wp - grudzien 2016

Jak zapakować? Trendy w świecie identyfikacji wizualnej produktów

Jak zapakować? Trendy w świecie identyfikacji wizualnej produktów

Brief.pl / Inspiracje

"Opakowanie to nie wszystko, liczy się to, co jest w środku". Trudno nie zgodzić się z tym powiedzeniem, jednak z drugiej strony opakowanie jest ważnym elementem składającym się na wizerunek marki. Dzięki niemu firmy mogą podkreślić wyjątkowość produktu i wyróżnić się na tle konkurencji. Zapraszamy do lektury tekstu, w którym przedstawiamy wybrane trendy w tworzeniu opakowań.

-

 

Minimalizm

 

Minimalistyczny styl od wielu lat zajmuje mocną pozycje w świecie designu, a liczba fanów tego stylu ciągle rośnie. Nie przez przypadek. Piękno kryje się w prostocie.

 

 

 

 

Szkic

 

W erze komputerów, napisy i rysunki wykonane ręcznie przykuwają uwagę. Taki styl nie pasuje do każdej marki, niemniej jednak może być udanym  rozwiązaniem dla produktów skierowanych dla młodszej grupy wiekowej. Ręcznie napisany tekst czy narysowany obrazek na opakowaniu pokazuje, że za marką stoi osoba twórcza, gotowa do niestandartowych rozwiązań.

 

 

 

  

W stylu Kraft

 

Zazwyczaj papier typu Kraft jest atrybutem kojarzonym z pocztą, najczęściej jest wykorzystywany do pakowania przesyłek. Ostatnio marki coraz częściej sięgają po ten materiał, żeby stworzyć oryginalne opakowanie dla swojego produktu. Nie bez powodu. Papier Kraft jest bardzo elastyczny, wytrzymały i eko, co często jest gwarancją pozytywnej oceny konsumentów i świadczy o społecznej odpowiedzialności marki. 

Te cechy czynią papier typu Kraft dobrym rozwiązaniem dla zapakowania żywności, ale też różnorodnych modnych dodatków, itd.

 

 

 

 

Karton nowej generacji

 

Kartonowe opakowanie nie jest niczym nowym i frimy chętnie wykorzystują ten materiał. Przykładowo McDonalds z myślą o zakochanych w rowerach Duńczykach stworzył McBike – opakowanie zamówienia na wynos można zawiesić na kierownicy roweru. 

 

 

 

 

Twórcze podejście

 

Zawsze aktualne jest wprowdzenie bardzo kreatywnego, zaskakującego opakowania dla swojego produktu.  

Firma Innovative Design Service zaproponowała rozwiązanie dla marek produkujących napoje - opakowanie będące szklanką i butelką jednocześnie.

 

Marka Gloji stworzyła opakowanie w kształcie żarówki, żeby zaprezentować swój naturalny sok z dodatkami jagód goji, który "daje kopa" i sprawia, że konsument "świeci się" od rozpierającej go energii.

 

 

Marka Festina, produkująca ekskluzywne zegarki,  za pomocą opakowania podkreśliła ważną cechę produktu - wodoodporność. Zegarki były sprzedawane w opakowaniach napełnionych wodą! 

 

Marka Nike, znana z kreatywnych rozwiązań, zaprojektowała pudełko do butów, które wygląda jak stadion. 

 

 

Opakowania soków inspirowane naturą. 

 

Designer Soon Mo Kang wymyślił Hanger Tea - opakowanie herbaty w kształcie szafy. Każda torebka to t-shirt na małym wieszaku.

 

 

Bez opakowania?

 

Następnym krokiem po popularnym minimalistycznym stylu jest…. pozbycie się opakowań.

W Warszawie znajdziemy sklep, w którym kupimy produkty „z natury” - bez zbędnych opakowań. Pojemniki możemy zabrać z domu lub zakupić na miejscu. Jest to swoisty powrót do koncepcji bazaru, gdzie liczy się jakość i zawartość. 

 

Każda metoda jest dobra na to, żeby się odróżnić od konkurencji, ale jak wyróżnią swój produkt właściciele „Nagie z Natury”, kiedy podobnych sklepów będzie więcej? Może będą musieli sięgnąć po wyżej wymienione trendy...

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.