Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Mamo rzuć picie, czyli ciekawa reklama antyalkoholowa

Brief.pl / Inspiracje

MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem - to hasła reklamy społecznej pod szyldem Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, przygotowanej przez team kreatywny w składzie Mateusz Siudak i Paweł Blutko.

-

Cel, jaki przyświecał twórcom, to przybliżenie problemu nadużywania alkoholu i jego konsekwencji względem dzieci. - Zależało nam na przedstawieniu świeżego podejścia do problemów społecznych. Chcieliśmy pokazać, że nawet w takich tematach jak alkoholizm, pomimo ich delikatności, można działać kreatywnie - mówi Paweł Blutko, wspoltwórca koncepcji.

Po godzinach

Co ciekawe, dwa layouty i nowe logo nie powstały na zlecenie Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, i nie jest to oficjalna kampania społeczna żadnej organizacji non-profit czy instytucji państwej. Jest to inicjatywa tzw. "oddolna". Jednak mimo to, a może właśnie dlatego, postanowiliśmy się jej przyjrzeć.

Za kreacją stoją grafik Mateusz Siudak oraz copywriter Paweł Blutko. Jak tłumaczy Blutko, tego typu projekty są dla nich formą odskoczni od codziennych agencyjnych obowiązków. - Od czasu do czasu bawimy się reklamą i sami szukamy sobie ciekawych wyzwań, zupełnie non-profit, dla przyjemności tworzenia - mówi Paweł Blutko.




Mamo nie daj się prosić

Layauty, przedstawiające cień małego chłopca na tle blokowiska i hasła: MAMO RZUĆ PICIE, TATO BĘDĘ PIŁkarzem, przyciągają uwagę swoją dwuznacznością.

Dalej możemy przeczytać tekst napisany małym druczkiem: "Alkoholizm to choroba wszystkich członków rodziny, szczególnie dzieci. Nie daj się prosić Mamo", i na drugim plakacie: "Jedno na czworo dzieci pochodzących z rodzin alkoholowych, samo zostaje alkoholikiem. Nie daj się prosić Tato".


Rebranding Radia Maryja

Team Siudak/Blutko stoi także za rebrandingiem Radia Maryja, który był żartem na prima aprilis w zeszłym roku. -  Takie projekty to dla nas sposób na rozwinięcie umiejętności i okazja do wzbogacenia portfolio. Można więc powiedzieć, że pracujemy razem jako team kreatywny również po godzinie 17:00 - podsumowuje Blutko.



::

Źródło: Behance

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.