Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

Jak dotrzeć do serc konsumentów, czyli walentynkowy e-mail marketing (cz. I)

Brief.pl / Aktualności

Już za kilka dni Walentynki, święto, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Pokazujemy, jak robią to inni, z nadzieją, że będziemy inspiracją do podjęcia ciekawych i przede wszystkim skutecznych działań. Dziś zapraszamy do lektury kolejnej części walentynkowego cyklu, w którym kilka słów o e-mail marketingu.

-

Zgodnie z ubiegłorocznym badaniem SW Research, Polacy przeznaczają na święto zakochanych około 1,5 mld PLN. Z ankiety Payback wynika natomiast,  że 1/5 z nas wydaje swoje pieniądze na walentynkowe prezenty w Internecie. Nietrudno się domyślić,  że zarówno w tym roku, jak i w nadchodzących latach, statystyki te będą tylko rosnąć. Co powinni zrobić marketerzy, aby w pełni wykorzystać ten potencjał w działaniach e-mail marketingowych? 

Skuteczna komunikacja e-mail marketingowa zawsze powinna się opierać na odpowiednim stopniu segmentacji bazy i personalizacji wiadomości. Ponadto, w przypadku mailingu okolicznościowego, duże znaczenie dla powodzenia sprzedaży online ma także zapewnienie konsumenta, że zamówione produkty dotrą do niego na czas. Czy realizując walentynkowe kampanie e-mail marketingowe, warto pamiętać o czymś jeszcze?

 

Nie czekaj do ostatniej chwili

 

Początek lutego to moment, w którym zarówno witryny galerii handlowych, jak i główne strony portali zapełniają się różowymi grafikami, przypominającymi o nadchodzącym święcie. Efektywna kampania mailowa z okazji Walentynek musi się jednak zacząć znacznie wcześniej i nie może ograniczać się tylko do jednej wysyłki. Chcąc w pełni wykorzystać kontekst dnia zakochanych, pierwsze okolicznościowe newslettery należy wysyłać już w drugiej połowie stycznia. Nawet, jeśli nie będą one w całości poświęcone Walentynkom, warto pamiętać o umieszczeniu w nich specjalnych bannerów, np. w stopce maila. Dzięki temu przypomnimy subskrybentom o nadchodzącym święcie, a także zachęcimy ich do zapoznania się propozycjami prezentów dostępnych w naszym sklepie.

 

 

Przewodnik dla zakochanych

 

14. lutego może przysporzyć zakochanym prezentowego bólu głowy – marki prześcigają się w okolicznościowych ofertach, niekoniecznie ułatwiając wybór idealnego podarunku w założonym budżecie. Właśnie dlatego, w Walentynki doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju przewodniki i poradniki prezentowe („gift guides”) oraz listy życzeń. Poza widełkami cenowymi, można wprowadzić  w ramach takich wiadomości np. rozróżnienie na prezenty dla żon/mężów i dziewczyn/chłopaków (segmentacja wyłączne na grupy kobiet i mężczyzn może okazać się niewystarczająca) lub listę najlepszych produktów wybranych przez firmę - tak, jak zrobiła to marka UncommonGoods.

 

 

 

Konsumenci kupują emocjami

 

W e-mail marketingu nie chodzi tylko o to, aby atrakcyjnie zaprezentować określony produkt i umieścić w odpowiednim miejscu przycisk C2A „Kup”. Szczególne znaczenie odgrywają emocje, zwłaszcza w przypadku mailingu okolicznościowego. Nie od dziś wiadomo, że dyktują one naszymi wyborami zakupowymi.

Newsletter firmy Reiss jest przykładem na to, jak w prosty sposób pobudzić wyobraźnię subskrybenta i odwołać się do pozytywnych uczuć związanych z Walentynkami. Topshop podpowiada natomiast, jak najlepiej się ubrać (korzystając przy tym oczywiście z własnej oferty), w zależności od tego, na jaki rodzaj walentynkowej randki się wybieramy.

 

 

Pamiętając, że coraz więcej wiadomości otwieranych jest na urządzeniach mobilnych, warto zadbać o responsywny design naszego newslettera. Mailing Hyde Park jest w tym miejscu dobrym przykładem, również ze względu na wyróżnienie graficzne walentynkowej oferty specjalnej.

 

 

Z miłości do…

 

Dzień zakochanych można wykorzystać także w przewrotny sposób, odwołując się do nieco mniej romantycznych relacji, z pozoru zarezerwowanej tylko dla par. Firma MapMyWalk nawiązuje w swoim newsletterze do miłość do zdrowia
i fitnessu – trafiając np. do tych, którzy jeszcze nie znaleźli drugiej połówki, bądź też nie podchodzą do tego święta w sposób komercyjny.

Oryginalność nie jest jednak zarezerwowana tylko dla kampanii dedykowanych singlom. Dla tych, którzy szukają prezentu dla ukochanej/ukochanego, ciekawą inspiracją może okazać się pomysł podarowania zniżek lub voucherów na siłownię czy do SPA. To nie tylko alternatywa dla standardowych kwiatów czy czekoladek, ale także nawiązanie do noworocznych postanowień, tak niedawno przecież podjętych.

 

 

Miłość do zwierząt potrafi być bardzo silna. Wie o tym firma BarkShop, która  w zabawny i humorystyczny sposób przypomina swoim subskrybentom, że w Walentynki mogą rozpieszczać swoich pupili produktami dostępnymi w ich sklepie.

 

 

Wyróżnij się z tłumu

 

Warto też wyłamać się z typowego, czerwono-różowego designu i „serduszkowego” klimatu (lub potraktować temat z dystansem). Doskonałym przykładem jest np. walentynkowa kampania ASOS, prezentująca produkty idealne na randkę podczas koncertu.

 

::

Już jutro ukaże się druga część materiału o komunikacji e-mail marketingowej.

::

Przeczytaj także:

JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ WALENTYNEK W SOCIAL MEDIACH?

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.