wp - grudzien 2016

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. II)

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. II)

Brief.pl / Aktualności

Walentynki tuż, tuż... Warto je wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Zapraszamy do lektury kolejnej części walentynkowego cyklu, w której kilka słów o e-mail marketingu.

-

Jest to kontynuacja artykułu, który znajdziesz tu.

 

Wyróżnij się z tłumu

 

Warto wyłamać się z typowej, czerwono-różowej kolorystyki i „serduszkowego” klimatu (lub potraktować temat z dystansem). Doskonałym przykładem jest np. walentynkowa kampania ASOS, prezentująca produkty idealne na randkę podczas koncertu.

Nie tylko retail

 

Walentynki to dokonały kontekst komunikacyjny nie tylko w obszarze działań B2C, ale także B2B. Warto wykorzystać ten moment i przypomnieć o sobie subskrybentom, na przykład poprzez specjalną promocję, czy też ciekawe nawiązanie do oferowanych przez siebie usług – tak, jak zrobiły to firmy One Medical Group (Love is in the Care) czy Hightail (Show Your Files Some Love).

 

 

 

Przykład Zulily pokazuje natomiast, że specjalne okazje i święta mogą być doskonałym momentem na poznanie preferencji konsumentów. Newsletter zawiera prośbę o wskazanie najbardziej lubianej marki poprzez nawiązanie do tzw. "sekretnego wielbiciela". Jestem przekonana, że odpowiednio przygotowany formularz wzbudzi pozytywne emocje u odbiorców i pozwoli na zwiększenie responsywności przeprowadzanej ankiety.

 

 

Kocha? Nie kocha!

 

Nie wszyscy konsumenci podchodzą do Walentynek w sposób komercyjny. Podobnie jak firmy, których grupa docelowa należy do tego właśnie grona. Przykładem jest firma Sailor Jerry, która wykorzystała Walentynki na wysłanie zdecydowanie antywalentynkowego newslettera. Świadczy o tym tytuł maila (“A sale, hell yeah. A Valentine’s sale, hell no.”), zamieszczona w newsletterze grafika oraz sama jego treść. Sailor Jerry jako pretekst do wysłania informacji o wyprzedaży podaje konieczność zrobienia miejsca na wiosenną kolekcję i zaznacza, że daleko im do tego komercyjnego święta, jakim są Walentynki.

 

Podsumowanie

Myśląc o swoich działaniach marketingowych, zwłaszcza w kontekście Walentynek, kierujmy się zasadami, które obowiązują w każdej dobrej relacji. Zaskakujmy naszych subskrybentów, sprawiajmy im niespodzianki, wywołujmy uśmiech na ich twarzach, pokażmy, jak bardzo są dla nas ważni, dawajmy poczucie bezpieczeństwa, angażujmy, ale też sami pokazujmy zaangażowanie. Powyższe przykłady dowodzą, że w zależności od prowadzonego przez nas biznesu oraz grupy docelowej, możemy osiągnąć ten cel w zupełnie różny sposób. Ważne jest jedno – nie dajmy drugiej stronie powodu do rozstania z nami.

 ::

Przeczytaj także: 

JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ WALENTYNEK W SOCIAL MEDIACH?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.