Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. II)

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. II)

Brief.pl / Aktualności

Walentynki tuż, tuż... Warto je wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Zapraszamy do lektury kolejnej części walentynkowego cyklu, w której kilka słów o e-mail marketingu.

-

Jest to kontynuacja artykułu, który znajdziesz tu.

 

Wyróżnij się z tłumu

 

Warto wyłamać się z typowej, czerwono-różowej kolorystyki i „serduszkowego” klimatu (lub potraktować temat z dystansem). Doskonałym przykładem jest np. walentynkowa kampania ASOS, prezentująca produkty idealne na randkę podczas koncertu.

Nie tylko retail

 

Walentynki to dokonały kontekst komunikacyjny nie tylko w obszarze działań B2C, ale także B2B. Warto wykorzystać ten moment i przypomnieć o sobie subskrybentom, na przykład poprzez specjalną promocję, czy też ciekawe nawiązanie do oferowanych przez siebie usług – tak, jak zrobiły to firmy One Medical Group (Love is in the Care) czy Hightail (Show Your Files Some Love).

 

 

 

Przykład Zulily pokazuje natomiast, że specjalne okazje i święta mogą być doskonałym momentem na poznanie preferencji konsumentów. Newsletter zawiera prośbę o wskazanie najbardziej lubianej marki poprzez nawiązanie do tzw. "sekretnego wielbiciela". Jestem przekonana, że odpowiednio przygotowany formularz wzbudzi pozytywne emocje u odbiorców i pozwoli na zwiększenie responsywności przeprowadzanej ankiety.

 

 

Kocha? Nie kocha!

 

Nie wszyscy konsumenci podchodzą do Walentynek w sposób komercyjny. Podobnie jak firmy, których grupa docelowa należy do tego właśnie grona. Przykładem jest firma Sailor Jerry, która wykorzystała Walentynki na wysłanie zdecydowanie antywalentynkowego newslettera. Świadczy o tym tytuł maila (“A sale, hell yeah. A Valentine’s sale, hell no.”), zamieszczona w newsletterze grafika oraz sama jego treść. Sailor Jerry jako pretekst do wysłania informacji o wyprzedaży podaje konieczność zrobienia miejsca na wiosenną kolekcję i zaznacza, że daleko im do tego komercyjnego święta, jakim są Walentynki.

 

Podsumowanie

Myśląc o swoich działaniach marketingowych, zwłaszcza w kontekście Walentynek, kierujmy się zasadami, które obowiązują w każdej dobrej relacji. Zaskakujmy naszych subskrybentów, sprawiajmy im niespodzianki, wywołujmy uśmiech na ich twarzach, pokażmy, jak bardzo są dla nas ważni, dawajmy poczucie bezpieczeństwa, angażujmy, ale też sami pokazujmy zaangażowanie. Powyższe przykłady dowodzą, że w zależności od prowadzonego przez nas biznesu oraz grupy docelowej, możemy osiągnąć ten cel w zupełnie różny sposób. Ważne jest jedno – nie dajmy drugiej stronie powodu do rozstania z nami.

 ::

Przeczytaj także: 

JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ WALENTYNEK W SOCIAL MEDIACH?

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?