STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

STAN MARKETINGU B2B W POLSCE [RAPORT]

Brief.pl / Aktualności

Pomimo popularności pojęć „generowanie leadów” i „content marketing” brakuje danych dotyczących tych praktyk wśród firm B2B w Polsce. Z tego względu we współpracy z generujleady.pl stworzyliśmy raport „Stan Marketingu B2B w Polsce 2015”. Pomysł na zbadanie stanu marketingu firm B2B w Polsce zrodził się podczas wystąpień i rozmów autorów raportu, którzy wielokrotnie powołując się na dane i badania z USA i Europy Zachodniej słyszeli pytania o stan rzeczy na naszym polskim rynku.

-

Jak sugerują wyniki naszego badania,wiele firm B2B upatruje w content marketingu szansę na efektywną formę komunikacji ze swoją grupą docelową. Firmy przesuwają coraz większą część budżetów na tworzenie i publikację treści (często kosztem wydatków na reklamę). Spora część firm (choć nie jest to jeszcze tak powszechne, jak mogłoby się wydawać) próbuje również stosować generowanie leadów, aby w sposób bezpośredni powiązać akcje marketingowe z działaniami sprzedażowymi. Moim zdaniem, jest to ogromna szansa dla samych marketingowców B2B by wyjść z cienia mgliście pojętego „marketingu” oraz „budowania wizerunku” tak, by w sposób bezpośredni przyczynić się do budowy sukcesu finansowego firmy oraz partycypować w benefitach z tym związanych. Mam wrażenie, że w obecnej chwili marketingowcy B2B otrzymali od swoich przełożonych swoisty kredyt zaufania. Mają też szansę wykorzystać zmiany technologiczne, np. dostępność kanałów publikacji, media społecznościowe, systemy do automatyzacji marketingu itd., słowem – mają w zasięgu ręki wszystkie elementy układanki, dzięki którym mogą odegrać kluczową rolę w rozwoju swoich firm. Wierzę, że mogą stać się katalizatorem zmian w swojej firmie, wykreować strategiczne podejście nie tylko do content marketingu, ale do marketingu w ogóle. Jednak wyniki badania sugerują również, że w wielu przypadkach brakuje najważniejszych mechanizmów i procesów, które mogłyby pozwolić na wykorzystanie tego potencjału. Należy się spodziewać, że zwiększone nakłady na content marketing i generowanie leadów muszą – koniec końców – oznaczać większą odpowiedzialność za wyniki. Zresztą sami ankietowani przyznają, że mają postawione cele stricte sprzedażowe, z których będą rozliczani. Marketingowcy powinni mieć świadomość, że taki stan rzeczy może być przeszkodą w dalszym zwiększeniu – lub przynajmniej utrzymaniu – wydatków na content marketing w przyszłości.

Warunki wydają się być idealne, a konkurencja niezbyt ostra. Ci, którzy wykorzystają swoją okazję, mają szansę na spektakularny sukces – czego wszystkim koleżankom i kolegom po fachu gorąco życzę.

 

::

Przeczytaj także: NADCHODZI ERA WARTOŚCIOWYCH TREŚCI?

Tagi:

badanieB2B

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.