Cud nad Wisłą

Cud nad Wisłą

Magazyn / Inspiracje

Jak to się stało, że miasto, które pod względem liczby mieszkańców nie jest nawet w pierwszej dwudziestce, posiada czwarty największy festiwal biletowany w Polsce? Jak doszło do tego, że Płock i jego Audioriver jest wymieniany jednym tchem z gdyńskim Open'erem i warszawskim Orange'em? Odpowiedź na to pytanie można zawrzeć w dwóch słowach: konsekwencja i zaufanie.

-

Audioriver ma już osiem lat, ale nie jest pierwszym festiwalem muzyki elektronicznej, który odbył się w Płocku. W 2003 i 2004 roku władze miasta przeznaczały publiczne środki na Astigmatic, a w 2005 na FeMeV, lecz współpraca z tymi organizatorami została – z różnych przyczyn – przerwana. Miasto nie zniechęciło się jednak i rok później rozpisało kolejny konkurs na płocki festiwal muzyki elektronicznej. Tak narodził się Audioriver, a konsekwencja władz miasta w końcu się opłaciła. W 2010 roku wydarzenie dorobiło się tytułu europejskiego festiwalu miesiąca wg największego światowego serwisu poświęconego muzyce elektronicznej, Residentadvisor.net.

A w czym przejawia się wspomniane zaufanie? Pomimo bycia znaczącym sponsorem, Urząd Miasta Płocka nigdy nie ingerował ani w program festiwalu, ani w sposoby jego promocji. Każdej jesieni przedstawiamy nasze plany i propozycje, a po festiwalu prezentujemy szczegółowe raporty z wykonanych zadań. Są więc dwa momenty, gdy władze miasta mogą podziękować za współpracę, ale nigdy nie było nawet takich pomysłów, bez względu na to, kto był prezydentem albo jaki był skład Rady Miasta.

Czy nasze działania marketingowe przenikają się z tymi realizowanymi przez miasto? Tylko okazjonalnie, ponieważ festiwal to de facto miejski sposób na promocję. Zamiast wydawać milion złotych na kampanię prezentującą walory Płocka, ratusz woli przeznaczyć je na Audioriver, dzięki czemu miasto odwiedzi kilkanaście tysięcy osób zostawiających znaczące sumy w kasach lokalnych przedsiębiorców. Ponadto, w 2012 roku kampania Audioriver warta była blisko siedem milionów złotych, więc inwestycja ratusza zwróciła się z ogromną nawiązką.

:: ::

Zachęcamy do lektury czerwcowego wydania miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.