10k followersów w 3 miesiące? To możliwe!

10k followersów w 3 miesiące? To możliwe!

Brief.pl / Wiedza

Czy zdobycie dużej liczby obserwujących w krótkim czasie jest możliwe? Jak tego dokonać? Czego się wystrzegać? Na te i inne pytania odpowiadają Rafał Myśliński i Kamil Natil w case study swojej marki English Rebels.

-

 Jak czytamy we wstępie do raportu, właściwie prowadzony Instagram może być bardzo dobrym narzędziem sprzedażowym. Sprawdził to chociażby Nathan Chan z Foundr Magazine, zdobywając w ciągu roku 500 tysięcy obserwujących profil @FoundrMagazine, co przełożyło się na wzrost liczby sprzedaży płatnych subskrypcji magazynu. Jednak jak to zrobić?

Swoją wiedzą w tym temacie postanowili podzielić się Rafał Myśliński i Kamil Natil. Chcąc stworzyć rozpoznawalną markę oraz kanał sprzedaży ich przyszłej aplikacji założyli instagramowe konto @English.Rebels, poświęcone nauce języka angielskiego. Treści na nim publikowane oparli o animacje, które tłumaczą słownictwo angielskie, slang czy mowę codzienną.

Akcja trwała trzy miesiące. Twórcom English Rebels udało się w tym czasie przekroczyć liczbę 10 tysięcy obserwujących z 90 krajów.

 

Najważniejsze wnioski z case study przedstawiamy poniżej. Całe do przeczytania TUTAJ.

::

  • Promowanie nowego profilu jest konieczne

  • Profile, które od samego startu zaczynają obserwować inne osoby, mogą szybko zostać usunięte

  • Najlepszym sposobem pozyskiwania obserwujących wydaje się być połączenie taktyk Like4Follow i Follow4Follow, czyli rozdawanie lajków na profilach publicznych oraz wysyłanie zaproszeń na profilach prywatnych

  • O wiele ważniejsze od surowych liczb jest faktyczne zaangażowanie obserwatorów

  • Prywatne wiadomości zwiększają zaangażowanie obserwujących

  • Nowych followersów lepiej szukać na Instagramie, niż próbować przyciągnąć ich z innej platformy (np. z Facebooka)

  • Warto odzywać się do innych profili z propozycją współpracy

  • Opłaca się wrzucać informacje o swoim profilu na grupy dyskusyjne

  • Ważne jest dodawanie poleceń Call To Action bezpośrednio w postach. Obserwujący reagują na nie o wiele częściej, niż tylko na CTA w opisie, pod postem

  • Tworząc treści wideo, równie ważny, co aspekt wizualny, jest dobry dźwięk

  • Warto postować regularnie, siedem dni w tygodniu

::

Obserwujcie nas na @BriefPolska 

::

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: Trezvuy

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.