wp - grudzien 2016

Jak się sprzedać w walentynki?

Jak się sprzedać w walentynki?

Brief.pl / Aktualności

Walentynki to jedno z największych komercyjnych świąt, zaraz po Bożym Narodzeniu. Nic więc dziwnego, że reklamodawcy robią wszystko, aby zachęcić konsumentów do kupienia swoich produktów. Według Google'a poprzedni rok obfitował w zapytania dotyczące dnia zakochanych, a w tym wyszukiwań odnoszących się do podarków. Przedstawiamy porady dla przedsiębiorców o tym, jak dostosować swoją ofertę do potrzeb konsumentów.

-

 

Jak wskazują analizy trendów w wyszukiwarce Google, Polacy jeszcze nigdy nie czerpali tylu inspiracji na prezent dla drugiej połówki lub zaplanowanie tego wyjątkowego dnia z internetu, jak obecnie. Liczba zapytań dotyczących dnia zakochanych czy podarków z tej okazji w 2015 r. zwiększyła się aż o 24 proc. względem roku poprzedniego.

Warto zwrócić uwagę, że internauci zaczęli interesować się walentynkowymi prezentami już od 4 stycznia. Co ciekawe więcej wyszukiwań jest związanych z prezentami dla “niego” i “dla chłopaka” niż dla “niej” lub “dla dziewczyny”.

W walentynkowym tygodniu, częściej niż w jakimkolwiek innym okresie, Polacy poszukiwali “czekoladek a pik zapytań dla “kwiaciarni” ustąpił jedynie temu w Dniu Matki. Na dwa tygodnie przed dniem zakochanych, wzrosła także popularność “kartek z życzeniami” (+33 proc.) i “perfum” (+11 proc.) czy nawet samego hasła “prezent” (+9 proc.). Korzystając z AdWords, warto pamiętać, aby uwzględnić wymienione frazy, jako słowa kluczowe.

 

O czym warto pamiętać?

Internauci chętnie korzystają z wyszukiwarki również po to, aby zaplanować dzień, który spędzą z partnerem. Dlatego jeżeli zakres Twojej działalności może mieć związek ze spędzaniem wolnego czasu, pamiętaj o odpowiednich na Walentynki słowach kluczowych. Jakie hasła w tym romantycznym okresie mają największy wzrost? Przede wszystkim “romantyczny wieczór”, “randka” czy “kolacja”, a także tuż przed świętem zakochanych “restauracje i życie nocne” czy „kino”.

Warto pamiętać także o tych, którzy są singlami – w związku z ogromną liczbą reklam produktów czy usług dla zakochanych, pozostali mogą poczuć się niedoceniani jako klienci. Dlatego jeśli posiadasz ofertę „dla singli”, pamiętaj aby użyć właśnie tego hasła w swojej komunikacji.

 

Romantycznie, ale w domu

W dniu zakochanych internauci starają się zadbać również o romantyczny nastrój. Reklamodawcy, również Ci korzystający z formatu TrueView, powinni zwrócić uwagę, że jeden z pików wyszukiwania “romantyczny” na YouTube wypada dokładnie w Walentynki. Ponadto większość z nas postanawia spędzić ten dzień jednak w domowym zaciuszu, dlatego liczba zapytań dla “kolacja w domu” w 2015 r. była bezsprzecznie największa w lutym.

Na dwa tygodnie przed Walentynkami zauważalny był również wzrost popularności “przepisów”, jak i “dostawy kwiatów” (+4 proc.). Dlatego jeżeli prowadzisz kwiaciarnię, sklep z akcesoriami kuchennymi czy wnętrzarskimi, warto w tym okresie skomponować ofertę tematyczną, nie zapominając oczywiście o doborze właściwych słów kluczowych w AdWords.

 

Mobile

Pamiętając o tym, że aż 82 proc. użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki chcąc znaleźć lokalną firmę, musisz mieć na uwadze, że najważniejsze jest, aby docierać do nich w kluczowych momentach, w których potrzebują Twojego produktu. Jeżeli chcesz, aby walentynkowy prezent został kupiony w Twoim sklepie a rezerwacja stolika przypadła akurat na Twoją restaurację, pamiętaj kiedy użytkownicy będą planować najbliższy dzień zakochanych.

::

Przezczytaj także:

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

 

Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

 

Oto najbardziej wizjonerskie marki

::

Zdjęcie: flickr.com/ be2blog_es

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.