wp - grudzien 2016

Jak obecność kobiet u sterów związana jest z rentownością firm?

Jak obecność kobiet u sterów związana jest z rentownością firm?

Brief.pl / Wiedza

O tym, że firmy, które zatrudniają kobiety na stanowiskach kierowniczych radzą sobie lepiej, niż te, w których nierówności płciowe są większe, mówiono od jakiegoś czasu. Niestety, wciąż brakowało twardych danych na udowodnienie tej tezy. Badanie przeprowadzone niedawno przez Peterson Institute for International Economics we współpracy z EY dostarczyło jednak argumentów tym, którzy opowiadają się za równouprawnieniem płciowym w biznesie.

-

W badaniu Peterson Institute for International Economics i EY przeanalizowano dane z prawie 22 tys. spółek giełdowych działających na 91 rynkach świata.

Przyglądano się m.in. temu, jak liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych – CEO, członków zarządu czy po prostu menedżerów – wpływa na rentowność firm oraz temu, czy są różnice między wykonywaniem obowiązków przez kobiety i mężczyzn pełniących władzę.

I chociaż nie znaleziono statystycznych dowodów na to, że firmy z kobietami na stanowiskach CEO radzą sobie lepiej, niż te z mężczyznami, jednocześnie wykazano, że te spółki, w których minimum 30 proc. tzw. stanowisk przywódczych zajmują przedstawicielki płci żeńskiej, mają średnio o 6 proc. wyższy zysk netto niż przedsiębiorstwa, w których liczba kobiet u sterów jest niższa.

Niestety, okazuje się, że chociaż obecność kobiet na stanowiskach kierowniczych jest pozytywnie skorelowana z ich rentownością, wciąż bardzo niewiele spółek może pochwalić się względną równością płciową.

Jak wynika z badania, 60 proc. firm nie ma w zarządzie ani jednego członka płci żeńskiej, zaś nieco ponad 50 proc. przedsiębiorstw nie zatrudniało ani jednej kobiety na stanowisku kierowniczym.

Obecność kobiet – liderek znacznie częściej zauważyć można było w dużych firmach pochodzących z krajów, w których zazwyczaj nie zauważa się postaw dyskryminujących wobec przedstawicielek płci żeńskiej.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.