Kurnicki odchodzi z Orlenu

Kurnicki odchodzi z Orlenu

Brief.pl / Ludzie

Leszek Kurnicki odchodzi ze stanowiska dyrektora wykonawczego ds. marketingu w PKN Orlen, gdzie pracował przez osiem lat.

-

Leszek Kurnicki pracował w Orlenie od 2008 roku. W tym okresie wartości brandu Orlen wzrosła o 52 proc. (zmiana o 2,9 miliarda zł – wg Rzeczpospolitej), a udziały koncernu w polskim rynku detalicznym zwiększyły się o 7,5 punktu procentowego. Kurnicki odpowiadał za funkcjonowanie jednego z największych w Polsce programu lojalnościowego Vitay (4 miliony użytkowników), a także zarządzał markami Stop Cafe (wprowadzał ją na polski oraz czeski rynek) i Verva.

W strategii marketingowej obok standardowych narzędzi stawiał na media społecznościowe, sponsoring sportu oraz organizację eventów masowych, takich jak Verva Street Racing oraz Orlen Warsaw Marathon (od roku 2010 w tych wydarzeniach wzięło udział łącznie ponad 500 tys. osób).

Odpowiadał również za strategię marketingową spółek grupy kapitałowej koncernu w Polsce, w Czechach, w Niemczech, na Litwie i w Kanadzie (w sumie kilkanaście spółek). Zasiadał w zarządzie spółki AB Ventus Natfa oraz radzie nadzorczej Orlen Deutschland GmbH, a także sprawował nadzór nad korporacyjną fundacją Orlen Dar Serca.

Członek jury wielu konkursów branżowych: Effie,  Golden Arrow, Kreatura, Superbrands, MP Power Project, Welcome Festival, Konkurs Dyrektor Marketingu Roku. Ekspert branżowy publikujący m.in. w , „Briefie”. Udział w wielu debatach związanych ze sponsoringiem, CSR i strategią brandingową. Prelegent na wielu konferencjach związanych z marketingiem.

Leszek Kurnicki, jako dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen był członekiem klubu liderów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członkiem założycielem stowarzyszenia Marketing 4 Business, członkiem Rady Fundatorów Fundacji Fundusz Grantowy dla Płocka oraz członkiem zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W 2013 roku uzyskał tytuł jednego z najlepszych polskich menedżerów przed 40tką wg magazynu Sukces. W 2012 nominowany w konkursie Osobowość Mice Poland 2012. Dodatkowo uzyskał tytuł „Człowieka marketingu i sprzedaży roku 2010” wg magazynu "Brief" oraz tytułu „Dyrektora Marketingu Roku 2010” w konkursie organizowanym przez serwis Mediarun.

Kurnicki przed pracą w Orlenie piastował funkcję prezesa zarządu luksemburskiego funduszu inwestycyjnego. Wcześniej był m.in. prezesem zarządu spółki wydającej tygodnik opinii OZON.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.