STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

Brief.pl / Aktualności

Pomimo popularności pojęć „generowanie leadów” i „content marketing” brakuje danych dotyczących tych praktyk wśród firm B2B w Polsce. Z tego względu we współpracy z generujleady.pl stworzyliśmy raport „Stan Marketingu B2B w Polsce 2015”. Pomysł na zbadanie stanu marketingu firm B2B w Polsce zrodził się podczas wystąpień i rozmów autorów raportu, którzy wielokrotnie powołując się na dane i badania z USA i Europy Zachodniej słyszeli pytania o stan rzeczy na naszym polskim rynku.

-

Jak sugerują wyniki naszego badania,wiele firm B2B upatruje w content marketingu szansę na efektywną formę komunikacji ze swoją grupą docelową. Firmy przesuwają coraz większą część budżetów na tworzenie i publikację treści (często kosztem wydatków na reklamę). Spora część firm (choć nie jest to jeszcze tak powszechne, jak mogłoby się wydawać) próbuje również stosować generowanie leadów, aby w sposób bezpośredni powiązać akcje marketingowe z działaniami sprzedażowymi. Moim zdaniem, jest to ogromna szansa dla samych marketingowców B2B by wyjść z cienia mgliście pojętego „marketingu” oraz „budowania wizerunku” tak, by w sposób bezpośredni przyczynić się do budowy sukcesu finansowego firmy oraz partycypować w benefitach z tym związanych. Mam wrażenie, że w obecnej chwili marketingowcy B2B otrzymali od swoich przełożonych swoisty kredyt zaufania. Mają też szansę wykorzystać zmiany technologiczne, np. dostępność kanałów publikacji, media społecznościowe, systemy do automatyzacji marketingu itd., słowem – mają w zasięgu ręki wszystkie elementy układanki, dzięki którym mogą odegrać kluczową rolę w rozwoju swoich firm. Wierzę, że mogą stać się katalizatorem zmian w swojej firmie, wykreować strategiczne podejście nie tylko do content marketingu, ale do marketingu w ogóle. Jednak wyniki badania sugerują również, że w wielu przypadkach brakuje najważniejszych mechanizmów i procesów, które mogłyby pozwolić na wykorzystanie tego potencjału. Należy się spodziewać, że zwiększone nakłady na content marketing i generowanie leadów muszą – koniec końców – oznaczać większą odpowiedzialność za wyniki. Zresztą sami ankietowani przyznają, że mają postawione cele stricte sprzedażowe, z których będą rozliczani. Marketingowcy powinni mieć świadomość, że taki stan rzeczy może być przeszkodą w dalszym zwiększeniu – lub przynajmniej utrzymaniu – wydatków na content marketing w przyszłości.

Warunki wydają się być idealne, a konkurencja niezbyt ostra. Ci, którzy wykorzystają swoją okazję, mają szansę na spektakularny sukces – czego wszystkim koleżankom i kolegom po fachu gorąco życzę.

 

::

Przeczytaj także: NADCHODZI ERA WARTOŚCIOWYCH TREŚCI?

Tagi:

badanieB2B

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.