Oto najbardziej wizjonerskie marki USA

Oto najbardziej wizjonerskie marki USA

Brief.pl / Wiedza

Które marki są uznawane za najsilniejsze? Zapraszamy do lektury tekstu, w którym prezentujemy wyniki raportu PwC poświęconego najsilniejszym markom w Stanach Zjednoczonych w 2015 roku. Tradycyjnie w zestawieniu nie zabrakło takich gigantów jak Amazon, Apple, Coca-Cola, Google, Nike czy Facebook. Sprawdź, jak wygląda pełna lista.

-

Marki muszą być autentyczne

 

Czym wyróżniają się najsilniejsze marki USA? Według raportu PwC "Bonfire of the brands", konsumenci postrzegają je jako godne zaufania, autentyczne, niezawodne i w coraz większym stopniu wizjonerskie. Co jeszcze jest istotne w budowaniu wizerunku marki?

Współcześni konsumenci szukają marek, które są wysoce transparentne w kontekście procesów, sposobu pracy, produktów i materiałów, których używają. Konsumenci chcą wierzyć, że marki robią wszystko, co tylko mogą, by chronić ich prywatność. Chcą marek, które dobrze traktują swoich pracowników. Identyfikują się z markami, które są autentyczne.

Konsumenci twierdzą, że bycie współczesnym wizjonerem wiąże się z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług, a nie tylko ciągłe rozwijanie już istniejących. Bycie wizjonerem to podejmowanie wyzwań i problemów, których nie podejmuje konkurencja. Bycie wizjonerem to mądre przewidywanie potrzeb konsumentów i identyfikacja pragnień, o których istnieniu nie wiedzieli.

 

TOP 25

 

Które brandy znalazły się w gronie 25 najsilniejszych marek w USA? Większość z nich jest dobrze znana w Polsce, jednak pojawiły się też są też te mniej popularne wśród polskich konsumentów, jak np. Keurig – mało znana w Europie marka kaw w kapsułkach oraz automatów, lub Under Armour – marka odzieży sportowej.

Oprócz nich w zestawieniu znalazły się takie marki jak: Amazon, Apple, Bose, która specjalizuje się w produkcji sprzętu audio, Clorox z branży FMCG, Coca-Cola, Discovery Channel, Disney, DreamWorks, eBay, Facebook, Google, Hallmark, HP, LG, Microsoft, National Geographic, Netflix, który niedawno wszedł do Polski, Nike, Paypal, PepsiCo, Rubbermaid, Samsung i Sony

 

Marki topowe dla wszystkich

 

Ciekawy może okazać się również wniosek, że dwa, wydawałoby się, zupełnie różne pokolenia: powojenne, urodzone w latach 1946-1964 i Millennialsi z roczników 1980-2000, bardzo podobnie postrzegają najsilniejsze marki.

Otóż, kiedy poproszono przedstawicieli tych grup o wskazanie 10. najsilniejszych marek, to aż pięć pozycji się pokryło. Obie grupy wskazały: Amazona, Apple, Google, Microsoft i Samsunga.

Co ciekawe w TOP 10 wg pokolenia powojennego nie pojawiły się Facebook, Disney, Coca-Cola, Netflix oraz Pepsi.Co.

Natomiast Millennialsi nie uwzględnili w swoim rankingu marki Bose, Discovery Channel, DreamWorks, Hallmark, National Geographic.

Jak pokazuje raport PwC, wcale nie jest łatwo utrzymać swoją pozycję w tego typu zestawieniach. Przez ostatnie 15 lat, aż 47 proc. marek wypadło z listy stu największych marek.

::

Źródło: Raport PWC "Bonfire of the brands"

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?