Oto najbardziej wizjonerskie marki USA

Oto najbardziej wizjonerskie marki USA

Brief.pl / Wiedza

Które marki są uznawane za najsilniejsze? Zapraszamy do lektury tekstu, w którym prezentujemy wyniki raportu PwC poświęconego najsilniejszym markom w Stanach Zjednoczonych w 2015 roku. Tradycyjnie w zestawieniu nie zabrakło takich gigantów jak Amazon, Apple, Coca-Cola, Google, Nike czy Facebook. Sprawdź, jak wygląda pełna lista.

-

Marki muszą być autentyczne

 

Czym wyróżniają się najsilniejsze marki USA? Według raportu PwC "Bonfire of the brands", konsumenci postrzegają je jako godne zaufania, autentyczne, niezawodne i w coraz większym stopniu wizjonerskie. Co jeszcze jest istotne w budowaniu wizerunku marki?

Współcześni konsumenci szukają marek, które są wysoce transparentne w kontekście procesów, sposobu pracy, produktów i materiałów, których używają. Konsumenci chcą wierzyć, że marki robią wszystko, co tylko mogą, by chronić ich prywatność. Chcą marek, które dobrze traktują swoich pracowników. Identyfikują się z markami, które są autentyczne.

Konsumenci twierdzą, że bycie współczesnym wizjonerem wiąże się z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług, a nie tylko ciągłe rozwijanie już istniejących. Bycie wizjonerem to podejmowanie wyzwań i problemów, których nie podejmuje konkurencja. Bycie wizjonerem to mądre przewidywanie potrzeb konsumentów i identyfikacja pragnień, o których istnieniu nie wiedzieli.

 

TOP 25

 

Które brandy znalazły się w gronie 25 najsilniejszych marek w USA? Większość z nich jest dobrze znana w Polsce, jednak pojawiły się też są też te mniej popularne wśród polskich konsumentów, jak np. Keurig – mało znana w Europie marka kaw w kapsułkach oraz automatów, lub Under Armour – marka odzieży sportowej.

Oprócz nich w zestawieniu znalazły się takie marki jak: Amazon, Apple, Bose, która specjalizuje się w produkcji sprzętu audio, Clorox z branży FMCG, Coca-Cola, Discovery Channel, Disney, DreamWorks, eBay, Facebook, Google, Hallmark, HP, LG, Microsoft, National Geographic, Netflix, który niedawno wszedł do Polski, Nike, Paypal, PepsiCo, Rubbermaid, Samsung i Sony

 

Marki topowe dla wszystkich

 

Ciekawy może okazać się również wniosek, że dwa, wydawałoby się, zupełnie różne pokolenia: powojenne, urodzone w latach 1946-1964 i Millennialsi z roczników 1980-2000, bardzo podobnie postrzegają najsilniejsze marki.

Otóż, kiedy poproszono przedstawicieli tych grup o wskazanie 10. najsilniejszych marek, to aż pięć pozycji się pokryło. Obie grupy wskazały: Amazona, Apple, Google, Microsoft i Samsunga.

Co ciekawe w TOP 10 wg pokolenia powojennego nie pojawiły się Facebook, Disney, Coca-Cola, Netflix oraz Pepsi.Co.

Natomiast Millennialsi nie uwzględnili w swoim rankingu marki Bose, Discovery Channel, DreamWorks, Hallmark, National Geographic.

Jak pokazuje raport PwC, wcale nie jest łatwo utrzymać swoją pozycję w tego typu zestawieniach. Przez ostatnie 15 lat, aż 47 proc. marek wypadło z listy stu największych marek.

::

Źródło: Raport PWC "Bonfire of the brands"

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.