Co sądzimy o płatnościach mobilnych?

Co sądzimy o płatnościach mobilnych?

Brief.pl / Wiedza

Coraz częściej można usłyszeć głosy mówiące o tym, że m-commerce to przyszłość handlu. Niestety, chociaż zakupy mobilne faktycznie mają bardzo duży potencjał, jeśli konsumenci nie będą przekonani do dokonywania płatności za pomocą smartfonów lub tabletów, ów nie zostanie wykorzystany. Jak postrzegamy kwestię zakupów przez telefon? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie Mobile Payments Study, przeprowadzone przez firmę MasterCard.

-

Czwarte badanie Mobile Payments Study zrealizowane przez firmę Prime Research na zlecenie MasterCard, prezentuje dane z 61. krajów świata, w tym z Polski. W ramach badania przenalizowano 2 miliony wpisów dotyczących płatności mobilnych w mediach społecznościowych, takich, jak Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+ i YouTube.

Jak wynika z opublikowanych danych, liczba wpisów w mediach społecznościowych na temat cyfrowych płatności na przestrzeni ostatnich lat wzrosła wielokrotnie – w 2012 roku bowiem analizie poddano 85 tys. wpisów, a w 2015 roku - 2 mln. Co więcej, rosnącemu zainteresowaniu tym tematem ze strony internautów towarzyszy również coraz bardziej pozytywne nastawienie do technologii płatności mobilnych.

 

Pozytywne nastawienie konsumentów

 

Zgodnie z badaniem, w 2015 roku tematem 97 proc. rozmów o płatnościach mobilnych w mediach społecznościowych były portfele cyfrowe, w tym Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay i MasterPass. Użytkownicy portali społecznościowych najczęściej poruszali kwestie nowości produktowych, usprawnień w usługach, a także prezentowali własne oceny proponowanych rozwiązań. Co ważne, w ciągu ostatniego roku zaobserwowano znaczący wzrost liczby rozmów, w których poruszano temat portfeli cyfrowych – w Europie wyniósł on ponad 140 proc., zaś w krajach Ameryki Północnej niemal 520 proc.

Oprócz portfeli cyfrowych dyskusje dotyczyły również kart zbliżeniowych, technologii biometrycznych, płatności osobistych oraz tzw. wearable devices. Kluczową kwestią wciąż jednak pozostaje bezpieczeństwo płatności mobilnych.

Co ciekawe, jak wynika z badania, coraz większa liczba konsumentów ma neutralne lub pozytywne nastawienie do oferowanych im usług (94 proc.). Stanowi to wzrost o 3 pkt. proc. w stosunku do ubiegłego roku i aż o 24 pkt. proc. w stosunku do badania z 2012 roku. To może sugerować, że stopniowo coraz bardziej oswajamy się z myślą dokonywania płatności przez telefon.

::

Przypominamy, że w styczniowym wydaniu magazynu „Brief” temat numeru był poświęcony kwestii m-commerce. Numer wciąż można bezpłatnie pobrać na urządzenia mobilne.

::

Fot. Fotolia.com/mbaldenkova

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.