Świętokrzyskie, Warszawa i Łódzkie z najlepszymi wydarzeniami lata 2015 roku

Świętokrzyskie, Warszawa i Łódzkie z najlepszymi wydarzeniami lata 2015 roku

Brief for Poland / Inspiracje

European Rover Challenge 2015 w Podzamczu, Zagraj w Tetris w oknach Pałacu Kultury oraz Festiwal Myślenia Projektowego 2015 „Łódzkie promuje” – to laureaci konkursu „Najlepsze Wydarzenie Lata 2015” w kategorii „Inne”. Dlaczego akurat te eventy zdobyły serca jurorów? Czym wyróżniały się na tle konkurencji? Dowiedz się więcej na temat tych projektów.

-

W grudniu zostały ogłoszone wyniki konkursu „Najlepsze Wydarzenie Lata 2015”. Konkurs organizowany przez Brief for Poland miał na celu wyłonienie najciekawszych wydarzeń skupionych wokół takich kategorii jak: sport, muzyka, kultura, nauka i inne. Wydarzeń, które nie tylko promują wymienione dziedziny, dostarczają społeczeństwu rozrywki na najwyższym poziomie, ale także są markami budującymi wizerunek miejsc, w których się odbywają, a w rezultacie wizerunek naszego kraju. Do konkursu mogły być zgłoszone wydarzenia, które odbyły się od 1 maja do 30 września 2015 roku.

Analizy oraz oceny merytorycznej nadesłanych zgłoszeń dokonało jury pod przewodnictwem Czesława Langa, biorąc pod uwagę takie kryteria jak: oryginalność i innowacyjność pomysłu, wpływ wydarzenia na wzmocnienie wizerunku miejsca, działania marketingowe, a także sukces organizacyjny przedsięwzięcia. Jury oceniało także to, w jakim stopniu impreza wpisywała się w DNA miasta i strategię rozwoju.

Kategoria: Wydarzenia Inne

I miejsce
Planet PR za European Rover Challenge 2015

II miejsce
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie za Zagraj w Tetris® w oknach Pałacu / 60 lat PKiN

III miejsce
Województwo Łódzkie za Festiwal Myślenia Projektowego 2015 „Łódzkie promuje”

::

European Rover Challenge 2015

 

W skrócie: Cykliczne naukowe wydarzenie międzynarodowe, w którym udział co roku biorą tysiące osób z kraju i z zagranicy. Wykłady, warsztaty mentoringowe dla członków drużyn robotycznych, zawody Łazików Marsjańskich i pokazy naukowo-technologiczne.

Druga edycja odbyła się w dniach 4 – 6 września 2015 w Podzamczu w województwie świętokrzyskim. Przyciągnęła ponad 30 tys. widzów, ponad 300 konstruktorów z 10 krajów świata (m.in. Kanady, USA i Indii) oraz gości specjalnych w tym m.in. odwiedzającego po raz pierwszy Polskę, Dr Harrisona Schmitta, ostatniego człowieka, który stąpał po Księżycu.

ERC to wydarzenie które jest wskazywane jako jedno z najważniejszych wydarzeń promujących Świętokrzyskie. ERC wpisuje się zarówno w Strategię Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego pozycjonując region jako miejsce promocji innowacji i inwestycji w „specjalizacje przyszłości”, jak i w politykę rozwoju Regionalnego Centrum Naukowo-Technicznego (RCNT), dla którego organizacja wyjątkowych wydarzeń naukowych zawsze była priorytetem.

Projekt zasługuje na specjalne wyróżnienie z kilku względów: przede wszystkim bardzo oryginalny pomysł i formuła, wydarzenie dobrze przygotowane zarówno pod kątem organizacyjnym, jak i merytorycznym. Oprócz rozrywki dostarcza niezwykłą wartość edukacyjną. Promuje nie tylko innowacje, ale również cały region świętokrzyski i Polskę na arenie międzynarodowej.

ERC 2015 zdobyło największa liczbę punktów spośród wszystkich zgłoszonych projektów z czterech kategorii, dlatego też Jurorzy zdecydowali o przyznaniu nagrody Grand Prix dla Planet PR za organizację tego eventu.

 

::

Zagraj w Tetris w oknach Pałacu / 60 lat

 

W skrócie: okazji 60. urodzin Pałac Kultury i Nauki stał się mieniącą kolorami instalacją świetlną, czyli interaktywną planszą do gry Tetris. Event miał na celu wyróżnienie PKiN na tle innych budynków w Warszawie i rozbudzenie pozytywnych skojarzeń wokół tego miejsca. Oryginalny pomysł i świetna realizacja.

