Oto 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2016

Oto 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2016

Brief.pl / Aktualności

Już po raz szósty „Brief” publikuje ranking 50 najbardziej kreatywnych w biznesie. Z długiej listy twórczych Polaków wybraliśmy tych, którzy, naszym zdaniem, wyróżniają się nieszablonowym myśleniem i podejściem do biznesu, co pozwala im być zawsze o krok przed konkurencją.

-

7 marca 2016 roku w Sound Garden Hotel odbyła się uroczysta gala, podczas której poznaliśmy laureatów rankingu. Wręczenie wyróżnień poprzedziła dyskusja o tym, czy kreatywności można się nauczyć. Paneliści rozmawiali także o tym, jakie są w Polsce szanse na stworzenia warunków rozwijania kompetencji, które są niezbędne do rozwoju innowacyjności. W debacie udział wzięli: Agnieszka Majchrzak, Idea Bank; Michał Chromiński, Poczta Polska; Małgorzata Wójcik, LeKam; Adam Plona, Wirtualna Polska.

"Brief” tradycyjnie wyróżnił zarówno osoby zarządzające dużymi firmami działającymi na kilku rynkach, jak i przedstawicieli sektora MSP i start-upowców. Tym, co łączy te postaci - bez względu na skalę i obszar działania - jest niesztampowe podejście do biznesu, dzięki któremu osiągają sukcesy, będąc o krok przed konkurencją.

- Niektórzy widzą w nich szaleńców, ale my dostrzegamy w nich geniusz, ponieważ są to ludzie na tyle szaleni, by sądzić, że mogą zmienić świat. I faktycznie są tymi, którzy go zmieniają, popychając ludzkość do przodu – mówi o wyróżnionych Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”, odnosząc się do słów  Steva Jobsa.

W pierwszej trójce tegorocznej, szóstej już edycji rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie znaleźli się:

Stefan Batory, iTaxi, Booksy

 

 

Jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze tzw. nowych technologii. Absolwent matematyki na Politechnice Warszawskiej od ponad 15. lat aktywnie wpływa na wizerunek polskiego biznesu internetowego – bywa nazywany jednym z najważniejszych organizatorów tejże sfery w naszym kraju.

Dzisiaj nazwisko tego przedsiębiorcy kojarzone jest przede wszystkim z dwiema aplikacjami mobilnymi – bardziej popularną w Polsce iTaxi, służącą do sprawnego zamawiania taksówek, oraz Booksy, oferującą możliwość rezerwowania wizyt w salonach usługowych, jak choćby salonach fryzjerskich, kosmetycznych czy masażu. Drugi w kolejności projekt, który wystartował w Stanach Zjednoczonych w 2014 r., dziś działa w ponad 30. krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, na tyle spodobał się inwestorom, że w sierpniu ubiegłego roku firmie udało się pozyskać ponad 3 mln zł. dofinansowania. Batorego doceniliśmy za konsekwentne i skuteczne rozwijanie kolejnych pomysłów na biznes, wszechstronność podejmowanych działań oraz odwagę przy ich realizacji.

::

Tomasz Krajewski, SkyCash

 

Choć Tomasz Krajewski funkcję prezesa zarządu SkyCash pełni zaledwie od października 2014 r., to efekty jego sprawnego kierowania firmą są już teraz bardzo wyraźne. W tegorocznym zestawieniu „Deloitte Technology Fast 50”, prezentującym najszybciej rosnące spółki z regionu EMEA, firma SkyCash, będąca największym polskim systemem płatności mobilnych, zajęła drugie miejsce, stając się tym samym najdynamiczniej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznym w Polsce. Warto również zauważyć, że pod koniec września ubiegłego roku liczba pobrań aplikacji na urządzenia z systemem Android przekroczyła 2 mln, a zgodnie z szacunkami firmy liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji oscylowała wokół 6 mln.

 

Mariusz Ciepły, Livechat Software

 


Mariusz Ciepły jest jednym z założycieli i głównych akcjonariuszy spółki LiveChat Software. Funkcję prezesa zarządu pełni od 2010 r. Jest też członkiem rad nadzorczych spółek Venture Incubator, Time Solutions oraz Wakepark.
Firma informatyczna, tworząca oprogramowanie dla biznesu, LiveChat Software działa we Wrocławiu od 2002 r. Od tego czasu dokonała niezwykłego skoku rozwojowego. W kwietniu 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom 1 mld zł.

Dziś firma działa na rynku globalnym, a z jej rozwiązania LiveChat, służącego do bezpośredniej komunikacji w internecie w czasie rzeczywistym pomiędzy odwiedzającym stronę WWW a jej właścicielem, korzysta obecnie 13,5 tys. firm, instytucji i urzędów z ponad 130. krajów. Spółka większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii, a w gronie jej klientów znajdziemy m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS czy Air Asia.


Pełną listę laureatów znajdziecie tutaj!

 

Sylwetki 50. najbardziej kreatywnych w biznesie wg "Briefu" przedstawione zostały także na łamach lutowego wydania magazynu.

::

 

O rankingu:

Kreatywność jest czynnikiem, który obok innowacyjności i przedsiębiorczości silnie wpływa na możliwość osiągnięcia sukcesu w biznesie. Wierzymy, że firmy, które oferują niekonwencjonalne rozwiązania oraz produkty, mają największą szansę stać się liderami w swojej dziedzinie. W związku z tym, od sześciu lat magazyn „Brief” publikuje ranking osób stojących za powodzeniem tych przedsiębiorstw. Doceniamy zarówno przedstawicieli firm działających lokalnie, jak i tych, które zdobywają rynki światowe. Choć prowadzą biznes na różną skalę i w różnych obszarach, łączy ich jedno: konsekwentne podążanie w wyznaczonym przez siebie kierunku. To właśnie oni swoim działaniem i twórczą postawą wpisują się w przyjmowaną przez nas definicję kreatywności w biznesie.

 ::

 

Zobacz także:

Kreatywni 2015

Kreatywni 2014

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.