Cud nad Wisłą

Cud nad Wisłą

Magazyn / Inspiracje

Jak to się stało, że miasto, które pod względem liczby mieszkańców nie jest nawet w pierwszej dwudziestce, posiada czwarty największy festiwal biletowany w Polsce? Jak doszło do tego, że Płock i jego Audioriver jest wymieniany jednym tchem z gdyńskim Open'erem i warszawskim Orange'em? Odpowiedź na to pytanie można zawrzeć w dwóch słowach: konsekwencja i zaufanie.

-

Audioriver ma już osiem lat, ale nie jest pierwszym festiwalem muzyki elektronicznej, który odbył się w Płocku. W 2003 i 2004 roku władze miasta przeznaczały publiczne środki na Astigmatic, a w 2005 na FeMeV, lecz współpraca z tymi organizatorami została – z różnych przyczyn – przerwana. Miasto nie zniechęciło się jednak i rok później rozpisało kolejny konkurs na płocki festiwal muzyki elektronicznej. Tak narodził się Audioriver, a konsekwencja władz miasta w końcu się opłaciła. W 2010 roku wydarzenie dorobiło się tytułu europejskiego festiwalu miesiąca wg największego światowego serwisu poświęconego muzyce elektronicznej, Residentadvisor.net.

A w czym przejawia się wspomniane zaufanie? Pomimo bycia znaczącym sponsorem, Urząd Miasta Płocka nigdy nie ingerował ani w program festiwalu, ani w sposoby jego promocji. Każdej jesieni przedstawiamy nasze plany i propozycje, a po festiwalu prezentujemy szczegółowe raporty z wykonanych zadań. Są więc dwa momenty, gdy władze miasta mogą podziękować za współpracę, ale nigdy nie było nawet takich pomysłów, bez względu na to, kto był prezydentem albo jaki był skład Rady Miasta.

Czy nasze działania marketingowe przenikają się z tymi realizowanymi przez miasto? Tylko okazjonalnie, ponieważ festiwal to de facto miejski sposób na promocję. Zamiast wydawać milion złotych na kampanię prezentującą walory Płocka, ratusz woli przeznaczyć je na Audioriver, dzięki czemu miasto odwiedzi kilkanaście tysięcy osób zostawiających znaczące sumy w kasach lokalnych przedsiębiorców. Ponadto, w 2012 roku kampania Audioriver warta była blisko siedem milionów złotych, więc inwestycja ratusza zwróciła się z ogromną nawiązką.

:: ::

Zachęcamy do lektury czerwcowego wydania miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.