14 lutego - święto zakochanych oraz marketerów?

14 lutego - święto zakochanych oraz marketerów?

Brief.pl / Aktualności

14 lutego jest nie tylko świętem zakochanych, lecz także idealnym okresem dla marketingowców. Mimo iż okres między Świętami Bożego Narodzenia, Nowego Roku a Wielkanocą uważany jest w e-mail marketingu za względnie martwy, to pojawiają się jednak dni, chociażby jak ten zakochanych, który napędza sprzedaż.

-

Wyprzedzić konkurencję

 

Pierwsze kampanie, które nawiązują do Walentynek zaczynają się już nawet w pierwszej połowie stycznia. Doskonałym przykładem wyprzedzenia konkurencji są Polskie Linie Lotnicze LOT, które nawiązały do święta zakochanych w newsletterze z… 13 stycznia. Pomimo że reklamę rozesłano miesiąc przed datą Walentynek oraz biorąc pod uwagę specyfikę biznesu, to wyprzedzenie okazało się idealnym pomysłem.

 

 

Kampanie walentynkowe to wysyp promocji i rabatów. Sklepy, salony SPA, a zwłaszcza jubilerzy prześcigają się w sugerowaniu najkorzystniejszych opcji: przeceny (np. W.Kruk), kody rabatowe (np. Sarenza.pl), gratisy do zamówień (kampania StenaLine – walentynki na morzu).

 

   

 

Marketingowcy nie zapominają oczywiście o osobach, które decydują się na zakup na ostatnią godzinę.Użytkownik otrzymuje wówczas serię przypomnień do kiedy można zamówić upominek oraz gwarancją dostawy na 14.02, jak np. Harry&David.

 

 

100zł na idealny prezent

 

Amerykańska Krajowa Federacja Sprzedawców podaje, że w 2015 roku Amerykanie wydali na walentynkowe prezenty aż 19 mld dolarów. Zaś średni wydatek na jedna osobę wyniósł 142 dolary. W Polsce natomiast przeciętny Polak wydał od 100 do 150 zł na upominek dla ukochanej osoby (badania Ile kosztuje miłość, Groupon.pl, 2015).

Biorąc pod uwagę wydatki Polaków na prezenty, sklepy często stosują praktykę darmowej dostawy. Jeżeli klient zrobi zakupy za określoną kwotę, wówczas nie płaci nic za wysyłkę. Właśnie w taki sposób, w lutowym newsletterze klientów pozyskiwał BonPrix.

 

Walentynki są także świetną okazją do przebadania rynku. Idealnym do tego rozwiązaniem jest segmentacji baz wg płci. Podział taki pozwala na lepsze dostosowanie kreacji, a co za tym idzie zwiększy otwieralność oraz klikalność mailingu. Dodatkowo, zebrane dane będą pomocne przy planowaniu przyszłych działań. Najlepszymi przykładami są newslettery Dolce&Gabbana lub Avon, które pozwalają na wybór prezentu dla niej lub niego.

 

 

 

 ::

Przeczytaj także:

Jak się sprzedać w walentynki?

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?