KUKBUK: Z archiwum #50kreatywnych

Magazyn / Ludzie

Stworzyły magazyn o jedzeniu. Jest w nim jednak coś więcej niż przepisy kulinarne – „Kukbuk” pokazuje pasję, jaką jest jedzenie, i łączy ją z designem, sztuką czy szeroko rozumianą kulturą. Przedstawiamy Oliwię Gede i Darię Pawlewską – dwie panie do szaleństwa zakochane w gotowaniu.

-

 

Większość magazynów kulinarnych na polskim rynku wydawniczym traktuje kwestie jedzenia w sposób typowo poradnikowy. Czym zatem wyróżnia się na ich tle „Kukbuk”? Przede wszystkim mówi o jedzeniu „z perspektywy człowieka”, jak wyjaśniają twórcy. Historie przedstawione w magazynie, zdaniem jednej ze współzałożycielek, Darii Pawlewskiej: – To historie o każdym z nas. Pokazujemy ciekawą perspektywę kuchni pasjonata kulinarnego. To nie jest tylko gotowanie. Świat, który przybliżamy, jest dużo szerszy – opowiada Pawlewska. Z tego względu do współpracy z „Kukbukiem” często zapraszani są blogerzy, którzy mają pomysł zarówno na siebie, jak i swoją kuchnię. – Czytelnik może uczyć się razem z nimi albo wykorzystać przepis stworzony przez „profesjonalnego amatora”, którego temat kuchni chwycił – opowiada Oliwia Gede. Ponadto opisywane są sylwetki osób, które dzielą się nowymi wizjami kulinarnymi i prezentują fuzje smaków na bazie pomysłów z zagranicy.

 

Kuchnia, która jest osiągalna

Bardzo ważnym aspektem, którym kierują się twórcy „Kukbuka”, jest prezentacja dań będących w zasięgu możliwości praktycznie każdego czytelnika. Chodzi przede wszystkim o to, aby prezentowany przepis był łatwy i zachęcał do skorzystania z niego. Jak mówi Pawlewska: – Oczywiście bardzo cenimy topowych szefów kuchni, ale ich osiągnięcia najlepiej poznawać poprzez odwiedziny w restauracji. W domu chcemy gotować w sposób łatwy, szybki, ale też ciekawy i oryginalny. Oczywiście w „Kukbuku” pojawiają się również przepisy bardzo znanych i dobrych szefów kuchni, ale głównie w postaci fotografii dań – komentuje Pawlewska. Magazyn zwraca również uwagę na pochodzenie produktów, z których tworzone są dania, i edukuje czytelników, że nie warto wybierać wysoko przetworzonych i nieekologicznych składników. Zdaniem twórców, zdrowa żywność nie musi być droga – stąd rekomendacje lokalnych producentów, u których warto robić codzienne zakupy.

 

Kultura jedzenia

Warto podkreślić, że kulinaria to nie tylko gotowanie i nie tylko jedzenie samo w sobie. – „Kukbuk” nie jest magazynem wyłącznie dla osób, które gotują, bądź dla osób, które lubią jeść. Jednak to jedzenie jest podstawowym elementem w naszym życiu, któremu towarzyszy element towarzysko-biesiadny. Siedząc przy fajnym jedzeniu i rozmawiając, możemy wymyślać, jak sprawić, aby świat był lepszy – mówi Daria Pawlewska. Twórczynie magazynu podkreślają, że pragną, aby „Kukbuk” stał się ośrodkiem myśli kulinarno-kulturalnej. Właśnie dlatego co raz wychodzą poza swoje grono odbiorców. Przykładem takiego działania jest pokaz mody zrealizowany wspólnie z Martą Gessler oraz Instytutem Goethego w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, podczas którego prezentowano fartuchy w „artystyczny” sposób. – To jest to, co bardzo lubimy, czyli łączenie ze sobą pozornie sprzecznych elementów. Dzięki takim połączeniom wychodzą najczęściej bardzo ciekawe rzeczy – podsumowuje Pawlewska. A my czekamy na więcej takich projektów. 

::

Artykuł ukazał się we wrześniowym wydaniu magazynu "Brief" 2015. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.