wp - grudzien 2016

Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Brief.pl / Inspiracje

MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem - to hasła reklamy społecznej pod szyldem Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, przygotowanej przez team kreatywny w składzie Mateusz Siudak i Paweł Blutko.

-

Cel, jaki przyświecał twórcom, to przybliżenie problemu nadużywania alkoholu i jego konsekwencji względem dzieci. - Zależało nam na przedstawieniu świeżego podejścia do problemów społecznych. Chcieliśmy pokazać, że nawet w takich tematach jak alkoholizm, pomimo ich delikatności, można działać kreatywnie - mówi Paweł Blutko, wspoltwórca koncepcji.

Po godzinach

Co ciekawe, dwa layouty i nowe logo nie powstały na zlecenie Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, i nie jest to oficjalna kampania społeczna żadnej organizacji non-profit czy instytucji państwej. Jest to inicjatywa tzw. "oddolna". Jednak mimo to, a może właśnie dlatego, postanowiliśmy się jej przyjrzeć.

Za kreacją stoją grafik Mateusz Siudak oraz copywriter Paweł Blutko. Jak tłumaczy Blutko, tego typu projekty są dla nich formą odskoczni od codziennych agencyjnych obowiązków. - Od czasu do czasu bawimy się reklamą i sami szukamy sobie ciekawych wyzwań, zupełnie non-profit, dla przyjemności tworzenia - mówi Paweł Blutko.




Mamo nie daj się prosić

Layauty, przedstawiające cień małego chłopca na tle blokowiska i hasła: MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem, przyciągają uwagę swoją dwuznacznością.

Dalej możemy przeczytać tekst napisany małym druczkiem: "Alkoholizm to choroba wszystkich członków rodziny, szczególnie dzieci. Nie daj się prosić Mamo", i na drugim plakacie: "Jedno na czworo dzieci pochodzących z rodzin alkoholowych, samo zostaje alkoholikiem. Nie daj się prosić Tato".


Rebranding Radia Maryja

Team Siudak/Blutko stoi także za rebrandingiem Radia Maryja, który był żartem na prima aprilis w zeszłym roku. -  Takie projekty to dla nas sposób na rozwinięcie umiejętności i okazja do wzbogacenia portfolio. Można więc powiedzieć, że pracujemy razem jako team kreatywny również po godzinie 17:00 - podsumowuje Blutko.



::

Źródło: Behance

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.