Kurnicki odchodzi z Orlenu

Kurnicki odchodzi z Orlenu

Brief.pl / Ludzie

Leszek Kurnicki odchodzi ze stanowiska dyrektora wykonawczego ds. marketingu w PKN Orlen, gdzie pracował przez osiem lat.

-

Leszek Kurnicki pracował w Orlenie od 2008 roku. W tym okresie wartości brandu Orlen wzrosła o 52 proc. (zmiana o 2,9 miliarda zł – wg Rzeczpospolitej), a udziały koncernu w polskim rynku detalicznym zwiększyły się o 7,5 punktu procentowego. Kurnicki odpowiadał za funkcjonowanie jednego z największych w Polsce programu lojalnościowego Vitay (4 miliony użytkowników), a także zarządzał markami Stop Cafe (wprowadzał ją na polski oraz czeski rynek) i Verva.

W strategii marketingowej obok standardowych narzędzi stawiał na media społecznościowe, sponsoring sportu oraz organizację eventów masowych, takich jak Verva Street Racing oraz Orlen Warsaw Marathon (od roku 2010 w tych wydarzeniach wzięło udział łącznie ponad 500 tys. osób).

Odpowiadał również za strategię marketingową spółek grupy kapitałowej koncernu w Polsce, w Czechach, w Niemczech, na Litwie i w Kanadzie (w sumie kilkanaście spółek). Zasiadał w zarządzie spółki AB Ventus Natfa oraz radzie nadzorczej Orlen Deutschland GmbH, a także sprawował nadzór nad korporacyjną fundacją Orlen Dar Serca.

Członek jury wielu konkursów branżowych: Effie,  Golden Arrow, Kreatura, Superbrands, MP Power Project, Welcome Festival, Konkurs Dyrektor Marketingu Roku. Ekspert branżowy publikujący m.in. w , „Briefie”. Udział w wielu debatach związanych ze sponsoringiem, CSR i strategią brandingową. Prelegent na wielu konferencjach związanych z marketingiem.

Leszek Kurnicki, jako dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen był członekiem klubu liderów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członkiem założycielem stowarzyszenia Marketing 4 Business, członkiem Rady Fundatorów Fundacji Fundusz Grantowy dla Płocka oraz członkiem zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W 2013 roku uzyskał tytuł jednego z najlepszych polskich menedżerów przed 40tką wg magazynu Sukces. W 2012 nominowany w konkursie Osobowość Mice Poland 2012. Dodatkowo uzyskał tytuł „Człowieka marketingu i sprzedaży roku 2010” wg magazynu "Brief" oraz tytułu „Dyrektora Marketingu Roku 2010” w konkursie organizowanym przez serwis Mediarun.

Kurnicki przed pracą w Orlenie piastował funkcję prezesa zarządu luksemburskiego funduszu inwestycyjnego. Wcześniej był m.in. prezesem zarządu spółki wydającej tygodnik opinii OZON.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.