Jak wygląda współpraca PR-owców z digital influencerami? [Raport]

Jak wygląda współpraca PR-owców z digital influencerami? [Raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wygląda relacja przedstawicieli branży public relations z tzw. digital influencerami – blogerami, vlogerami czy twórcami publikującymi treści na platformach społecznościowych? Co zrobić, by usprawnić współpracę między tymi dwoma grupami, tak, by przynosiła ona obopólne korzyści? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali inicjatorzy badania „PR-owcy i digital influencerzy – co sądzą o sobie nawzajem”, zrealizowanego w ramach projektu Komu Komunikacja we współpracy z Between the Signs.

-

Jak wynika z raportu przedstawionego przez autorów badania, przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2015 wśród 77. tzw. digital influencerów oraz 82. PR-owców, ponad 40 proc. digital influencerów współpracuje z markami 1-2 lata, zaś niemal 70 proc. przedstawicieli branży public relations od co najmniej roku kształtuje relacje z blogerami, vlogerami i innymi twórcami treści w internecie.

Niestety, okazuje się, że z racji na brak formalnych modeli współpracy, ta nie jest tak efektywna, jak mogła by i powinna być. Jak wynika z badania, przedstawiciele obydwu grup irytują się, gdy w trakcie ich współpracy pojawiają się nieprzewidziane okoliczności i dodatkowe, wcześniej nie określone, oczekiwania drugiej strony. Kością niezgody jest m.in. wynagrodzenie – PR-owcy preferują bowiem kooperacją na zasadzie barteru, zaś digital influencerzy oczekują za swoją pracę finansowej gratyfikacji. PR-owcy nie lubią natomiast, gdy przedstawiciele drugiej grupy nie wywiązują się z terminów i zobowiązań oraz gdy oczekują dodatkowych korzyści.

Co więcej, problemem jest również kwestia preferowanej formy współpracy. Digital influencerzy najchętniej zostają ambasadorami marki, zaś PR-owcy liczą przede wszystkim na recenzję produktu lub usługi. Ów rozdźwięk wynika przede wszystkim z faktu, że obie strony mają inne oczekiwania i wyobrażenia odnośnie roli digital influencera w kampaniach PR-owych.

Kiedy mowa o obawach PR-owców dotyczących współpracy z twórcami treści w internecie, wśród najważniejszych znajduje się m.in. utrata kontroli nad przekazem dotyczącym marki oraz nieznajomość metod mierzenia efektów współpracy oraz, bardziej ogólnej, metod współpracy ze strony digital influencerów. Jeśli zaś chodzi o korzyści, PR-owcy dostrzegają m.in. takie, jak dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej (84 proc.), wiarygodność przekazywanych treści (49 proc.) oraz większe zaangażowanie odbiorców (43 proc.)

::

Pobierz pełen raport z badania

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.