Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

Brief.pl / Inspiracje

Już za kilka dni Walentynki, święto, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Przez najbliższe dni będziemy pokazywać, jak robią to inni. Być może zainspirujemy do podjęcia ciekawych i przede wszystkim skutecznych działań marketingowych. Dziś zapraszamy do lektury tekstu „Walentynki w social mediach”, autorstwa Roberta Borowskiego z Catvertiser.com

-

Przez żołądek do serca

 

Jak wiadomo „droga do serca prowadzi przez żołądek” a jednym z najpopularniejszych afrodyzjaków jest czekolada, dlatego szczególną aktywność w tym okresie przeżywają strony marek słodyczy. Z ostatnich lat najbardziej zapadła mi w pamięć akcja zorganizowana przez fanpage Milki polegająca na stworzeniu dedykowanej galerii na Facebooku z czułymi życzeniami fanów.

 

 

Również warto przypomnieć konkurs przeprowadzony przez markę Wedel, w którym uczestnicy musieli zaprezentować za pomocą zdjęcia, video lub pisemnej historii swoją definicję miłości. Obie akcje pomimo dość prostej formuły, przyniosły dwie najważniejsze korzyści – zwiększoną aktywność fanów i User-Generated Content, którym można się było później pochwalić. 

 

 

Odrobina rywalizacji

 

Nic tak nie angażuje uczestników jak możliwość rywalizowania z innymi oraz atrakcyjne nagrody. Znane marki chętnie decydują się połączyć romantyczny klimat walentynek z elementami grywalizacji.

Przykładem z naszego krajowego podwórka jest zeszłoroczna akcja Play. Na profilu na Instagramie umieszczono kilka dedykowanych grafik z oznaczonymi profilami, a zadaniem użytkowników było znalezienie na tychże profilach ukrytych zdjęć z sercem „Play”. Wyniki z kolei, można było śledzić na stronie stworzonej specjalnie na potrzeby konkursu.

 

 

Podobnie jak Play, w zeszłym roku do wspólnej rywalizacji zachęcał Lidl ze swoją aplikacją walentynkową do wykrywania całusów. Aby wziąć udział w konkursie należało pobrać aplikację i zrobić sobie zdjęcie podczas pocałunku z partnerem. Aplikacja następnie badała czy zdjęcie spełnia wymagania akcji i umożliwiała dodanie go do bazy konkursowej:

 

Walentynkowy Snapchat

 

Myślę, że w tym roku ważnym kanałem komunikacji podczas walentynek stanie się Snapchat, który dzięki swojej efemeryczności nakłoni uczestników do większej otwartości w dzieleniu się contentem. Na pewno ważną rolę odegrają również treści wideo, które są bardzo chętnie wspierane przez platformy społecznościowe. 

::

Już jutro kolejna część walentynkowego cyklu, tym razem w kontekście e-mail marketingu. 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?