IBM ufunduje przełom w badaniach sztucznej inteligencji

IBM ufunduje przełom w badaniach sztucznej inteligencji

Brief.pl / Inspiracje

Odbywająca się co roku konferencja TED od lat jest przestrzenią do dzielenia się ideami, które w ten lub inny sposób mogą zmienić świat. Nic dziwnego, że firma IBM wraz z fundacją X Prize wybrały właśnie to miejsce, by ogłosić swój najnowszy konkurs „IBM Watson A.I. Xprize: A Cognitive Computing Competition”, przeznaczony dla wszystkich tych, którzy pragną rozwijać potencjał sztucznej inteligencji, by pozytywnie wpłynąć na ludzkie życie.

-

Czynników wyróżniających ów konkurs spośród wielu innych dotyczących podobnej tematyki jest wiele. Przede wszystkim, uczestnicy turnieju mogą rozwijać potencjał sztucznej inteligencji w jakiejkolwiek dziedzinie zechcą – od zmiany klimatu począwszy, przez edukację, na opiece zdrowotnej skończywszy. Ich nadrzędnym celem ma być jednak pokazanie, w jaki sposób ludzie mogą współpracować z technologiami poznawczymi i SI, by wspólnie rozwiązywać największe wyzwania stojące przed ludzkością.

Po drugie, bez wątpienia nietypowy jest sposób, w jakim zwycięzcy turnieju wyłonieni. Finał turnieju odbędzie się na konferencji TED2020, na której to trójka finalistów po kolei obejmie scenę, by zaprezentować swój projekt. Co ważne jednak, mowy finałowe będą wygłoszone przez… stworzone przez nich systemy sztucznej inteligencji. Decyzję o tym, kto zwycięży konkurs, podejmie publiczność zgromadzona na konferencji, która oceni tak rzetelność techniczną, jak śmiałość prezentowanej misji oraz jakość wygłoszonych mów.

Droga do wygranej w wysokości 4,5 mln dol. nie jest jednak prosta. Zespoły chętne do wzięcia udziału w konkursie będą musiały najpierw prezentować swoje osiągnięcia na corocznej konferencji dla deweloperów „World of Watson”, organizowanej przez IBM Watson.

Zgodnie ze słowami Petera Diamandisa z fundacji X Prize, konkurs jest dla niego o tyle ważny, że ów ma już dosyć apokaliptycznych wizji związanych ze sztuczną inteligencją i chce pokazać, że SI to jeden z najważniejszych wynalazków, który możemy wykreować, by wspólnie pokonać wyzwania, przez którymi dziś stoimy.

Pre-rejestracja do konkursu dostępna jest na stronie xprize.org/AI, a dokładne wytyczne zostaną ogłoszone 15 maja br.

::

Fot.Fotolia.com/iconimage

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.