...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

14 lutego – święto zakochanych oraz marketerów?

14 lutego jest nie tylko świętem zakochanych, lecz także idealnym okresem dla marketingowców. Mimo iż okres między Świętami Bożego Narodzenia, Nowego Roku a Wielkanocą uważany jest w e-mail marketingu za względnie martwy, to pojawiają się jednak dni, chociażby jak ten zakochanych, który napędza sprzedaż.

Wyprzedzić konkurencję

 

Pierwsze kampanie, które nawiązują do Walentynek zaczynają się już nawet w pierwszej połowie stycznia. Doskonałym przykładem wyprzedzenia konkurencji są Polskie Linie Lotnicze LOT, które nawiązały do święta zakochanych w newsletterze z… 13 stycznia. Pomimo że reklamę rozesłano miesiąc przed datą Walentynek oraz biorąc pod uwagę specyfikę biznesu, to wyprzedzenie okazało się idealnym pomysłem.

 

 

Kampanie walentynkowe to wysyp promocji i rabatów. Sklepy, salony SPA, a zwłaszcza jubilerzy prześcigają się w sugerowaniu najkorzystniejszych opcji: przeceny (np. W.Kruk), kody rabatowe (np. Sarenza.pl), gratisy do zamówień (kampania StenaLine – walentynki na morzu).

 

   

 

Marketingowcy nie zapominają oczywiście o osobach, które decydują się na zakup na ostatnią godzinę.Użytkownik otrzymuje wówczas serię przypomnień do kiedy można zamówić upominek oraz gwarancją dostawy na 14.02, jak np. Harry&David.

 

 

100zł na idealny prezent

 

Amerykańska Krajowa Federacja Sprzedawców podaje, że w 2015 roku Amerykanie wydali na walentynkowe prezenty aż 19 mld dolarów. Zaś średni wydatek na jedna osobę wyniósł 142 dolary. W Polsce natomiast przeciętny Polak wydał od 100 do 150 zł na upominek dla ukochanej osoby (badania Ile kosztuje miłość, Groupon.pl, 2015).

Biorąc pod uwagę wydatki Polaków na prezenty, sklepy często stosują praktykę darmowej dostawy. Jeżeli klient zrobi zakupy za określoną kwotę, wówczas nie płaci nic za wysyłkę. Właśnie w taki sposób, w lutowym newsletterze klientów pozyskiwał BonPrix.

 

Walentynki są także świetną okazją do przebadania rynku. Idealnym do tego rozwiązaniem jest segmentacji baz wg płci. Podział taki pozwala na lepsze dostosowanie kreacji, a co za tym idzie zwiększy otwieralność oraz klikalność mailingu. Dodatkowo, zebrane dane będą pomocne przy planowaniu przyszłych działań. Najlepszymi przykładami są newslettery Dolce&Gabbana lub Avon, które pozwalają na wybór prezentu dla niej lub niego.

 

 

 

 ::

Przeczytaj także:

Jak się sprzedać w walentynki?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF