Jak obecność kobiet u sterów związana jest z rentownością firm?

Jak obecność kobiet u sterów związana jest z rentownością firm?

Brief.pl / Wiedza

O tym, że firmy, które zatrudniają kobiety na stanowiskach kierowniczych radzą sobie lepiej, niż te, w których nierówności płciowe są większe, mówiono od jakiegoś czasu. Niestety, wciąż brakowało twardych danych na udowodnienie tej tezy. Badanie przeprowadzone niedawno przez Peterson Institute for International Economics we współpracy z EY dostarczyło jednak argumentów tym, którzy opowiadają się za równouprawnieniem płciowym w biznesie.

-

W badaniu Peterson Institute for International Economics i EY przeanalizowano dane z prawie 22 tys. spółek giełdowych działających na 91 rynkach świata.

Przyglądano się m.in. temu, jak liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych – CEO, członków zarządu czy po prostu menedżerów – wpływa na rentowność firm oraz temu, czy są różnice między wykonywaniem obowiązków przez kobiety i mężczyzn pełniących władzę.

I chociaż nie znaleziono statystycznych dowodów na to, że firmy z kobietami na stanowiskach CEO radzą sobie lepiej, niż te z mężczyznami, jednocześnie wykazano, że te spółki, w których minimum 30 proc. tzw. stanowisk przywódczych zajmują przedstawicielki płci żeńskiej, mają średnio o 6 proc. wyższy zysk netto niż przedsiębiorstwa, w których liczba kobiet u sterów jest niższa.

Niestety, okazuje się, że chociaż obecność kobiet na stanowiskach kierowniczych jest pozytywnie skorelowana z ich rentownością, wciąż bardzo niewiele spółek może pochwalić się względną równością płciową.

Jak wynika z badania, 60 proc. firm nie ma w zarządzie ani jednego członka płci żeńskiej, zaś nieco ponad 50 proc. przedsiębiorstw nie zatrudniało ani jednej kobiety na stanowisku kierowniczym.

Obecność kobiet – liderek znacznie częściej zauważyć można było w dużych firmach pochodzących z krajów, w których zazwyczaj nie zauważa się postaw dyskryminujących wobec przedstawicielek płci żeńskiej.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.