Warc 2016: 5 najlepszych kampanii marketingowych ze świata

Warc 2016: 5 najlepszych kampanii marketingowych ze świata

Brief.pl / Inspiracje

Międzynarodowy serwis Warc.com, poświęcony komunikacji marketingowej, reklamie i ekonomii opublikował wyniki dorocznego raportu dotyczącego najlepszych firm, marek i kampanii marketingowych na świecie. Serwis opublikował także listy najlepszych lokalnych rynków. W 2016 roku Polska zajęła 14. pozycję, awansując z miejsca 17. Wśród 100 najlepszych kampanii marketingowych nie znalazła się żadna z Polski. Poniżej prezentujemy listę 5 najlepszych projektów.

-

Rankingi Warc100 powstaje w oparciu o takie kryteria jak: kreatywność, efektywność, strategia, liczba zdobytych nagród oraz wpływ na zmiany zachowań konsumentów. W zestawieniu pojawiły sie projekty, które były realizowane w 2015, 2014, a nawet w 2013 roku.

1. „Penny the Pirate”
Marka: OPSM (Australia)
Agencje: Saatchi & Saatchi/OMD

Kampania sieci salonów optycznych OPSM miała na celu zwiększenie liczby przeprowadzonych badań wzroku u dzieci. Przy współpracy z Uniwersytetem w Melbourne została stworzona aplikacja, która pozwala rodzicom w prosty sposób sprawdzić wzrok swoich pociech. Była ona udostępniona bezpłatnie i za jej pośrednictwem przebadano ponad 300 tysięcy dzieci.

::

2. „#LikeAGirl”
Marka: Always (globalnie)
Agencje: Leo Burnett/Starcom Mediavest Group

Inicjatywa Always #LikeAGirl otrzymała w 2015 roku tytuł najczęściej nagradzanej kampanii PR na świecie. Projekt miał na celu walkę ze stereotypowym sformułowaniem „like a girl”.

::

3. „Project Architeuthis”
Marka: America’s Navy (USA)
Agencja: Campbell Ewald

To ciekawa akcja wspierająca rekrutację kryptologów do marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych. Wykorzystano w niej media społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram i Tumblr, w których były zamieszczane zagadki i zadania do rozwiązania

::


4. „Inglorious Fruits and Vegetables”
Marka: Intermarche (Francja)
Agencja: Marcel


Kampania sieci sklepów miała na celu zmniejszenie ilości wyrzucanego jedzenia, poprzez przekonanie konsumentów, że brzydkie i dziwnie wyglądające owoce i warzywa są tak samo smaczne, jak te ładne i nieskazitelne. Sieć postanowiła kupować warzywa i owoce, które nie przechodzą kontroli jakości w innych sklepach, i sprzedawać je u siebie w cenie niższej o 30 proc.



::


5. „Live Test Series”
Marka: Volvo (Szwecja)
Agencja: Forsman & Bodenfors


To właśnie z tej kampanii pochodzi spot, w którym wystapił Jean-Claude Van Damme.


::

Rankingi WARC100 dostępne są pod linkiem: http://www.warc.com/warc100.100.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?