Jak obecność kobiet u sterów związana jest z rentownością firm?

Jak obecność kobiet u sterów związana jest z rentownością firm?

Brief.pl / Wiedza

O tym, że firmy, które zatrudniają kobiety na stanowiskach kierowniczych radzą sobie lepiej, niż te, w których nierówności płciowe są większe, mówiono od jakiegoś czasu. Niestety, wciąż brakowało twardych danych na udowodnienie tej tezy. Badanie przeprowadzone niedawno przez Peterson Institute for International Economics we współpracy z EY dostarczyło jednak argumentów tym, którzy opowiadają się za równouprawnieniem płciowym w biznesie.

-

W badaniu Peterson Institute for International Economics i EY przeanalizowano dane z prawie 22 tys. spółek giełdowych działających na 91 rynkach świata.

Przyglądano się m.in. temu, jak liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych – CEO, członków zarządu czy po prostu menedżerów – wpływa na rentowność firm oraz temu, czy są różnice między wykonywaniem obowiązków przez kobiety i mężczyzn pełniących władzę.

I chociaż nie znaleziono statystycznych dowodów na to, że firmy z kobietami na stanowiskach CEO radzą sobie lepiej, niż te z mężczyznami, jednocześnie wykazano, że te spółki, w których minimum 30 proc. tzw. stanowisk przywódczych zajmują przedstawicielki płci żeńskiej, mają średnio o 6 proc. wyższy zysk netto niż przedsiębiorstwa, w których liczba kobiet u sterów jest niższa.

Niestety, okazuje się, że chociaż obecność kobiet na stanowiskach kierowniczych jest pozytywnie skorelowana z ich rentownością, wciąż bardzo niewiele spółek może pochwalić się względną równością płciową.

Jak wynika z badania, 60 proc. firm nie ma w zarządzie ani jednego członka płci żeńskiej, zaś nieco ponad 50 proc. przedsiębiorstw nie zatrudniało ani jednej kobiety na stanowisku kierowniczym.

Obecność kobiet – liderek znacznie częściej zauważyć można było w dużych firmach pochodzących z krajów, w których zazwyczaj nie zauważa się postaw dyskryminujących wobec przedstawicielek płci żeńskiej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.