wp - grudzien 2016

Wrocław cieszy się najlepszą reputacją, a Kielce najgorszą

Wrocław cieszy się najlepszą reputacją, a Kielce najgorszą

Brief for Poland / Aktualności

Które miasta wojewódzkie cieszą się najlepszą reputacją wśród Polaków? Które najchętniej odwiedzamy i rekomendujemy znajomym? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport z badania reputacji marki Premium Brand.

-

Reputacja

 

Ranking miast o najwyższej reputacji powstał na podstawie wyników badania, zrealizowanego wśród osób znających dane miasto, z zastosowaniem narzędzia opracowanego przez prof. UW Dominikę Maison z agencji badawczej Maison&Partners. Respondenci oceniali poziom zaufania do danego miasta, możliwość polecenia go znajomym, towarzyszącą mu atmosferę medialną, zaangażowanie społeczne oraz warunki pracy w danym mieście.

Respondenci badania oceniali miasta na pięciu wymiarach reputacji, tj.:,

1. Zaufanie do miasta (To miasto, na którym można polegać)
2. Referencja (To miasto, które można polecić znajomym)
3. Atmosfera medialna (O tym mieście mówi się źle w mediach)
4. Zaangażowanie społeczne (To miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa)
5. Miasto jako pracodawca (To miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy)

Na podstawie uzyskanych wyników dla każdego miasta obliczono wskaźnik reputacji (od 1 do 100 punktów). W zestawieniu rankingu marek miast wysokiej reputacji Premium Brand uwzględniono tylko te, dla których wartość wskaźnika reputacji wyniosła min. 60 punktów.

Wrocław, Gdańsk i Poznań, tuż za nimi Kraków i Warszawa – to czołowa piątka miast wojewódzkich cieszących się najlepszą reputacją wśród Polaków.

Z kolei na drugim biegunie znajdują się Kielce, które uzyskały 61 pkt., Łódź, Katowice i Białystok , które zanotowały po 63 pkt.

 

 

Ranking miast wojewódzkich o najwyższej reputacji, źródło: Raport z badania reputacji marki Premium Brand

 

 

Najczęściej odwiedzane miasta

 

W odniesieniu do każdego miasta zmierzono także poziom znajomości wspomaganej oraz odwiedziny i udzielone rekomendacje w ciągu ostatnich 12. miesięcy.

Najczęściej odwiedzanym miastem w ostatnim roku była Warszawa (29 proc. odpowiedzi), Kraków (27 proc.) oraz Wrocław (24 proc.).

Najmniejsza grupa respondentów zadeklarowała pobyt w Białymstoku (4 proc.), Zielonej Górze (6 proc.), Gorzowie Wielkopolskim, Lublinie (po 7 proc.) oraz Kielcach i Opolu (po 8 proc.).

 

 Źródło: Raport z badania reputacji marki Premium Brand

 

Rekomendacje

W pierwszej trójce miast, których odwiedzenie respondenci rekomendowali najczęściej znalazły się Kraków (18 proc.), Wrocław i Gdańsk (po 15 proc.). Tuż za nimi uplasowała się Warszawa (14 proc.).

Z kolei najrzadziej polecanymi miastami okazały się: Białystok, Kielce, Opole i Zielona Góra (po 2 proc.) oraz Gorzów Wielkopolski, Lublin, Rzeszów i Szczecin (po 3 proc.)

 

::

Badanie zostało zrealizowane dla Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez agencję badawczą Maison&Partners na panelu badawczym Ariadna w dniach 19-22 lutego br. Pomiar wykonano na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów liczącej 1006 osób, metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.


Raport z badania w wersji podstawowej można pobrać ze strony: www.premiumbrand.com.pl/aktualnosci

::

Foto: Fotolia/schweini26

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.