wp - grudzien 2016

Aplikacja Perspecs - nowy sposób na lekturę w internecie

Aplikacja Perspecs - nowy sposób na lekturę w internecie

Brief.pl / Aktualności

Ile opinii musimy poznać, żeby zgłębić wiedzę na interesujący nas temat i dotrzeć do obiektywnej informacji? Brytyjskie wydawnictwo Trinity Mirror twierdzi, że trzy i tworzy aplikację Perspecs, dzięki której czytelnik może spojrzeć na informacje z trzech różnych stron i poznać trzy odrębne poglądy.

-

Nie da się zaprzeczyć, że media często prezentują informacje jednostronnie i pozostają w zgodzie z linią przyjętą przez konkretnego wydawcę.  Jak zatem dotrzeć do obiektywnej informacji i wyrobić sobie własne zdanie na temat aktualnych i najważniejszych wydarzeń na świecie?

Wydawnictwo Trinity Mirror stworzyło aplikację Perspecs, która ma na celu ułatwić konsumpcję ogromnej ilości treści udostępnianych w sieci. Dzięki niej użytkownicy będa mogli w łatwiejszy i szybszy sposób spojrzeć na konkretne zagadnienie z kilku stron.

 

Do trzech razy sztuka

 

jak działa ta aplikacja? Otóż każda informacja jest przedstawiona z trzech zupełnie różnych stron – poznajemy opinie trzech dziennikarzy na temat konkretnego zagadnienia. Jeśli temat dotyczy polityki, będziemy mogli przeczytać, co o tym sądzą dziennikarze lewicowi, prawicowi i ci pomiędzy. Jeśli jesteśmy zainteresowani opinią na temat książki czy filmu, możemy przeczytać recenzję pozytywną, neutralną i negatywną.

Użytkownik ma dostęp do publikacji najbardziej znanych światowych mediów. Perspecs publikuje jeden zestaw informacji dziennie, w którym można znaleźć interesujący dla siebie wątek. 

 

 

Często przyzwyczajamy się do źródeł informacji, z których korzystamy od lat. Aplikacja pozwala rozszerzyć pogląd na świat i na oczywiste dla nas kwestie. Wszystko sprowadza się do tego, że nie ma jednej poprawnej wersji wydarzeń i tylko my sami potrafimy wyciągnąć wnioski, które będą dla nas odpowiednie. 

Aplikacja jest dostępna w App Store i Google Market w wersji próbnej, ale już została odznaczona nagrodą News HackDay BBC 2015. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.