Jak się sprzedać w walentynki?

Jak się sprzedać w walentynki?

Brief.pl / Aktualności

Walentynki to jedno z największych komercyjnych świąt, zaraz po Bożym Narodzeniu. Nic więc dziwnego, że reklamodawcy robią wszystko, aby zachęcić konsumentów do kupienia swoich produktów. Według Google'a poprzedni rok obfitował w zapytania dotyczące dnia zakochanych, a w tym wyszukiwań odnoszących się do podarków. Przedstawiamy porady dla przedsiębiorców o tym, jak dostosować swoją ofertę do potrzeb konsumentów.

-

 

Jak wskazują analizy trendów w wyszukiwarce Google, Polacy jeszcze nigdy nie czerpali tylu inspiracji na prezent dla drugiej połówki lub zaplanowanie tego wyjątkowego dnia z internetu, jak obecnie. Liczba zapytań dotyczących dnia zakochanych czy podarków z tej okazji w 2015 r. zwiększyła się aż o 24 proc. względem roku poprzedniego.

Warto zwrócić uwagę, że internauci zaczęli interesować się walentynkowymi prezentami już od 4 stycznia. Co ciekawe więcej wyszukiwań jest związanych z prezentami dla “niego” i “dla chłopaka” niż dla “niej” lub “dla dziewczyny”.

W walentynkowym tygodniu, częściej niż w jakimkolwiek innym okresie, Polacy poszukiwali “czekoladek a pik zapytań dla “kwiaciarni” ustąpił jedynie temu w Dniu Matki. Na dwa tygodnie przed dniem zakochanych, wzrosła także popularność “kartek z życzeniami” (+33 proc.) i “perfum” (+11 proc.) czy nawet samego hasła “prezent” (+9 proc.). Korzystając z AdWords, warto pamiętać, aby uwzględnić wymienione frazy, jako słowa kluczowe.

 

O czym warto pamiętać?

Internauci chętnie korzystają z wyszukiwarki również po to, aby zaplanować dzień, który spędzą z partnerem. Dlatego jeżeli zakres Twojej działalności może mieć związek ze spędzaniem wolnego czasu, pamiętaj o odpowiednich na Walentynki słowach kluczowych. Jakie hasła w tym romantycznym okresie mają największy wzrost? Przede wszystkim “romantyczny wieczór”, “randka” czy “kolacja”, a także tuż przed świętem zakochanych “restauracje i życie nocne” czy „kino”.

Warto pamiętać także o tych, którzy są singlami – w związku z ogromną liczbą reklam produktów czy usług dla zakochanych, pozostali mogą poczuć się niedoceniani jako klienci. Dlatego jeśli posiadasz ofertę „dla singli”, pamiętaj aby użyć właśnie tego hasła w swojej komunikacji.

 

Romantycznie, ale w domu

W dniu zakochanych internauci starają się zadbać również o romantyczny nastrój. Reklamodawcy, również Ci korzystający z formatu TrueView, powinni zwrócić uwagę, że jeden z pików wyszukiwania “romantyczny” na YouTube wypada dokładnie w Walentynki. Ponadto większość z nas postanawia spędzić ten dzień jednak w domowym zaciuszu, dlatego liczba zapytań dla “kolacja w domu” w 2015 r. była bezsprzecznie największa w lutym.

Na dwa tygodnie przed Walentynkami zauważalny był również wzrost popularności “przepisów”, jak i “dostawy kwiatów” (+4 proc.). Dlatego jeżeli prowadzisz kwiaciarnię, sklep z akcesoriami kuchennymi czy wnętrzarskimi, warto w tym okresie skomponować ofertę tematyczną, nie zapominając oczywiście o doborze właściwych słów kluczowych w AdWords.

 

Mobile

Pamiętając o tym, że aż 82 proc. użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki chcąc znaleźć lokalną firmę, musisz mieć na uwadze, że najważniejsze jest, aby docierać do nich w kluczowych momentach, w których potrzebują Twojego produktu. Jeżeli chcesz, aby walentynkowy prezent został kupiony w Twoim sklepie a rezerwacja stolika przypadła akurat na Twoją restaurację, pamiętaj kiedy użytkownicy będą planować najbliższy dzień zakochanych.

::

Przezczytaj także:

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

 

Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

 

Oto najbardziej wizjonerskie marki

::

Zdjęcie: flickr.com/ be2blog_es

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.