Jak wygląda współpraca PR-owców z digital influencerami? [Raport]

Jak wygląda współpraca PR-owców z digital influencerami? [Raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wygląda relacja przedstawicieli branży public relations z tzw. digital influencerami – blogerami, vlogerami czy twórcami publikującymi treści na platformach społecznościowych? Co zrobić, by usprawnić współpracę między tymi dwoma grupami, tak, by przynosiła ona obopólne korzyści? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali inicjatorzy badania „PR-owcy i digital influencerzy – co sądzą o sobie nawzajem”, zrealizowanego w ramach projektu Komu Komunikacja we współpracy z Between the Signs.

-

Jak wynika z raportu przedstawionego przez autorów badania, przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2015 wśród 77. tzw. digital influencerów oraz 82. PR-owców, ponad 40 proc. digital influencerów współpracuje z markami 1-2 lata, zaś niemal 70 proc. przedstawicieli branży public relations od co najmniej roku kształtuje relacje z blogerami, vlogerami i innymi twórcami treści w internecie.

Niestety, okazuje się, że z racji na brak formalnych modeli współpracy, ta nie jest tak efektywna, jak mogła by i powinna być. Jak wynika z badania, przedstawiciele obydwu grup irytują się, gdy w trakcie ich współpracy pojawiają się nieprzewidziane okoliczności i dodatkowe, wcześniej nie określone, oczekiwania drugiej strony. Kością niezgody jest m.in. wynagrodzenie – PR-owcy preferują bowiem kooperacją na zasadzie barteru, zaś digital influencerzy oczekują za swoją pracę finansowej gratyfikacji. PR-owcy nie lubią natomiast, gdy przedstawiciele drugiej grupy nie wywiązują się z terminów i zobowiązań oraz gdy oczekują dodatkowych korzyści.

Co więcej, problemem jest również kwestia preferowanej formy współpracy. Digital influencerzy najchętniej zostają ambasadorami marki, zaś PR-owcy liczą przede wszystkim na recenzję produktu lub usługi. Ów rozdźwięk wynika przede wszystkim z faktu, że obie strony mają inne oczekiwania i wyobrażenia odnośnie roli digital influencera w kampaniach PR-owych.

Kiedy mowa o obawach PR-owców dotyczących współpracy z twórcami treści w internecie, wśród najważniejszych znajduje się m.in. utrata kontroli nad przekazem dotyczącym marki oraz nieznajomość metod mierzenia efektów współpracy oraz, bardziej ogólnej, metod współpracy ze strony digital influencerów. Jeśli zaś chodzi o korzyści, PR-owcy dostrzegają m.in. takie, jak dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej (84 proc.), wiarygodność przekazywanych treści (49 proc.) oraz większe zaangażowanie odbiorców (43 proc.)

::

Pobierz pełen raport z badania

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.