14 lutego - święto zakochanych oraz marketerów?

14 lutego - święto zakochanych oraz marketerów?

Brief.pl / Aktualności

14 lutego jest nie tylko świętem zakochanych, lecz także idealnym okresem dla marketingowców. Mimo iż okres między Świętami Bożego Narodzenia, Nowego Roku a Wielkanocą uważany jest w e-mail marketingu za względnie martwy, to pojawiają się jednak dni, chociażby jak ten zakochanych, który napędza sprzedaż.

-

Wyprzedzić konkurencję

 

Pierwsze kampanie, które nawiązują do Walentynek zaczynają się już nawet w pierwszej połowie stycznia. Doskonałym przykładem wyprzedzenia konkurencji są Polskie Linie Lotnicze LOT, które nawiązały do święta zakochanych w newsletterze z… 13 stycznia. Pomimo że reklamę rozesłano miesiąc przed datą Walentynek oraz biorąc pod uwagę specyfikę biznesu, to wyprzedzenie okazało się idealnym pomysłem.

 

 

Kampanie walentynkowe to wysyp promocji i rabatów. Sklepy, salony SPA, a zwłaszcza jubilerzy prześcigają się w sugerowaniu najkorzystniejszych opcji: przeceny (np. W.Kruk), kody rabatowe (np. Sarenza.pl), gratisy do zamówień (kampania StenaLine – walentynki na morzu).

 

   

 

Marketingowcy nie zapominają oczywiście o osobach, które decydują się na zakup na ostatnią godzinę.Użytkownik otrzymuje wówczas serię przypomnień do kiedy można zamówić upominek oraz gwarancją dostawy na 14.02, jak np. Harry&David.

 

 

100zł na idealny prezent

 

Amerykańska Krajowa Federacja Sprzedawców podaje, że w 2015 roku Amerykanie wydali na walentynkowe prezenty aż 19 mld dolarów. Zaś średni wydatek na jedna osobę wyniósł 142 dolary. W Polsce natomiast przeciętny Polak wydał od 100 do 150 zł na upominek dla ukochanej osoby (badania Ile kosztuje miłość, Groupon.pl, 2015).

Biorąc pod uwagę wydatki Polaków na prezenty, sklepy często stosują praktykę darmowej dostawy. Jeżeli klient zrobi zakupy za określoną kwotę, wówczas nie płaci nic za wysyłkę. Właśnie w taki sposób, w lutowym newsletterze klientów pozyskiwał BonPrix.

 

Walentynki są także świetną okazją do przebadania rynku. Idealnym do tego rozwiązaniem jest segmentacji baz wg płci. Podział taki pozwala na lepsze dostosowanie kreacji, a co za tym idzie zwiększy otwieralność oraz klikalność mailingu. Dodatkowo, zebrane dane będą pomocne przy planowaniu przyszłych działań. Najlepszymi przykładami są newslettery Dolce&Gabbana lub Avon, które pozwalają na wybór prezentu dla niej lub niego.

 

 

 

 ::

Przeczytaj także:

Jak się sprzedać w walentynki?

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.