Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Brief.pl / Wiedza

Wraz z pojawieniem się koncepcji Marketing Automation zaczęto mówić o zupełnie nowej szkole marketingu. Mamy do czynienia ze zmianą podstaw komunikacji z klientem oraz zupełnie nową i inną rolą marketingu w działaniu firmy. Zaczynamy komunikować się z klientem one-to-one, a dział marketingu zaczyna budować trwałą wartość firmy.

-

Możliwości monitorowania zachowania klientów online i identyfikowania osób odwiedzających stronę internetową firmy bardzo wiele zmienia. Pozwala na dokładne połączenie każdego pozyskanego kontaktu ze ścieżką jaką przebył od momentu pozyskania do zakupu. Ścieżka ta zaczyna się najczęściej w momencie pojawienia się potencjalnego klienta. W jej trakcie klient klika i otwiera emaile, wypełnia formularze kontaktowe, reaguje na kampanie marketingowe etc. Natomiast kończy się w momencie sfinalizowania transakcji. Cały jej przebieg monitorowany jest przez system Marketing Automation i pozyskiwane informacje są łączone z konkretnymi osobami. Dzięki temu możemy dokładnie określić skuteczność oraz wydajność naszych działań, a co za tym idzie wybrać te najlepsze.

Indywidualne podejście

Automatyzacja całego procesu marketingowo-sprzedażowego pozwala wysyłać wiadomości do klientów, które są spersonalizowane, zawierają interesujące danego klienta treści oraz docierają do niego we właściwym momencie. Jednym słowem odchodzimy od masowych wysyłek stawiając na wysoką jakość komunikacji dwukierunkowej z indywidualnym klientem, przy okazji zachowując wysoką wydajność płynącą z automatyzacji procesu.

Marketing Automation to też rozwiązanie dla działu sprzedaży. Każdy handlowiec posiadający dostęp do systemu uzyskuje unikalną wiedzę dotyczącą zainteresowania i potrzeb potencjalnego klienta jeszcze przed pierwszym kontaktem osobistym lub telefonicznym. Pozwala mu to odpowiednio poprowadzić rozmowę już od pierwszych chwil i dopytać o to co najważniejsze w danym momencie. Z drugiej strony handlowcy współdziałają z działem marketingu wzbogacając istniejące procesy swoją wiedzą i doświadczeniem z bezpośredniego kontaktu z konsumentami.

Podsumowanie

Podsumowując Nowa Szkoła Marketingu z Marketing Automation, to odejście od komunikacji masowej na rzecz indywidualnej i zautomatyzowanej. Po drugie to nowa rzeczywistość, w której działy sprzedaży i marketingu ściśle współpracują na rzecz osiągania jak najlepszych wyników. Po trzecie to też sytuacja, w której marketing może faktycznie dowieść swojego wpływu na generowany w firmie przychód. Po czwarte, to też dużo lepsze możliwości analityczne oraz wartość dodana jaką jest gromadzona w systemie wiedza o konsumentach i procesach marketingowo-sprzedażowych realizowanych w firmie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.