Innowacje w medycynie – jak na nich zarobić

 Innowacje w medycynie – jak na nich zarobić

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorcy zainteresowani najnowszymi technologiami w diagnostyce, kardiologii, stomatologii, okulistyce, rehabilitacji i telemedycynie znajdą okazję do inwestycji na kongresie Investing in Medical Innovations. Pojawi się tam między innymi Maciej Mańka, uczeń trzeciej klasy Akademickiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Chorzowie, który zaprezentuje technologię tworzenia sztucznych organów.

-

 

Maciej Mańka realizuje swoją naukową pasję pod opieką dr Joanny Raczkowskiej i dr. hab. Jakuba Rysza z Wydziału Fizyki i Astronomii Uniwersytetu Jagiellońskiego, a dokładniej z Zakładu Inżynierii Nowych Materiałów. To właśnie w Pracowni Badań Nanowarstw Makromolekuł, którą tworzą jego pracownicy, utalentowany licealista wytworzył chip do hodowli sztucznych organów. Zdaniem Mańki technologia, nad którą pracuje, może umożliwić dokładne zbadanie działania szkodliwego wpływu najmniejszych nawet bakterii i wirusów na ludzki organizm. A co więcej, pozwoli na testowanie nowych leków w nowych warunkach. – Coraz więcej nowoczesnych terapii, np. przeciw nowotworom czy AIDS opiera się na cząsteczkach tak małych, że trudno jest je badać na zwierzętach. Ta technologia usuwa problem skomplikowanych testów zwierzęcych, a także umożliwia badania na ludzkich, a nie mysich, komórkach – wyjaśnia licealista.

Współpraca Macieja Mańki z Uniwersytetem Jagiellońskim rozpoczęła się w 2015 roku, gdy młody chorzowianin został finalistą konkursu naukowego E(x)plory, a następnie zdobył staż naukowy właśnie w Pracowni Badań Nanowarstw Makromolekuł. Czy wystąpienie podczas kongresu „Investing in Medical Innovations” przyniesie Maciejowi umowę z inwestorem?

 

Investing in Medical Innovations

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym spotkają się inwestorzy działający na rynku urządzeń medycznych i biotechnologii oraz wynalazcy pracujący nad innowacyjnymi pomysłami w tym obszarze. To okazja dla przedstawicieli biznesu, by poznać osiągnięcia technologiczne w diagnostyce, kardiologii, stomatologii, okulistyce, rehabilitacji i telemedycynie. Innowatorzy m.in. z Polski, Ukrainy, Danii i Włoch zaprezentują najnowsze technologie, które mają największy potencjał rozwoju na rynku urządzeń medycznych. Udział w wydarzeniu wezmą także przedstawiciele instytucji publicznych czy ministerstw, m.in. wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda.

 

Ocena technologii medycznych jako droga do udanej inwestycji

W eksperckich panelach dyskusyjnych o systemach ochrony zdrowia, a także o rozwoju i finansowaniu innowacji w medycynie wezmą udział eksperci z branży medycznej, naukowcy, producenci urządzeń medycznych i przedstawiciele spółek inwestujących na tym rynku. Jeden z paneli poświęcony zostanie ocenie technologii medycznych (Health Technology Assessment – HTA). Dzięki niej przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, czy dana technologia medyczna ma szansę być wykorzystana w służbie zdrowia i finansowana przez państwo lub ubezpieczycieli prywatnych.

– Inwestorzy mają zwykle bogatą wiedzę na temat finansów firmy medycznej, którą chcą kupić. Często nie mają jednak kluczowych informacji o zaawansowaniu badań klinicznych nad produktem, o certyfikacji, o kosztach związanych z zastosowaniem nowej technologii. Taka analiza wskazuje inwestorowi pewne ryzyka. Podpowiada, czy warto w dany projekt inwestować – wyjaśnia Magdalena Władysiuk, prezes firmy MedInvestScanner, firmy, która potrafi ocenić, czy dany pomysł na technologię medyczną przełoży się na rzeczywistą korzyść w życiu pacjenta i lekarza. MedInvest Scanner jest organizatorem kongresu.

 

Okazja do networkingu z ekspertami i wynalazcami

Podczas kongresu przedstawiciele biznesu będą mieli możliwość rozmowy z przedstawicielami instytucji dysponującymi gotowymi rozwiązaniami lub innowacjami medycznymi w fazie konceptu na różnym etapie prac badawczo-rozwojowych. – Na rozmowy wynalazców z potencjalnymi inwestorami przeznaczyliśmy odrębną przestrzeń, gdzie będą się odbywały tzw. round tables. Takie spotkania często owocują współpracą biznesową i pozyskaniem partnerów do rozwoju wynalazku medycznego – mówi Magdalena Władysiuk.

::

Więcej informacji o Investing in Medical Innovations na stronie http://congress.medinvestscanner.com/.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.