Z okazji 60. urodzin PKiN stał się mieniącą kolorami instalacją świetlną, interaktywną planszę do gry. Nocą podświetlone okna Pałacu zmieniły się w kolorowe klocki i można było zagrać w kultową grę komputerową Tetris.

Przy Trybunie Honorowej powstała strefa gracza. Każdy chętny mógł zmierzyć się z innymi. Sterując elementami gry za pomocą specjalnej aplikacji, na fasadzie Pałacu w czasie rzeczywistym można było obserwować wyniki. Nieopodal powstała strefa gastronomiczna, którą zagospodarowały food-trucki.

Uroczysty start Tetris miał miejsce 23 lipca 2015 roku o godz. 22:00 z udziałem gości specjalnych. Uświetniła go muzyka na żywo w wykonaniu Orkiestry Placu Defilad. Za pomocą przygotowanych setów muzycznych orkiestra budowała akompaniament do gry.
Finał turnieju – zmagania 10 najlepszych zawodników, odbyły się kolejnego dnia około godz. 23:00. Po wręczeniu nagród w grę mogli zagrać raz jeszcze chętni mieszańcy Warszawy.

Tetris na fasadzie PKiN pozwolił pokazać mieszkańcom ten nieco kontrowersyjny w zupełnie innym świetle. Zgromadził tysiące młodych ludzi, którzy doskonale się bawili na centralnym placu w mieście nawet stojąc w długich kolejkach do gry.

Celami organizacji wydarzenia były: wyróżnienie PKiN na tle innych budynków w Warszawie, przywrócenie postrzegania PKiN oraz Placu Defilad, jako miejsca wspólnego świętowania, zabawy, zbudowanie pozycji Pałacu i Placu Defilad, jako pozytywnego punktu odniesienia dla warszawiaków i wszystkich Polaków.

Zarówno pomysł, jak i zastosowane rozwiązania technologiczne były bardzo oryginalne i wyróżniły się na tle innych organizowanych wydarzeń.

Tetris odbył się w ramach projektu „Plac Defilad”, którego ideą jest stworzenie przyjaznej mieszkańcom przestrzeni miejskiej w centralnym punkcie Warszawy. Takiej, którą mieszkańcy będą postrzegać jako miejsce, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego.

::

 

Festiwal Myślenia Projektowego 2015 „Łódzkie promuje”

 

W skrócie: Cykliczne wydarzenie łączące w sobie elementy inicjatyw kulturalnych, muzycznych, naukowych, poznawczych. Angażuje mieszkańców w życie wspólnoty samorządowej, uwzględnia ich potrzeby w zakresie projektowania produktów i usług publicznych. Oryginalne narzędzie budowania marki województwa.

Celem Festiwalu Myślenia Projektowego (FMP) była prezentacja najciekawszych przykładów myślenia projektowego, trendów regionalnych, krajowych, światowych z różnych dziedzin życia, które rozwiązują prawdziwe problemy oraz poprawiają jakość życia mieszkańców i inspirują do podejmowania kreatywnych wyzwań.

Wydarzenie odbywało się na terenie Widzewskich Zakładów Przemysłu Bawełnianego „Wi-Ma” oraz Centrum Promocji Mody przy ASP w Łodzi. W ramach FMP odbyło się szereg wystaw, konferencji, warsztatów, spotkań, gier miejskich i innych, w tym:
- konferencja branżowa pt. Wymiana myśli
- warsztaty myślenia projektowego dla dorosłych i dla dzieci
- warsztaty placemaking – Napraw Sobie Miasto
- warsztaty Green Design Thinking
- PechaKucha Night Łódź
- gra miejska – Graj i miej twórczy umysł
- happening Miej miejsce
- filmowy wieczór z designem i projekcja filmu Design & Thinking
- Dni Otwartych Pracowni
- spacer szlakiem usług publicznych i warsztaty tworzenia mapy punktów styku z usługami
publicznymi w Łodzi
- wystawy: "Myśli zmieniające świat”, "Design w przestrzeni publicznej - Do pracy rodacy!”, "Design w Terenie”, "Plaża 60+”, "Wystawa „Projektowanie... do usług!”

FMP jest jednym z narzędzi budowania marki województwa, zgodnie z ideą „Łódzkie Promuje”.

 ::

Przeczytaj także:

 

European Rover Challenge najlepszym wydarzeniem lata 2015

Najlepsze wydarzenie lata 2015 - relacja wideo

Rowery opanowały miasta? Zobacz sportowe projekty w konkursie Najlepsze wydarzenie lata 2015

Oto najlepsze kulturalne projekty lata 2015

Oto najlepsze muzyczne projekty lata 2015

 

 

Już wkrótce zdradzimy szczegóły na temat zimowej edycji konkursu na najlepsze wydarzenie

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.