Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Brief.pl / Wiedza

Wraz z pojawieniem się koncepcji Marketing Automation zaczęto mówić o zupełnie nowej szkole marketingu. Mamy do czynienia ze zmianą podstaw komunikacji z klientem oraz zupełnie nową i inną rolą marketingu w działaniu firmy. Zaczynamy komunikować się z klientem one-to-one, a dział marketingu zaczyna budować trwałą wartość firmy.

-

Możliwości monitorowania zachowania klientów online i identyfikowania osób odwiedzających stronę internetową firmy bardzo wiele zmienia. Pozwala na dokładne połączenie każdego pozyskanego kontaktu ze ścieżką jaką przebył od momentu pozyskania do zakupu. Ścieżka ta zaczyna się najczęściej w momencie pojawienia się potencjalnego klienta. W jej trakcie klient klika i otwiera emaile, wypełnia formularze kontaktowe, reaguje na kampanie marketingowe etc. Natomiast kończy się w momencie sfinalizowania transakcji. Cały jej przebieg monitorowany jest przez system Marketing Automation i pozyskiwane informacje są łączone z konkretnymi osobami. Dzięki temu możemy dokładnie określić skuteczność oraz wydajność naszych działań, a co za tym idzie wybrać te najlepsze.

Indywidualne podejście

Automatyzacja całego procesu marketingowo-sprzedażowego pozwala wysyłać wiadomości do klientów, które są spersonalizowane, zawierają interesujące danego klienta treści oraz docierają do niego we właściwym momencie. Jednym słowem odchodzimy od masowych wysyłek stawiając na wysoką jakość komunikacji dwukierunkowej z indywidualnym klientem, przy okazji zachowując wysoką wydajność płynącą z automatyzacji procesu.

Marketing Automation to też rozwiązanie dla działu sprzedaży. Każdy handlowiec posiadający dostęp do systemu uzyskuje unikalną wiedzę dotyczącą zainteresowania i potrzeb potencjalnego klienta jeszcze przed pierwszym kontaktem osobistym lub telefonicznym. Pozwala mu to odpowiednio poprowadzić rozmowę już od pierwszych chwil i dopytać o to co najważniejsze w danym momencie. Z drugiej strony handlowcy współdziałają z działem marketingu wzbogacając istniejące procesy swoją wiedzą i doświadczeniem z bezpośredniego kontaktu z konsumentami.

Podsumowanie

Podsumowując Nowa Szkoła Marketingu z Marketing Automation, to odejście od komunikacji masowej na rzecz indywidualnej i zautomatyzowanej. Po drugie to nowa rzeczywistość, w której działy sprzedaży i marketingu ściśle współpracują na rzecz osiągania jak najlepszych wyników. Po trzecie to też sytuacja, w której marketing może faktycznie dowieść swojego wpływu na generowany w firmie przychód. Po czwarte, to też dużo lepsze możliwości analityczne oraz wartość dodana jaką jest gromadzona w systemie wiedza o konsumentach i procesach marketingowo-sprzedażowych realizowanych w firmie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.