Jak się sprzedać w walentynki?

Jak się sprzedać w walentynki?

Brief.pl / Aktualności

Walentynki to jedno z największych komercyjnych świąt, zaraz po Bożym Narodzeniu. Nic więc dziwnego, że reklamodawcy robią wszystko, aby zachęcić konsumentów do kupienia swoich produktów. Według Google'a poprzedni rok obfitował w zapytania dotyczące dnia zakochanych, a w tym wyszukiwań odnoszących się do podarków. Przedstawiamy porady dla przedsiębiorców o tym, jak dostosować swoją ofertę do potrzeb konsumentów.

-

 

Jak wskazują analizy trendów w wyszukiwarce Google, Polacy jeszcze nigdy nie czerpali tylu inspiracji na prezent dla drugiej połówki lub zaplanowanie tego wyjątkowego dnia z internetu, jak obecnie. Liczba zapytań dotyczących dnia zakochanych czy podarków z tej okazji w 2015 r. zwiększyła się aż o 24 proc. względem roku poprzedniego.

Warto zwrócić uwagę, że internauci zaczęli interesować się walentynkowymi prezentami już od 4 stycznia. Co ciekawe więcej wyszukiwań jest związanych z prezentami dla “niego” i “dla chłopaka” niż dla “niej” lub “dla dziewczyny”.

W walentynkowym tygodniu, częściej niż w jakimkolwiek innym okresie, Polacy poszukiwali “czekoladek a pik zapytań dla “kwiaciarni” ustąpił jedynie temu w Dniu Matki. Na dwa tygodnie przed dniem zakochanych, wzrosła także popularność “kartek z życzeniami” (+33 proc.) i “perfum” (+11 proc.) czy nawet samego hasła “prezent” (+9 proc.). Korzystając z AdWords, warto pamiętać, aby uwzględnić wymienione frazy, jako słowa kluczowe.

 

O czym warto pamiętać?

Internauci chętnie korzystają z wyszukiwarki również po to, aby zaplanować dzień, który spędzą z partnerem. Dlatego jeżeli zakres Twojej działalności może mieć związek ze spędzaniem wolnego czasu, pamiętaj o odpowiednich na Walentynki słowach kluczowych. Jakie hasła w tym romantycznym okresie mają największy wzrost? Przede wszystkim “romantyczny wieczór”, “randka” czy “kolacja”, a także tuż przed świętem zakochanych “restauracje i życie nocne” czy „kino”.

Warto pamiętać także o tych, którzy są singlami – w związku z ogromną liczbą reklam produktów czy usług dla zakochanych, pozostali mogą poczuć się niedoceniani jako klienci. Dlatego jeśli posiadasz ofertę „dla singli”, pamiętaj aby użyć właśnie tego hasła w swojej komunikacji.

 

Romantycznie, ale w domu

W dniu zakochanych internauci starają się zadbać również o romantyczny nastrój. Reklamodawcy, również Ci korzystający z formatu TrueView, powinni zwrócić uwagę, że jeden z pików wyszukiwania “romantyczny” na YouTube wypada dokładnie w Walentynki. Ponadto większość z nas postanawia spędzić ten dzień jednak w domowym zaciuszu, dlatego liczba zapytań dla “kolacja w domu” w 2015 r. była bezsprzecznie największa w lutym.

Na dwa tygodnie przed Walentynkami zauważalny był również wzrost popularności “przepisów”, jak i “dostawy kwiatów” (+4 proc.). Dlatego jeżeli prowadzisz kwiaciarnię, sklep z akcesoriami kuchennymi czy wnętrzarskimi, warto w tym okresie skomponować ofertę tematyczną, nie zapominając oczywiście o doborze właściwych słów kluczowych w AdWords.

 

Mobile

Pamiętając o tym, że aż 82 proc. użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki chcąc znaleźć lokalną firmę, musisz mieć na uwadze, że najważniejsze jest, aby docierać do nich w kluczowych momentach, w których potrzebują Twojego produktu. Jeżeli chcesz, aby walentynkowy prezent został kupiony w Twoim sklepie a rezerwacja stolika przypadła akurat na Twoją restaurację, pamiętaj kiedy użytkownicy będą planować najbliższy dzień zakochanych.

::

Przezczytaj także:

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

 

Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

 

Oto najbardziej wizjonerskie marki

::

Zdjęcie: flickr.com/ be2blog_es

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?