Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. II)

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. II)

Brief.pl / Aktualności

Walentynki tuż, tuż... Warto je wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Zapraszamy do lektury kolejnej części walentynkowego cyklu, w której kilka słów o e-mail marketingu.

-

Jest to kontynuacja artykułu, który znajdziesz tu.

 

Wyróżnij się z tłumu

 

Warto wyłamać się z typowej, czerwono-różowej kolorystyki i „serduszkowego” klimatu (lub potraktować temat z dystansem). Doskonałym przykładem jest np. walentynkowa kampania ASOS, prezentująca produkty idealne na randkę podczas koncertu.

Nie tylko retail

 

Walentynki to dokonały kontekst komunikacyjny nie tylko w obszarze działań B2C, ale także B2B. Warto wykorzystać ten moment i przypomnieć o sobie subskrybentom, na przykład poprzez specjalną promocję, czy też ciekawe nawiązanie do oferowanych przez siebie usług – tak, jak zrobiły to firmy One Medical Group (Love is in the Care) czy Hightail (Show Your Files Some Love).

 

 

 

Przykład Zulily pokazuje natomiast, że specjalne okazje i święta mogą być doskonałym momentem na poznanie preferencji konsumentów. Newsletter zawiera prośbę o wskazanie najbardziej lubianej marki poprzez nawiązanie do tzw. "sekretnego wielbiciela". Jestem przekonana, że odpowiednio przygotowany formularz wzbudzi pozytywne emocje u odbiorców i pozwoli na zwiększenie responsywności przeprowadzanej ankiety.

 

 

Kocha? Nie kocha!

 

Nie wszyscy konsumenci podchodzą do Walentynek w sposób komercyjny. Podobnie jak firmy, których grupa docelowa należy do tego właśnie grona. Przykładem jest firma Sailor Jerry, która wykorzystała Walentynki na wysłanie zdecydowanie antywalentynkowego newslettera. Świadczy o tym tytuł maila (“A sale, hell yeah. A Valentine’s sale, hell no.”), zamieszczona w newsletterze grafika oraz sama jego treść. Sailor Jerry jako pretekst do wysłania informacji o wyprzedaży podaje konieczność zrobienia miejsca na wiosenną kolekcję i zaznacza, że daleko im do tego komercyjnego święta, jakim są Walentynki.

 

Podsumowanie

Myśląc o swoich działaniach marketingowych, zwłaszcza w kontekście Walentynek, kierujmy się zasadami, które obowiązują w każdej dobrej relacji. Zaskakujmy naszych subskrybentów, sprawiajmy im niespodzianki, wywołujmy uśmiech na ich twarzach, pokażmy, jak bardzo są dla nas ważni, dawajmy poczucie bezpieczeństwa, angażujmy, ale też sami pokazujmy zaangażowanie. Powyższe przykłady dowodzą, że w zależności od prowadzonego przez nas biznesu oraz grupy docelowej, możemy osiągnąć ten cel w zupełnie różny sposób. Ważne jest jedno – nie dajmy drugiej stronie powodu do rozstania z nami.

 ::

Przeczytaj także: 

JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ WALENTYNEK W SOCIAL MEDIACH?

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.