Cud nad Wisłą

Cud nad Wisłą

Magazyn / Inspiracje

Jak to się stało, że miasto, które pod względem liczby mieszkańców nie jest nawet w pierwszej dwudziestce, posiada czwarty największy festiwal biletowany w Polsce? Jak doszło do tego, że Płock i jego Audioriver jest wymieniany jednym tchem z gdyńskim Open'erem i warszawskim Orange'em? Odpowiedź na to pytanie można zawrzeć w dwóch słowach: konsekwencja i zaufanie.

-

Audioriver ma już osiem lat, ale nie jest pierwszym festiwalem muzyki elektronicznej, który odbył się w Płocku. W 2003 i 2004 roku władze miasta przeznaczały publiczne środki na Astigmatic, a w 2005 na FeMeV, lecz współpraca z tymi organizatorami została – z różnych przyczyn – przerwana. Miasto nie zniechęciło się jednak i rok później rozpisało kolejny konkurs na płocki festiwal muzyki elektronicznej. Tak narodził się Audioriver, a konsekwencja władz miasta w końcu się opłaciła. W 2010 roku wydarzenie dorobiło się tytułu europejskiego festiwalu miesiąca wg największego światowego serwisu poświęconego muzyce elektronicznej, Residentadvisor.net.

A w czym przejawia się wspomniane zaufanie? Pomimo bycia znaczącym sponsorem, Urząd Miasta Płocka nigdy nie ingerował ani w program festiwalu, ani w sposoby jego promocji. Każdej jesieni przedstawiamy nasze plany i propozycje, a po festiwalu prezentujemy szczegółowe raporty z wykonanych zadań. Są więc dwa momenty, gdy władze miasta mogą podziękować za współpracę, ale nigdy nie było nawet takich pomysłów, bez względu na to, kto był prezydentem albo jaki był skład Rady Miasta.

Czy nasze działania marketingowe przenikają się z tymi realizowanymi przez miasto? Tylko okazjonalnie, ponieważ festiwal to de facto miejski sposób na promocję. Zamiast wydawać milion złotych na kampanię prezentującą walory Płocka, ratusz woli przeznaczyć je na Audioriver, dzięki czemu miasto odwiedzi kilkanaście tysięcy osób zostawiających znaczące sumy w kasach lokalnych przedsiębiorców. Ponadto, w 2012 roku kampania Audioriver warta była blisko siedem milionów złotych, więc inwestycja ratusza zwróciła się z ogromną nawiązką.

:: ::

Zachęcamy do lektury czerwcowego wydania miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.