Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Nowa Szkoła Marketingu z systemem Marketing Automation

Brief.pl / Wiedza

Wraz z pojawieniem się koncepcji Marketing Automation zaczęto mówić o zupełnie nowej szkole marketingu. Mamy do czynienia ze zmianą podstaw komunikacji z klientem oraz zupełnie nową i inną rolą marketingu w działaniu firmy. Zaczynamy komunikować się z klientem one-to-one, a dział marketingu zaczyna budować trwałą wartość firmy.

-

Możliwości monitorowania zachowania klientów online i identyfikowania osób odwiedzających stronę internetową firmy bardzo wiele zmienia. Pozwala na dokładne połączenie każdego pozyskanego kontaktu ze ścieżką jaką przebył od momentu pozyskania do zakupu. Ścieżka ta zaczyna się najczęściej w momencie pojawienia się potencjalnego klienta. W jej trakcie klient klika i otwiera emaile, wypełnia formularze kontaktowe, reaguje na kampanie marketingowe etc. Natomiast kończy się w momencie sfinalizowania transakcji. Cały jej przebieg monitorowany jest przez system Marketing Automation i pozyskiwane informacje są łączone z konkretnymi osobami. Dzięki temu możemy dokładnie określić skuteczność oraz wydajność naszych działań, a co za tym idzie wybrać te najlepsze.

Indywidualne podejście

Automatyzacja całego procesu marketingowo-sprzedażowego pozwala wysyłać wiadomości do klientów, które są spersonalizowane, zawierają interesujące danego klienta treści oraz docierają do niego we właściwym momencie. Jednym słowem odchodzimy od masowych wysyłek stawiając na wysoką jakość komunikacji dwukierunkowej z indywidualnym klientem, przy okazji zachowując wysoką wydajność płynącą z automatyzacji procesu.

Marketing Automation to też rozwiązanie dla działu sprzedaży. Każdy handlowiec posiadający dostęp do systemu uzyskuje unikalną wiedzę dotyczącą zainteresowania i potrzeb potencjalnego klienta jeszcze przed pierwszym kontaktem osobistym lub telefonicznym. Pozwala mu to odpowiednio poprowadzić rozmowę już od pierwszych chwil i dopytać o to co najważniejsze w danym momencie. Z drugiej strony handlowcy współdziałają z działem marketingu wzbogacając istniejące procesy swoją wiedzą i doświadczeniem z bezpośredniego kontaktu z konsumentami.

Podsumowanie

Podsumowując Nowa Szkoła Marketingu z Marketing Automation, to odejście od komunikacji masowej na rzecz indywidualnej i zautomatyzowanej. Po drugie to nowa rzeczywistość, w której działy sprzedaży i marketingu ściśle współpracują na rzecz osiągania jak najlepszych wyników. Po trzecie to też sytuacja, w której marketing może faktycznie dowieść swojego wpływu na generowany w firmie przychód. Po czwarte, to też dużo lepsze możliwości analityczne oraz wartość dodana jaką jest gromadzona w systemie wiedza o konsumentach i procesach marketingowo-sprzedażowych realizowanych w firmie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.