10k followersów w 3 miesiące? To możliwe!

10k followersów w 3 miesiące? To możliwe!

Brief.pl / Wiedza

Czy zdobycie dużej liczby obserwujących w krótkim czasie jest możliwe? Jak tego dokonać? Czego się wystrzegać? Na te i inne pytania odpowiadają Rafał Myśliński i Kamil Natil w case study swojej marki English Rebels.

-

 Jak czytamy we wstępie do raportu, właściwie prowadzony Instagram może być bardzo dobrym narzędziem sprzedażowym. Sprawdził to chociażby Nathan Chan z Foundr Magazine, zdobywając w ciągu roku 500 tysięcy obserwujących profil @FoundrMagazine, co przełożyło się na wzrost liczby sprzedaży płatnych subskrypcji magazynu. Jednak jak to zrobić?

Swoją wiedzą w tym temacie postanowili podzielić się Rafał Myśliński i Kamil Natil. Chcąc stworzyć rozpoznawalną markę oraz kanał sprzedaży ich przyszłej aplikacji założyli instagramowe konto @English.Rebels, poświęcone nauce języka angielskiego. Treści na nim publikowane oparli o animacje, które tłumaczą słownictwo angielskie, slang czy mowę codzienną.

Akcja trwała trzy miesiące. Twórcom English Rebels udało się w tym czasie przekroczyć liczbę 10 tysięcy obserwujących z 90 krajów.

 

Najważniejsze wnioski z case study przedstawiamy poniżej. Całe do przeczytania TUTAJ.

::

  • Promowanie nowego profilu jest konieczne

  • Profile, które od samego startu zaczynają obserwować inne osoby, mogą szybko zostać usunięte

  • Najlepszym sposobem pozyskiwania obserwujących wydaje się być połączenie taktyk Like4Follow i Follow4Follow, czyli rozdawanie lajków na profilach publicznych oraz wysyłanie zaproszeń na profilach prywatnych

  • O wiele ważniejsze od surowych liczb jest faktyczne zaangażowanie obserwatorów

  • Prywatne wiadomości zwiększają zaangażowanie obserwujących

  • Nowych followersów lepiej szukać na Instagramie, niż próbować przyciągnąć ich z innej platformy (np. z Facebooka)

  • Warto odzywać się do innych profili z propozycją współpracy

  • Opłaca się wrzucać informacje o swoim profilu na grupy dyskusyjne

  • Ważne jest dodawanie poleceń Call To Action bezpośrednio w postach. Obserwujący reagują na nie o wiele częściej, niż tylko na CTA w opisie, pod postem

  • Tworząc treści wideo, równie ważny, co aspekt wizualny, jest dobry dźwięk

  • Warto postować regularnie, siedem dni w tygodniu

::

Obserwujcie nas na @BriefPolska 

::

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: Trezvuy

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.