Audyt Google AdWords w 6 krokach: INFOGRAFIKA

Audyt Google AdWords w 6 krokach: INFOGRAFIKA

Brief.pl / Wiedza

Optymalizacja w Google AdWords to ulepszanie bez końca. Przedstawiamy schemat, który obrazuje co, gdzie i jak sprawdzać na koncie, aby znaleźć braki i niewykorzystane możliwości kampanii pod kątem: funkcjonalnym, jakościowym oraz efektywnościowym.

-

 

Funkcjonalność systemu AdWords rozwija się w błyskawicznym tempie, należy więc pamiętać o aktualizowaniu i rozbudowywaniu checklisty. W obecnej odsłonie zawarty jest stan możliwości na początek AD 2016. Schemat dedykowany jest najbardziej rozbudowanym kampaniom dla e-commerce, ale większość punktów (poza funkcjami dostępnymi tylko dla sklepów online - np. Google Merchant Center) znajduje zastosowanie dla każdej kampanii Google AdWords.

 

KROK 1: Przegląd konfiguracji konta

Audyt naszej kampanii - jeżeli sami go przeprowadzamy - powinniśmy zacząć od sprawdzenia struktury konta, obecności i poprawności podstawowych funkcji, typów kampanii i mechanizmów optymalizacji. W przypadku, gdy dostaliśmy zlecenie z zewnątrz, rozpoczynamy od wykonania przeglądu w oparciu o informacje i oczekiwania co do celów i kształtu kampanii (brief).

 

KROK 2: Struktura i segmentacja kampanii

Następnie dokonujemy analizy na poziomie poszczególnych kampanii. Powinniśmy sprawdzić, czy ich podział i zawartość są spójne i kompletne. Należy uwzględnić dostępne funkcje i mechanizmy oraz ich implementację w sposób umożliwiający prowadzenie optymalizacji.

 

KROK 3: Analiza wskaźników kampanii i grup reklam

Przy uporządkowanej strukturze konta i kampanii możemy przeprowadzić analizę i optymalizację wyników na podstawie wskaźników. Najważniejszym z nich jest efektywność sprzedażowa. Analiza na tym poziomie obejmuje całe kampanie, jak również najważniejsze grupy reklam, których priorytety szereguje wielkość wydatkowanego budżetu. Sprawdzeniu podlegają także wyniki jakości, rozszerzenia reklam oraz aktualność konfiguracji i przekazów względem oferty.

 

KROK 4: Słowa kluczowe i wyszukiwane hasła

Esencją reklamy w sieci wyszukiwania (wyszukiwarce Google) są słowa kluczowe. Przy ich analizie, obok obiektywnej zgodności z zawartością witryny, powinniśmy uwzględnić są wskaźniki jakości i efektywności. Kluczową kwestią są stosowane schematy dopasowań oraz wykluczeń, które implikują przełożenie słów wprowadzonych na koncie, na faktyczne hasła wyszukiwane przez użytkowników, dla których ostatecznie wyświetlana jest reklama.

 

KROK 5: Przekazy reklamowe

Przedostatnim krokiem jest sprawdzenie poprawności technicznej reklam na koncie oraz ich jakości stylistycznej i funkcjonalnej reprezentowanych przez szereg wskaźników z CTR na czele.

 

KROK 6: Strategiczne możliwości optymalizacyjne

Kształt ostatniej części audytu jest najsilniej zdeterminowany przez poziom wiedzy, “warsztat”, doświadczenie, a także subiektywne przekonania sprawdzającego. Jest to swoisty powrót do początkowego “przeglądu konfiguracji konta”. Odbywa się natomiast w nowym kontekście, po szczegółowym zapoznaniu ze strukturą, błędami, brakami, problemami i możliwościami kampanii.

::

Poszczególne "punkty do odhaczenia" zostały przedstawione w poniższej infografice

 

::

Zdjęcie: Fotolia.pl/ Autor: profit_image 

Tagi:

adwords

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.