Polska krajem startupów? Rząd chce wspierać najbardziej innowacyjne projekty

Polska krajem startupów? Rząd chce wspierać najbardziej innowacyjne projekty

Brief.pl / Aktualności

Rząd zapowiada powołanie największego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Funduszu Funduszy mającego wspierać startupy i rozwój innowacyjności. Początkowy budżet wynosi ok. 500 mln zł. Środki na ten cel wyłoży Grupa PZU oraz inni prywatni inwestorzy.

-

Dziś, 11 marca 2016 roku, w siedzibie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego NCBR, PZU SA i PZU TFI podpisały list intencyjny w sprawie współpracy nad komercjalizacją wyników badań naukowych. To pierwszy krok do utworzenia Funduszu Funduszy, którego celem ma być inwestowanie w rozwój innowacyjnych przedsiębiorstw technologicznych.


- Chcemy aby polska gospodarka była konkurencyjna, dlatego wzrost gospodarczy musimy opierać o zasoby polskiej nauki. Powstanie Funduszu Funduszy to milowy krok na tej drodze. Budujemy ekosystem przyjazny przedsiębiorcom, którzy komercjalizują wyniki badań naukowych. Przekujemy w ten sposób potencjał polskich innowatorów w sukces gospodarczy – mówi Jarosław Gowin, wicepremier, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.


Z Funduszem Funduszy współpracować będzie Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. - W polskich uczelniach, instytutach badawczych i instytutach naukowych PAN kiełkuje wiele innowacyjnych rozwiązań. Często jednak ich twórcy mają trudność z dotarciem do inwestorów i pozyskaniem finansowania na realizację projektu. Kierując do nich strumień funduszy, przy jednoczesnym wykorzystaniu know-how naszych partnerów, usuwamy kolejną barierę ograniczającą komercjalizację prac B+R – mówi Jerzy Kątcki, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

 

Eksperci z Grupy PZU zapewnią, że Fundusz będzie zarządzany wedle sprawdzonych rynkowych praktyk, a wspólna inicjatywa pomoże przyciągnąć najlepszych inwestorów Venture Capital do Polski. – Zależy nam, by wsparcie uzyskały projekty o największym potencjale z szansą na szybką komercjalizację. Inwestycje w innowacyjną, opartą na wiedzy gospodarkę wymagają ekosystemu stworzonego poprzez zaangażowanie wielu podmiotów – mówi Paweł Surówka, członek zarządu PZU, odpowiedzialny za inwestycje.

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.