Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

Brief.pl / Aktualności

Już za kilka dni Walentynki, święto, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Pokazujemy, jak robią to inni, z nadzieją, że będziemy inspiracją do podjęcia ciekawych i przede wszystkim skutecznych działań. Dziś zapraszamy do lektury kolejnej części walentynkowego cyklu, w którym kilka słów o e-mail marketingu.

-

Zgodnie z ubiegłorocznym badaniem SW Research, Polacy przeznaczają na święto zakochanych około 1,5 mld PLN. Z ankiety Payback wynika natomiast,  że 1/5 z nas wydaje swoje pieniądze na walentynkowe prezenty w Internecie. Nietrudno się domyślić,  że zarówno w tym roku, jak i w nadchodzących latach, statystyki te będą tylko rosnąć. Co powinni zrobić marketerzy, aby w pełni wykorzystać ten potencjał w działaniach e-mail marketingowych? 

Skuteczna komunikacja e-mail marketingowa zawsze powinna się opierać na odpowiednim stopniu segmentacji bazy i personalizacji wiadomości. Ponadto, w przypadku mailingu okolicznościowego, duże znaczenie dla powodzenia sprzedaży online ma także zapewnienie konsumenta, że zamówione produkty dotrą do niego na czas. Czy realizując walentynkowe kampanie e-mail marketingowe, warto pamiętać o czymś jeszcze?

 

Nie czekaj do ostatniej chwili

 

Początek lutego to moment, w którym zarówno witryny galerii handlowych, jak i główne strony portali zapełniają się różowymi grafikami, przypominającymi o nadchodzącym święcie. Efektywna kampania mailowa z okazji Walentynek musi się jednak zacząć znacznie wcześniej i nie może ograniczać się tylko do jednej wysyłki. Chcąc w pełni wykorzystać kontekst dnia zakochanych, pierwsze okolicznościowe newslettery należy wysyłać już w drugiej połowie stycznia. Nawet, jeśli nie będą one w całości poświęcone Walentynkom, warto pamiętać o umieszczeniu w nich specjalnych bannerów, np. w stopce maila. Dzięki temu przypomnimy subskrybentom o nadchodzącym święcie, a także zachęcimy ich do zapoznania się propozycjami prezentów dostępnych w naszym sklepie.

 

 

Przewodnik dla zakochanych

 

14. lutego może przysporzyć zakochanym prezentowego bólu głowy – marki prześcigają się w okolicznościowych ofertach, niekoniecznie ułatwiając wybór idealnego podarunku w założonym budżecie. Właśnie dlatego, w Walentynki doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju przewodniki i poradniki prezentowe („gift guides”) oraz listy życzeń. Poza widełkami cenowymi, można wprowadzić  w ramach takich wiadomości np. rozróżnienie na prezenty dla żon/mężów i dziewczyn/chłopaków (segmentacja wyłączne na grupy kobiet i mężczyzn może okazać się niewystarczająca) lub listę najlepszych produktów wybranych przez firmę - tak, jak zrobiła to marka UncommonGoods.

 

 

 

Konsumenci kupują emocjami

 

W e-mail marketingu nie chodzi tylko o to, aby atrakcyjnie zaprezentować określony produkt i umieścić w odpowiednim miejscu przycisk C2A „Kup”. Szczególne znaczenie odgrywają emocje, zwłaszcza w przypadku mailingu okolicznościowego. Nie od dziś wiadomo, że dyktują one naszymi wyborami zakupowymi.

Newsletter firmy Reiss jest przykładem na to, jak w prosty sposób pobudzić wyobraźnię subskrybenta i odwołać się do pozytywnych uczuć związanych z Walentynkami. Topshop podpowiada natomiast, jak najlepiej się ubrać (korzystając przy tym oczywiście z własnej oferty), w zależności od tego, na jaki rodzaj walentynkowej randki się wybieramy.

 

 

Pamiętając, że coraz więcej wiadomości otwieranych jest na urządzeniach mobilnych, warto zadbać o responsywny design naszego newslettera. Mailing Hyde Park jest w tym miejscu dobrym przykładem, również ze względu na wyróżnienie graficzne walentynkowej oferty specjalnej.

 

 

Z miłości do…

 

Dzień zakochanych można wykorzystać także w przewrotny sposób, odwołując się do nieco mniej romantycznych relacji, z pozoru zarezerwowanej tylko dla par. Firma MapMyWalk nawiązuje w swoim newsletterze do miłość do zdrowia
i fitnessu – trafiając np. do tych, którzy jeszcze nie znaleźli drugiej połówki, bądź też nie podchodzą do tego święta w sposób komercyjny.

Oryginalność nie jest jednak zarezerwowana tylko dla kampanii dedykowanych singlom. Dla tych, którzy szukają prezentu dla ukochanej/ukochanego, ciekawą inspiracją może okazać się pomysł podarowania zniżek lub voucherów na siłownię czy do SPA. To nie tylko alternatywa dla standardowych kwiatów czy czekoladek, ale także nawiązanie do noworocznych postanowień, tak niedawno przecież podjętych.

 

 

Miłość do zwierząt potrafi być bardzo silna. Wie o tym firma BarkShop, która  w zabawny i humorystyczny sposób przypomina swoim subskrybentom, że w Walentynki mogą rozpieszczać swoich pupili produktami dostępnymi w ich sklepie.

 

 

Wyróżnij się z tłumu

 

Warto też wyłamać się z typowego, czerwono-różowego designu i „serduszkowego” klimatu (lub potraktować temat z dystansem). Doskonałym przykładem jest np. walentynkowa kampania ASOS, prezentująca produkty idealne na randkę podczas koncertu.

 

::

Już jutro ukaże się druga część materiału o komunikacji e-mail marketingowej.

::

Przeczytaj także:

JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ WALENTYNEK W SOCIAL MEDIACH?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.