wp - grudzien 2016

Które reklamy w sieci są oglądane najczęściej?

Które reklamy w sieci są oglądane najczęściej?

Brief.pl / Aktualności

Ruszyła strona internetowa www.adreal.gemius.com, na której można obejrzeć 10 najchętniej oglądanych klipów reklamowych z poprzedniego dnia. Jest to projekt Gemiusa, który wchodzi na rynek z nowym badaniem dla branży reklamowej.

-

Na www.adreal.gemius.com codziennie publikowany jest ranking spotów z poprzedniego dnia. Każdej produkcji towarzyszy informacja o liczbie użytkowników. Dane są prezentowane w cyklu dziennym za cały tydzień poprzedzający pojawienie się klipu w zestawieniu.

– To tylko próbka tego, co dostarczymy reklamodawcom, domom mediowym i wydawcom zdecydowanym na zakup naszego nowego badania, które nazwaliśmy gemiusAdReal. Dzięki niemu będzie można sprawdzić, jakie marki inwestowały w reklamę u poszczególnych wydawców – mówi Marta Sułkiewicz, która odpowiada za rozwój nowego badania oferowanego przez Gemiusa.

Jakie reklamy oglądaliśmy wczoraj?

Spot TVN promujący program „You Can Dance", film reklamowy butów adidas NMD, film promujący grę „Plants vs Zombies” amerykańskiego producenta PopCap Games, spot Alpen Gold oraz kampania Raiffeisen Polbank – to TOP5 kreacji wideo online, które podbiły polską sieć wczoraj.

Źródło: www.adreal.gemius.com 

Jak internauci oglądają reklamy?

Nowe badanie ma dostarczać informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. – Reklamodawcy mogą sprawdzić, jak reklamowała się ich konkurencja, na których stronach internetowych emitowała kampanie, jaki był zasięg tych kampanii. Wydawcy dowiedzą się, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach – mówi Sułkiewicz.

Jak informuje Gemius, badanie gemiusAdReal prezentuje ujęcie ilościowe, tj. liczbę użytkowników i emisji. Pokazuje rozpoczęcie emisji wideo online. Badaniem objęty jest cały rynek materiałów wideo online emitowanych na PC, w tym reklamy wideo In-Stream na playerach wszystkich wydawców (YouTube, TVN, Ipla, TVP, Grupa Onet i inni), wideo na Facebooku oraz reklamy wideo In-Display.

W przypadku portali badaniem objęte zostały reklamy wideo In-Stream i wideo In-Display. Wśród największych kampanii reklamowych uwzględniono podział na przedsięwzięcia patronackie/crosspromocyjne i działania autopromocyjne.

Badanie gemiusAdReal obejmie w najbliższych miesiącach kolejne obszary: tradycyjne reklamy, display, reklamy w wynikach wyszukiwania oraz te w serwisach social media.

::

Foto: Fotolia/Masson

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.