Kurnicki odchodzi z Orlenu

Kurnicki odchodzi z Orlenu

Brief.pl / Ludzie

Leszek Kurnicki odchodzi ze stanowiska dyrektora wykonawczego ds. marketingu w PKN Orlen, gdzie pracował przez osiem lat.

-

Leszek Kurnicki pracował w Orlenie od 2008 roku. W tym okresie wartości brandu Orlen wzrosła o 52 proc. (zmiana o 2,9 miliarda zł – wg Rzeczpospolitej), a udziały koncernu w polskim rynku detalicznym zwiększyły się o 7,5 punktu procentowego. Kurnicki odpowiadał za funkcjonowanie jednego z największych w Polsce programu lojalnościowego Vitay (4 miliony użytkowników), a także zarządzał markami Stop Cafe (wprowadzał ją na polski oraz czeski rynek) i Verva.

W strategii marketingowej obok standardowych narzędzi stawiał na media społecznościowe, sponsoring sportu oraz organizację eventów masowych, takich jak Verva Street Racing oraz Orlen Warsaw Marathon (od roku 2010 w tych wydarzeniach wzięło udział łącznie ponad 500 tys. osób).

Odpowiadał również za strategię marketingową spółek grupy kapitałowej koncernu w Polsce, w Czechach, w Niemczech, na Litwie i w Kanadzie (w sumie kilkanaście spółek). Zasiadał w zarządzie spółki AB Ventus Natfa oraz radzie nadzorczej Orlen Deutschland GmbH, a także sprawował nadzór nad korporacyjną fundacją Orlen Dar Serca.

Członek jury wielu konkursów branżowych: Effie,  Golden Arrow, Kreatura, Superbrands, MP Power Project, Welcome Festival, Konkurs Dyrektor Marketingu Roku. Ekspert branżowy publikujący m.in. w , „Briefie”. Udział w wielu debatach związanych ze sponsoringiem, CSR i strategią brandingową. Prelegent na wielu konferencjach związanych z marketingiem.

Leszek Kurnicki, jako dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen był członekiem klubu liderów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członkiem założycielem stowarzyszenia Marketing 4 Business, członkiem Rady Fundatorów Fundacji Fundusz Grantowy dla Płocka oraz członkiem zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W 2013 roku uzyskał tytuł jednego z najlepszych polskich menedżerów przed 40tką wg magazynu Sukces. W 2012 nominowany w konkursie Osobowość Mice Poland 2012. Dodatkowo uzyskał tytuł „Człowieka marketingu i sprzedaży roku 2010” wg magazynu "Brief" oraz tytułu „Dyrektora Marketingu Roku 2010” w konkursie organizowanym przez serwis Mediarun.

Kurnicki przed pracą w Orlenie piastował funkcję prezesa zarządu luksemburskiego funduszu inwestycyjnego. Wcześniej był m.in. prezesem zarządu spółki wydającej tygodnik opinii OZON.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.