wp - grudzien 2016

mBank zastąpi MultiBank i BRE Bank

Brief.pl / Aktualności

mBank odświeża wizerunek, a zaprojektowane od nowa logo jeszcze w tym roku zastąpi pozostałe marki w Grupie BRE.

-

Obowiązującą od 4 czerwca br. identyfikację wizualną mBanku zaprojektowała agencja BNA. Ma ona podkreślić uruchomienie premierowego serwisu transakcyjnego, do tej pory określanego mianem „projektu nowego mBanku”. Większa oferta – łączącą dotychczasowe elementy z nowymi – jest z kolei zwiastunem procesu łączenia marek BRE Banku pod wspólną nazwą mBank, która zastąpi dzisiejsze: mBank, MultiBank i BRE Bank.

Czasy, w których żyjemy, wymagają od nas dużej elastyczności, prostoty i w tych okolicznościach nazwa mBanku – wybrana z arsenału nazw, którymi operujemy – jest najlepsza. Z globalnego badania Value-D Millward Brown SMG/KRC wynika, że jest to bardzo dobra marka, również w wymiarze światowym. Wszędzie jest czytelna, elastyczna i zrozumiała. Ma duży potencjał – mówi Cezary Stypułkowski, prezes zarządu BRE Banku.

Marka mBanku została stworzona 13 lat temu dla pierwszego banku internetowego w Polsce, będącego częścią BRE. Dzisiaj pod tą nazwą bank obsługuje 3,5 mln klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji. 

– Wierzymy, że stworzenie jednej silnej marki pozwoli umocnić naszą pozycję na rynku bankowym przy optymalnym wykorzystaniu budżetów marketingowych. Teraz każda kampania promocyjna będzie budować wizerunek i świadomość marki wśród wszystkich naszych klientów, bez względu na to, do którego segmentu skierowane będą nasze działania. Poza tym, projekt jednego banku oznacza również lepszą efektywność kosztową i organizacyjną – wyjaśnia Stypułkowski.

Identyfikacja wizualna ma pięć wersji kolorystycznych, które odpowiadają:

  •  podstawowy - wiodący logotyp „parasolowy” w grupie, jednocześnie zastępujący dotychczasowy znak internetowego mBanku;
  • affluent - skierowany do klientów zamożnych – Oferta Premium w mBanku, który docelowo zastąpi markę MultiBanku;
  • korporacyjny - wyróżniający ofertę bankowości korporacyjnej, który docelowo  zastąpi markę BRE Banku;
  • dla przedsiębiorców - wykorzystywany w ofercie dla klientów biznesowych, obsługiwanych dotychczas w mBanku i MultiBanku;
  • private banking - oznaczający ofertę bankowości prywatnej.

Identyfikacja Private banking

Identyfikacja korporacyjna

W pierwszym etapie procesu rebrandingu nowe znaki pojawią się przy ofertach dzisiejszego mBanku. Marki BRE i MultiBanku będą funkcjonować do listopada br., kiedy zostaną zastąpione nową nazwą. Wówczas swoje znaki zmienią też spółki zależne banku, takie jak Dom Inwestycyjny BRE Banku oraz BRE Private Banking & Wealth Management.

Celem planowanych zmian jest stworzenie kompleksowej oferty bankowej dostępnej w jednym miejscu i pod wspólnym logo. Pojawienie się nowych znaków nie oznacza zmiany modelu obsługi klientów w Grupie BRE.

4 czerwca zostały także uruchomione nowy, zbudowany od podstaw, serwis informacyjny oraz serwis transakcyjny. Za ich projekt i wykonanie odpowiedzialne są firmy Artegence i Intercon Systems.

–Uruchamiając nowy serwis transakcyjny, wkraczamy do światowej czołówki najbardziej innowacyjnych banków – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes zarządu BRE Banku ds. operacji i informatyki.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.