KUKBUK: Z archiwum #50kreatywnych

Magazyn / Ludzie

Stworzyły magazyn o jedzeniu. Jest w nim jednak coś więcej niż przepisy kulinarne – „Kukbuk” pokazuje pasję, jaką jest jedzenie, i łączy ją z designem, sztuką czy szeroko rozumianą kulturą. Przedstawiamy Oliwię Gede i Darię Pawlewską – dwie panie do szaleństwa zakochane w gotowaniu.

-

 

Większość magazynów kulinarnych na polskim rynku wydawniczym traktuje kwestie jedzenia w sposób typowo poradnikowy. Czym zatem wyróżnia się na ich tle „Kukbuk”? Przede wszystkim mówi o jedzeniu „z perspektywy człowieka”, jak wyjaśniają twórcy. Historie przedstawione w magazynie, zdaniem jednej ze współzałożycielek, Darii Pawlewskiej: – To historie o każdym z nas. Pokazujemy ciekawą perspektywę kuchni pasjonata kulinarnego. To nie jest tylko gotowanie. Świat, który przybliżamy, jest dużo szerszy – opowiada Pawlewska. Z tego względu do współpracy z „Kukbukiem” często zapraszani są blogerzy, którzy mają pomysł zarówno na siebie, jak i swoją kuchnię. – Czytelnik może uczyć się razem z nimi albo wykorzystać przepis stworzony przez „profesjonalnego amatora”, którego temat kuchni chwycił – opowiada Oliwia Gede. Ponadto opisywane są sylwetki osób, które dzielą się nowymi wizjami kulinarnymi i prezentują fuzje smaków na bazie pomysłów z zagranicy.

 

Kuchnia, która jest osiągalna

Bardzo ważnym aspektem, którym kierują się twórcy „Kukbuka”, jest prezentacja dań będących w zasięgu możliwości praktycznie każdego czytelnika. Chodzi przede wszystkim o to, aby prezentowany przepis był łatwy i zachęcał do skorzystania z niego. Jak mówi Pawlewska: – Oczywiście bardzo cenimy topowych szefów kuchni, ale ich osiągnięcia najlepiej poznawać poprzez odwiedziny w restauracji. W domu chcemy gotować w sposób łatwy, szybki, ale też ciekawy i oryginalny. Oczywiście w „Kukbuku” pojawiają się również przepisy bardzo znanych i dobrych szefów kuchni, ale głównie w postaci fotografii dań – komentuje Pawlewska. Magazyn zwraca również uwagę na pochodzenie produktów, z których tworzone są dania, i edukuje czytelników, że nie warto wybierać wysoko przetworzonych i nieekologicznych składników. Zdaniem twórców, zdrowa żywność nie musi być droga – stąd rekomendacje lokalnych producentów, u których warto robić codzienne zakupy.

 

Kultura jedzenia

Warto podkreślić, że kulinaria to nie tylko gotowanie i nie tylko jedzenie samo w sobie. – „Kukbuk” nie jest magazynem wyłącznie dla osób, które gotują, bądź dla osób, które lubią jeść. Jednak to jedzenie jest podstawowym elementem w naszym życiu, któremu towarzyszy element towarzysko-biesiadny. Siedząc przy fajnym jedzeniu i rozmawiając, możemy wymyślać, jak sprawić, aby świat był lepszy – mówi Daria Pawlewska. Twórczynie magazynu podkreślają, że pragną, aby „Kukbuk” stał się ośrodkiem myśli kulinarno-kulturalnej. Właśnie dlatego co raz wychodzą poza swoje grono odbiorców. Przykładem takiego działania jest pokaz mody zrealizowany wspólnie z Martą Gessler oraz Instytutem Goethego w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, podczas którego prezentowano fartuchy w „artystyczny” sposób. – To jest to, co bardzo lubimy, czyli łączenie ze sobą pozornie sprzecznych elementów. Dzięki takim połączeniom wychodzą najczęściej bardzo ciekawe rzeczy – podsumowuje Pawlewska. A my czekamy na więcej takich projektów. 

::

Artykuł ukazał się we wrześniowym wydaniu magazynu "Brief" 2015. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.