Więcej pieniędzy dla regionów

Więcej pieniędzy dla regionów

Brief for Poland / Wiedza

Nowa unijna perspektywa finansowa na lata 2014-2020 zakłada większe wsparcie dla samorządów. O ponad 20 pkt. proc. wzrośnie udział funduszy strukturalnych zarządzanych regionalnie (EFRR i EFS). Tym samym zwiększy się wpływ samorządów województw na politykę rozwoju, ale też odpowiedzialność za jej realizację.

-

Zdaniem minister rozwoju regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej, działania realizowane z poziomu regionalnego są lepiej dostosowanie do potrzeb rozwojowych danego terytorium. - Ze względu na pozytywne doświadczenia z wdrażania programów regionalnych, zdecydowaliśmy się na dalszą decentralizację systemu zarządzania polityką spójności - powiedziała minister podczas spotkania poświęconego możliwościom wsparcia rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz samorządów z nowej puli środków unijnych.

Regiony będą prowadzić znaczną część działań na rzecz edukacji, zatrudnienia i włączenia społecznego. Z kolei w zakresie upowszechniania technologii informacyjnych, infrastruktury ochrony środowiska, energetyki oraz transportu, działania podejmowane z poziomu regionalnego będą uzupełniały interwencje krajowe.

- Z Regionalnych Programów Operacyjnych będą finansowane przede wszystkim działania zwiększające konkurencyjność przedsiębiorstw, inwestycje w rozwój kadr i kompetencji, a także wzmacniające regionalne strategie inteligentnych specjalizacji - podkreśliła Bieńkowska.

Większy nacisk zostanie położny również na finansowanie projektów w formule instrumentów finansowych. Możliwe będzie łączenie w ramach realizacji jednego przedsięwzięcia wsparcia dotacyjnego i zwrotnego, a wybór mechanizmu wsparcia czy też obszarów, które będą mogły skorzystać z tej formy finansowania będzie zależał od wyników oceny ex-ante. - Określi ona szacunkowy poziom niezbędnego wsparcia inwestycji oraz wskaże na właściwe do zastosowania formy instrumentów zwrotnych - poinformowała Bieńkowska.

 

Źródło: www.mrr.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.