Polski rynek mobilny poniżej średniej w regionie

Polski rynek mobilny poniżej średniej w regionie

Brief.pl / Wiedza

Udział urządzeń mobilnych w internetowym ruchu z roku na rok rośnie. Najwyższy odsetek odsłon mobilnych odnotowano w Danii, ale to rynek słowacki rośnie najszybciej. Polska poniżej średniej w regionie - wynika z badań Gemiusa.

-

Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych, tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Słowenię, Słowację, Ukrainę i Węgry. W zestawieniu uwzględniono także Danię. Dane pochodzą z kwietnia 2012 i 2013 roku.

Okazuje się, że choć Dania jest najbardziej rozwiniętym mobilnie rynkiem (ponad 31 proc. całego ruchu w internecie pochodzi z urządzeń przenośnych, wzrost o 86 proc. w porównaniu do kwietnia 2012 roku), to największy wzrost w liczbie odsłon dokonywanych za pośrednictwem telefonów oraz tabletów nastąpił na Słowacji i w Czechach (o ponad 200 proc.).

Na tle regionu najniższy przyrost udziału odsłon mobilnych w ruchu internetowym odnotowano na Białorusi (34 proc.), na Litwie (81 proc.) oraz w Polsce (wzrost o 87 proc.). Na pozostałych rynkach wzrost liczby odsłon dokonywanych za pośrednictwem urządzeń przenośnych wyniósł między 100 a 200 proc.

Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa w obszarze mobile, zwraca uwagę, że mimo widocznego w Europie Środkowej i Wschodniej trendu wzrostowego, tylko cztery kraje mogą się pochwalić liczbą odsłon mobilnych powyżej średniej regionalnej. – Słowacja, Węgry, Chorwacja i Litwa. To wpływ funkcjonowania na tych rynkach silnych lokalnych marek, które wysoką popularność wśród użytkowników urządzeń przenośnych zdobyły dzięki swoimi mobilnym serwisom WWW – uważa.

Zdaniem Rosińskiego, fakt, że takie kraje, jak Czechy czy Polska plasują się poniżej średniej regionu może wskazywać na to, że część wydawców, oprócz mobilnych wersji swoich serwisów internetowych, posiada w portfolio także wersje działające w formie aplikacji mobilnych przeznaczonych na smartfony i tablety.

– Przedstawione dane pozwalają przypuszczać, że na każdym z analizowanych rynków jest jeszcze duża przestrzeń do rozwoju mobilnych usług – podsumowuje Rosiński.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.