Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Brief.pl / Inspiracje

MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem - to hasła reklamy społecznej pod szyldem Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, przygotowanej przez team kreatywny w składzie Mateusz Siudak i Paweł Blutko.

-

Cel, jaki przyświecał twórcom, to przybliżenie problemu nadużywania alkoholu i jego konsekwencji względem dzieci. - Zależało nam na przedstawieniu świeżego podejścia do problemów społecznych. Chcieliśmy pokazać, że nawet w takich tematach jak alkoholizm, pomimo ich delikatności, można działać kreatywnie - mówi Paweł Blutko, wspoltwórca koncepcji.

Po godzinach

Co ciekawe, dwa layouty i nowe logo nie powstały na zlecenie Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, i nie jest to oficjalna kampania społeczna żadnej organizacji non-profit czy instytucji państwej. Jest to inicjatywa tzw. "oddolna". Jednak mimo to, a może właśnie dlatego, postanowiliśmy się jej przyjrzeć.

Za kreacją stoją grafik Mateusz Siudak oraz copywriter Paweł Blutko. Jak tłumaczy Blutko, tego typu projekty są dla nich formą odskoczni od codziennych agencyjnych obowiązków. - Od czasu do czasu bawimy się reklamą i sami szukamy sobie ciekawych wyzwań, zupełnie non-profit, dla przyjemności tworzenia - mówi Paweł Blutko.




Mamo nie daj się prosić

Layauty, przedstawiające cień małego chłopca na tle blokowiska i hasła: MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem, przyciągają uwagę swoją dwuznacznością.

Dalej możemy przeczytać tekst napisany małym druczkiem: "Alkoholizm to choroba wszystkich członków rodziny, szczególnie dzieci. Nie daj się prosić Mamo", i na drugim plakacie: "Jedno na czworo dzieci pochodzących z rodzin alkoholowych, samo zostaje alkoholikiem. Nie daj się prosić Tato".


Rebranding Radia Maryja

Team Siudak/Blutko stoi także za rebrandingiem Radia Maryja, który był żartem na prima aprilis w zeszłym roku. -  Takie projekty to dla nas sposób na rozwinięcie umiejętności i okazja do wzbogacenia portfolio. Można więc powiedzieć, że pracujemy razem jako team kreatywny również po godzinie 17:00 - podsumowuje Blutko.



::

Źródło: Behance

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.