Audyt Google AdWords w 6 krokach: INFOGRAFIKA

Audyt Google AdWords w 6 krokach: INFOGRAFIKA

Brief.pl / Wiedza

Optymalizacja w Google AdWords to ulepszanie bez końca. Przedstawiamy schemat, który obrazuje co, gdzie i jak sprawdzać na koncie, aby znaleźć braki i niewykorzystane możliwości kampanii pod kątem: funkcjonalnym, jakościowym oraz efektywnościowym.

-

 

Funkcjonalność systemu AdWords rozwija się w błyskawicznym tempie, należy więc pamiętać o aktualizowaniu i rozbudowywaniu checklisty. W obecnej odsłonie zawarty jest stan możliwości na początek AD 2016. Schemat dedykowany jest najbardziej rozbudowanym kampaniom dla e-commerce, ale większość punktów (poza funkcjami dostępnymi tylko dla sklepów online - np. Google Merchant Center) znajduje zastosowanie dla każdej kampanii Google AdWords.

 

KROK 1: Przegląd konfiguracji konta

Audyt naszej kampanii - jeżeli sami go przeprowadzamy - powinniśmy zacząć od sprawdzenia struktury konta, obecności i poprawności podstawowych funkcji, typów kampanii i mechanizmów optymalizacji. W przypadku, gdy dostaliśmy zlecenie z zewnątrz, rozpoczynamy od wykonania przeglądu w oparciu o informacje i oczekiwania co do celów i kształtu kampanii (brief).

 

KROK 2: Struktura i segmentacja kampanii

Następnie dokonujemy analizy na poziomie poszczególnych kampanii. Powinniśmy sprawdzić, czy ich podział i zawartość są spójne i kompletne. Należy uwzględnić dostępne funkcje i mechanizmy oraz ich implementację w sposób umożliwiający prowadzenie optymalizacji.

 

KROK 3: Analiza wskaźników kampanii i grup reklam

Przy uporządkowanej strukturze konta i kampanii możemy przeprowadzić analizę i optymalizację wyników na podstawie wskaźników. Najważniejszym z nich jest efektywność sprzedażowa. Analiza na tym poziomie obejmuje całe kampanie, jak również najważniejsze grupy reklam, których priorytety szereguje wielkość wydatkowanego budżetu. Sprawdzeniu podlegają także wyniki jakości, rozszerzenia reklam oraz aktualność konfiguracji i przekazów względem oferty.

 

KROK 4: Słowa kluczowe i wyszukiwane hasła

Esencją reklamy w sieci wyszukiwania (wyszukiwarce Google) są słowa kluczowe. Przy ich analizie, obok obiektywnej zgodności z zawartością witryny, powinniśmy uwzględnić są wskaźniki jakości i efektywności. Kluczową kwestią są stosowane schematy dopasowań oraz wykluczeń, które implikują przełożenie słów wprowadzonych na koncie, na faktyczne hasła wyszukiwane przez użytkowników, dla których ostatecznie wyświetlana jest reklama.

 

KROK 5: Przekazy reklamowe

Przedostatnim krokiem jest sprawdzenie poprawności technicznej reklam na koncie oraz ich jakości stylistycznej i funkcjonalnej reprezentowanych przez szereg wskaźników z CTR na czele.

 

KROK 6: Strategiczne możliwości optymalizacyjne

Kształt ostatniej części audytu jest najsilniej zdeterminowany przez poziom wiedzy, “warsztat”, doświadczenie, a także subiektywne przekonania sprawdzającego. Jest to swoisty powrót do początkowego “przeglądu konfiguracji konta”. Odbywa się natomiast w nowym kontekście, po szczegółowym zapoznaniu ze strukturą, błędami, brakami, problemami i możliwościami kampanii.

::

Poszczególne "punkty do odhaczenia" zostały przedstawione w poniższej infografice

 

::

Zdjęcie: Fotolia.pl/ Autor: profit_image 

Tagi:

adwords

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.