Kurnicki odchodzi z Orlenu

Kurnicki odchodzi z Orlenu

Brief.pl / Ludzie

Leszek Kurnicki odchodzi ze stanowiska dyrektora wykonawczego ds. marketingu w PKN Orlen, gdzie pracował przez osiem lat.

-

Leszek Kurnicki pracował w Orlenie od 2008 roku. W tym okresie wartości brandu Orlen wzrosła o 52 proc. (zmiana o 2,9 miliarda zł – wg Rzeczpospolitej), a udziały koncernu w polskim rynku detalicznym zwiększyły się o 7,5 punktu procentowego. Kurnicki odpowiadał za funkcjonowanie jednego z największych w Polsce programu lojalnościowego Vitay (4 miliony użytkowników), a także zarządzał markami Stop Cafe (wprowadzał ją na polski oraz czeski rynek) i Verva.

W strategii marketingowej obok standardowych narzędzi stawiał na media społecznościowe, sponsoring sportu oraz organizację eventów masowych, takich jak Verva Street Racing oraz Orlen Warsaw Marathon (od roku 2010 w tych wydarzeniach wzięło udział łącznie ponad 500 tys. osób).

Odpowiadał również za strategię marketingową spółek grupy kapitałowej koncernu w Polsce, w Czechach, w Niemczech, na Litwie i w Kanadzie (w sumie kilkanaście spółek). Zasiadał w zarządzie spółki AB Ventus Natfa oraz radzie nadzorczej Orlen Deutschland GmbH, a także sprawował nadzór nad korporacyjną fundacją Orlen Dar Serca.

Członek jury wielu konkursów branżowych: Effie,  Golden Arrow, Kreatura, Superbrands, MP Power Project, Welcome Festival, Konkurs Dyrektor Marketingu Roku. Ekspert branżowy publikujący m.in. w , „Briefie”. Udział w wielu debatach związanych ze sponsoringiem, CSR i strategią brandingową. Prelegent na wielu konferencjach związanych z marketingiem.

Leszek Kurnicki, jako dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen był członekiem klubu liderów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członkiem założycielem stowarzyszenia Marketing 4 Business, członkiem Rady Fundatorów Fundacji Fundusz Grantowy dla Płocka oraz członkiem zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W 2013 roku uzyskał tytuł jednego z najlepszych polskich menedżerów przed 40tką wg magazynu Sukces. W 2012 nominowany w konkursie Osobowość Mice Poland 2012. Dodatkowo uzyskał tytuł „Człowieka marketingu i sprzedaży roku 2010” wg magazynu "Brief" oraz tytułu „Dyrektora Marketingu Roku 2010” w konkursie organizowanym przez serwis Mediarun.

Kurnicki przed pracą w Orlenie piastował funkcję prezesa zarządu luksemburskiego funduszu inwestycyjnego. Wcześniej był m.in. prezesem zarządu spółki wydającej tygodnik opinii OZON.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.