Jak wygląda współpraca PR-owców z digital influencerami? [Raport]

Jak wygląda współpraca PR-owców z digital influencerami? [Raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wygląda relacja przedstawicieli branży public relations z tzw. digital influencerami – blogerami, vlogerami czy twórcami publikującymi treści na platformach społecznościowych? Co zrobić, by usprawnić współpracę między tymi dwoma grupami, tak, by przynosiła ona obopólne korzyści? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali inicjatorzy badania „PR-owcy i digital influencerzy – co sądzą o sobie nawzajem”, zrealizowanego w ramach projektu Komu Komunikacja we współpracy z Between the Signs.

-

Jak wynika z raportu przedstawionego przez autorów badania, przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2015 wśród 77. tzw. digital influencerów oraz 82. PR-owców, ponad 40 proc. digital influencerów współpracuje z markami 1-2 lata, zaś niemal 70 proc. przedstawicieli branży public relations od co najmniej roku kształtuje relacje z blogerami, vlogerami i innymi twórcami treści w internecie.

Niestety, okazuje się, że z racji na brak formalnych modeli współpracy, ta nie jest tak efektywna, jak mogła by i powinna być. Jak wynika z badania, przedstawiciele obydwu grup irytują się, gdy w trakcie ich współpracy pojawiają się nieprzewidziane okoliczności i dodatkowe, wcześniej nie określone, oczekiwania drugiej strony. Kością niezgody jest m.in. wynagrodzenie – PR-owcy preferują bowiem kooperacją na zasadzie barteru, zaś digital influencerzy oczekują za swoją pracę finansowej gratyfikacji. PR-owcy nie lubią natomiast, gdy przedstawiciele drugiej grupy nie wywiązują się z terminów i zobowiązań oraz gdy oczekują dodatkowych korzyści.

Co więcej, problemem jest również kwestia preferowanej formy współpracy. Digital influencerzy najchętniej zostają ambasadorami marki, zaś PR-owcy liczą przede wszystkim na recenzję produktu lub usługi. Ów rozdźwięk wynika przede wszystkim z faktu, że obie strony mają inne oczekiwania i wyobrażenia odnośnie roli digital influencera w kampaniach PR-owych.

Kiedy mowa o obawach PR-owców dotyczących współpracy z twórcami treści w internecie, wśród najważniejszych znajduje się m.in. utrata kontroli nad przekazem dotyczącym marki oraz nieznajomość metod mierzenia efektów współpracy oraz, bardziej ogólnej, metod współpracy ze strony digital influencerów. Jeśli zaś chodzi o korzyści, PR-owcy dostrzegają m.in. takie, jak dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej (84 proc.), wiarygodność przekazywanych treści (49 proc.) oraz większe zaangażowanie odbiorców (43 proc.)

::

Pobierz pełen raport z badania

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.