wp - grudzien 2016

Cyber Kids on Real na rzecz popularyzacji historii Polski

Cyber Kids on Real na rzecz popularyzacji historii Polski

Brief.pl / Inspiracje

Agencja Cyber Kids on Real stworzyła platformę edukacyjną popularyzującą historię Polski: „Historia: poszukaj!”. Projekt historiaposzukaj.pl powstał z inicjatywy Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Platforma skierowana jest przede wszystkim do młodzieży gimnazjalnej i licealnej oraz nauczycieli i muzealników.

-

Agencja reklamowa Cyber Kids on Real zrealizowała identyfikację wizualną projektu historiaposzukaj.pl, serię kreacji na kanały social media, multimedia, gadżety towarzyszące projektowi oraz spot promocyjny dostępny pod adresem historiaposzukaj.pl/animacja.html.



Treści serwisu „Historia: poszukaj!” odwołują się do szerszego kontekstu historycznego: filmów, muzyki, architektury i dzieł sztuki z danej epoki. Historia jest opowiadana w artykułach o ważnych wydarzeniach historycznych oraz za pomocą ciekawostek i postaci historycznych.

- Naszym zadaniem było stworzenie marki dla młodych, wpisującej się w świat socialmediów. Stworzyliśmy unikalny język marki polegający na oryginalnym sposobie ilustrowania treści. Zawłaszczamy w ten sposób pewien obszar ilustrowania i opowiadania o historii, który nie był jeszcze wykorzystywany w treściach konkurencyjnych platform. Nawet, jeśli jakiś gif czy mem nie jest sygnowany znakiem lub podpisem serwisu „Historia: Poszukaj!”, to poprzez wyróżniającą się warstwę wizualną, kojarzy się z platformą – mówi Dominik Cymer, dyrektor kreatywny Cyber Kids on Real.



Ważnym obszarem serwisu są strony poświęcone poszczególnym regionom Polski. Mają one za zadanie upowszechniać wiedzę historyczną w wymiarze lokalnym i aktywizować internautów - zachęcają do samodzielnych poszukiwań historycznych i publikacji w serwisie. Użytkownik ma możliwość zgłoszenia interesujących informacji historycznych na temat swojej okolicy z szansą na publikację artykułów na temat najbardziej najciekawszych faktów.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.