10k followersów w 3 miesiące? To możliwe!

10k followersów w 3 miesiące? To możliwe!

Brief.pl / Wiedza

Czy zdobycie dużej liczby obserwujących w krótkim czasie jest możliwe? Jak tego dokonać? Czego się wystrzegać? Na te i inne pytania odpowiadają Rafał Myśliński i Kamil Natil w case study swojej marki English Rebels.

-

 Jak czytamy we wstępie do raportu, właściwie prowadzony Instagram może być bardzo dobrym narzędziem sprzedażowym. Sprawdził to chociażby Nathan Chan z Foundr Magazine, zdobywając w ciągu roku 500 tysięcy obserwujących profil @FoundrMagazine, co przełożyło się na wzrost liczby sprzedaży płatnych subskrypcji magazynu. Jednak jak to zrobić?

Swoją wiedzą w tym temacie postanowili podzielić się Rafał Myśliński i Kamil Natil. Chcąc stworzyć rozpoznawalną markę oraz kanał sprzedaży ich przyszłej aplikacji założyli instagramowe konto @English.Rebels, poświęcone nauce języka angielskiego. Treści na nim publikowane oparli o animacje, które tłumaczą słownictwo angielskie, slang czy mowę codzienną.

Akcja trwała trzy miesiące. Twórcom English Rebels udało się w tym czasie przekroczyć liczbę 10 tysięcy obserwujących z 90 krajów.

 

Najważniejsze wnioski z case study przedstawiamy poniżej. Całe do przeczytania TUTAJ.

::

  • Promowanie nowego profilu jest konieczne

  • Profile, które od samego startu zaczynają obserwować inne osoby, mogą szybko zostać usunięte

  • Najlepszym sposobem pozyskiwania obserwujących wydaje się być połączenie taktyk Like4Follow i Follow4Follow, czyli rozdawanie lajków na profilach publicznych oraz wysyłanie zaproszeń na profilach prywatnych

  • O wiele ważniejsze od surowych liczb jest faktyczne zaangażowanie obserwatorów

  • Prywatne wiadomości zwiększają zaangażowanie obserwujących

  • Nowych followersów lepiej szukać na Instagramie, niż próbować przyciągnąć ich z innej platformy (np. z Facebooka)

  • Warto odzywać się do innych profili z propozycją współpracy

  • Opłaca się wrzucać informacje o swoim profilu na grupy dyskusyjne

  • Ważne jest dodawanie poleceń Call To Action bezpośrednio w postach. Obserwujący reagują na nie o wiele częściej, niż tylko na CTA w opisie, pod postem

  • Tworząc treści wideo, równie ważny, co aspekt wizualny, jest dobry dźwięk

  • Warto postować regularnie, siedem dni w tygodniu

::

Obserwujcie nas na @BriefPolska 

::

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: Trezvuy

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.