizować i raportować działania content marketinowe w kanałach digitalowych
• Poznasz zasady badania i analityki w kanałach paid, earned i owned
• Nauczysz się tworzyć modele przepływowe i poznasz podstawowe sposoby oceny diałań

 

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

 

Dowiedz się więcej o cyklu szkoleń

::

 Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.