Wrocław cieszy się najlepszą reputacją, a Kielce najgorszą

Wrocław cieszy się najlepszą reputacją, a Kielce najgorszą

Brief for Poland / Aktualności

Które miasta wojewódzkie cieszą się najlepszą reputacją wśród Polaków? Które najchętniej odwiedzamy i rekomendujemy znajomym? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport z badania reputacji marki Premium Brand.

-

Reputacja

 

Ranking miast o najwyższej reputacji powstał na podstawie wyników badania, zrealizowanego wśród osób znających dane miasto, z zastosowaniem narzędzia opracowanego przez prof. UW Dominikę Maison z agencji badawczej Maison&Partners. Respondenci oceniali poziom zaufania do danego miasta, możliwość polecenia go znajomym, towarzyszącą mu atmosferę medialną, zaangażowanie społeczne oraz warunki pracy w danym mieście.

Respondenci badania oceniali miasta na pięciu wymiarach reputacji, tj.:,

1. Zaufanie do miasta (To miasto, na którym można polegać)
2. Referencja (To miasto, które można polecić znajomym)
3. Atmosfera medialna (O tym mieście mówi się źle w mediach)
4. Zaangażowanie społeczne (To miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa)
5. Miasto jako pracodawca (To miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy)

Na podstawie uzyskanych wyników dla każdego miasta obliczono wskaźnik reputacji (od 1 do 100 punktów). W zestawieniu rankingu marek miast wysokiej reputacji Premium Brand uwzględniono tylko te, dla których wartość wskaźnika reputacji wyniosła min. 60 punktów.

Wrocław, Gdańsk i Poznań, tuż za nimi Kraków i Warszawa – to czołowa piątka miast wojewódzkich cieszących się najlepszą reputacją wśród Polaków.

Z kolei na drugim biegunie znajdują się Kielce, które uzyskały 61 pkt., Łódź, Katowice i Białystok , które zanotowały po 63 pkt.

 

 

Ranking miast wojewódzkich o najwyższej reputacji, źródło: Raport z badania reputacji marki Premium Brand

 

 

Najczęściej odwiedzane miasta

 

W odniesieniu do każdego miasta zmierzono także poziom znajomości wspomaganej oraz odwiedziny i udzielone rekomendacje w ciągu ostatnich 12. miesięcy.

Najczęściej odwiedzanym miastem w ostatnim roku była Warszawa (29 proc. odpowiedzi), Kraków (27 proc.) oraz Wrocław (24 proc.).

Najmniejsza grupa respondentów zadeklarowała pobyt w Białymstoku (4 proc.), Zielonej Górze (6 proc.), Gorzowie Wielkopolskim, Lublinie (po 7 proc.) oraz Kielcach i Opolu (po 8 proc.).

 

 Źródło: Raport z badania reputacji marki Premium Brand

 

Rekomendacje

W pierwszej trójce miast, których odwiedzenie respondenci rekomendowali najczęściej znalazły się Kraków (18 proc.), Wrocław i Gdańsk (po 15 proc.). Tuż za nimi uplasowała się Warszawa (14 proc.).

Z kolei najrzadziej polecanymi miastami okazały się: Białystok, Kielce, Opole i Zielona Góra (po 2 proc.) oraz Gorzów Wielkopolski, Lublin, Rzeszów i Szczecin (po 3 proc.)

 

::

Badanie zostało zrealizowane dla Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez agencję badawczą Maison&Partners na panelu badawczym Ariadna w dniach 19-22 lutego br. Pomiar wykonano na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów liczącej 1006 osób, metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.


Raport z badania w wersji podstawowej można pobrać ze strony: www.premiumbrand.com.pl/aktualnosci

::

Foto: Fotolia/schweini26

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.