Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Brief.pl / Inspiracje

MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem - to hasła reklamy społecznej pod szyldem Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, przygotowanej przez team kreatywny w składzie Mateusz Siudak i Paweł Blutko.

-

Cel, jaki przyświecał twórcom, to przybliżenie problemu nadużywania alkoholu i jego konsekwencji względem dzieci. - Zależało nam na przedstawieniu świeżego podejścia do problemów społecznych. Chcieliśmy pokazać, że nawet w takich tematach jak alkoholizm, pomimo ich delikatności, można działać kreatywnie - mówi Paweł Blutko, wspoltwórca koncepcji.

Po godzinach

Co ciekawe, dwa layouty i nowe logo nie powstały na zlecenie Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, i nie jest to oficjalna kampania społeczna żadnej organizacji non-profit czy instytucji państwej. Jest to inicjatywa tzw. "oddolna". Jednak mimo to, a może właśnie dlatego, postanowiliśmy się jej przyjrzeć.

Za kreacją stoją grafik Mateusz Siudak oraz copywriter Paweł Blutko. Jak tłumaczy Blutko, tego typu projekty są dla nich formą odskoczni od codziennych agencyjnych obowiązków. - Od czasu do czasu bawimy się reklamą i sami szukamy sobie ciekawych wyzwań, zupełnie non-profit, dla przyjemności tworzenia - mówi Paweł Blutko.




Mamo nie daj się prosić

Layauty, przedstawiające cień małego chłopca na tle blokowiska i hasła: MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem, przyciągają uwagę swoją dwuznacznością.

Dalej możemy przeczytać tekst napisany małym druczkiem: "Alkoholizm to choroba wszystkich członków rodziny, szczególnie dzieci. Nie daj się prosić Mamo", i na drugim plakacie: "Jedno na czworo dzieci pochodzących z rodzin alkoholowych, samo zostaje alkoholikiem. Nie daj się prosić Tato".


Rebranding Radia Maryja

Team Siudak/Blutko stoi także za rebrandingiem Radia Maryja, który był żartem na prima aprilis w zeszłym roku. -  Takie projekty to dla nas sposób na rozwinięcie umiejętności i okazja do wzbogacenia portfolio. Można więc powiedzieć, że pracujemy razem jako team kreatywny również po godzinie 17:00 - podsumowuje Blutko.



::

Źródło: Behance

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.