Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Brief.pl / Wiedza

Wraz z pojawieniem się koncepcji Marketing Automation zaczęto mówić o zupełnie nowej szkole marketingu. Mamy do czynienia ze zmianą podstaw komunikacji z klientem oraz zupełnie nową i inną rolą marketingu w działaniu firmy. Zaczynamy komunikować się z klientem one-to-one, a dział marketingu zaczyna budować trwałą wartość firmy.

-

Możliwości monitorowania zachowania klientów online i identyfikowania osób odwiedzających stronę internetową firmy bardzo wiele zmienia. Pozwala na dokładne połączenie każdego pozyskanego kontaktu ze ścieżką jaką przebył od momentu pozyskania do zakupu. Ścieżka ta zaczyna się najczęściej w momencie pojawienia się potencjalnego klienta. W jej trakcie klient klika i otwiera emaile, wypełnia formularze kontaktowe, reaguje na kampanie marketingowe etc. Natomiast kończy się w momencie sfinalizowania transakcji. Cały jej przebieg monitorowany jest przez system Marketing Automation i pozyskiwane informacje są łączone z konkretnymi osobami. Dzięki temu możemy dokładnie określić skuteczność oraz wydajność naszych działań, a co za tym idzie wybrać te najlepsze.

Indywidualne podejście

Automatyzacja całego procesu marketingowo-sprzedażowego pozwala wysyłać wiadomości do klientów, które są spersonalizowane, zawierają interesujące danego klienta treści oraz docierają do niego we właściwym momencie. Jednym słowem odchodzimy od masowych wysyłek stawiając na wysoką jakość komunikacji dwukierunkowej z indywidualnym klientem, przy okazji zachowując wysoką wydajność płynącą z automatyzacji procesu.

Marketing Automation to też rozwiązanie dla działu sprzedaży. Każdy handlowiec posiadający dostęp do systemu uzyskuje unikalną wiedzę dotyczącą zainteresowania i potrzeb potencjalnego klienta jeszcze przed pierwszym kontaktem osobistym lub telefonicznym. Pozwala mu to odpowiednio poprowadzić rozmowę już od pierwszych chwil i dopytać o to co najważniejsze w danym momencie. Z drugiej strony handlowcy współdziałają z działem marketingu wzbogacając istniejące procesy swoją wiedzą i doświadczeniem z bezpośredniego kontaktu z konsumentami.

Podsumowanie

Podsumowując Nowa Szkoła Marketingu z Marketing Automation, to odejście od komunikacji masowej na rzecz indywidualnej i zautomatyzowanej. Po drugie to nowa rzeczywistość, w której działy sprzedaży i marketingu ściśle współpracują na rzecz osiągania jak najlepszych wyników. Po trzecie to też sytuacja, w której marketing może faktycznie dowieść swojego wpływu na generowany w firmie przychód. Po czwarte, to też dużo lepsze możliwości analityczne oraz wartość dodana jaką jest gromadzona w systemie wiedza o konsumentach i procesach marketingowo-sprzedażowych realizowanych w firmie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.