Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

Brief.pl / Inspiracje

Już za kilka dni Walentynki, święto, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Przez najbliższe dni będziemy pokazywać, jak robią to inni. Być może zainspirujemy do podjęcia ciekawych i przede wszystkim skutecznych działań marketingowych. Dziś zapraszamy do lektury tekstu „Walentynki w social mediach”, autorstwa Roberta Borowskiego z Catvertiser.com

-

Przez żołądek do serca

 

Jak wiadomo „droga do serca prowadzi przez żołądek” a jednym z najpopularniejszych afrodyzjaków jest czekolada, dlatego szczególną aktywność w tym okresie przeżywają strony marek słodyczy. Z ostatnich lat najbardziej zapadła mi w pamięć akcja zorganizowana przez fanpage Milki polegająca na stworzeniu dedykowanej galerii na Facebooku z czułymi życzeniami fanów.

 

 

Również warto przypomnieć konkurs przeprowadzony przez markę Wedel, w którym uczestnicy musieli zaprezentować za pomocą zdjęcia, video lub pisemnej historii swoją definicję miłości. Obie akcje pomimo dość prostej formuły, przyniosły dwie najważniejsze korzyści – zwiększoną aktywność fanów i User-Generated Content, którym można się było później pochwalić. 

 

 

Odrobina rywalizacji

 

Nic tak nie angażuje uczestników jak możliwość rywalizowania z innymi oraz atrakcyjne nagrody. Znane marki chętnie decydują się połączyć romantyczny klimat walentynek z elementami grywalizacji.

Przykładem z naszego krajowego podwórka jest zeszłoroczna akcja Play. Na profilu na Instagramie umieszczono kilka dedykowanych grafik z oznaczonymi profilami, a zadaniem użytkowników było znalezienie na tychże profilach ukrytych zdjęć z sercem „Play”. Wyniki z kolei, można było śledzić na stronie stworzonej specjalnie na potrzeby konkursu.

 

 

Podobnie jak Play, w zeszłym roku do wspólnej rywalizacji zachęcał Lidl ze swoją aplikacją walentynkową do wykrywania całusów. Aby wziąć udział w konkursie należało pobrać aplikację i zrobić sobie zdjęcie podczas pocałunku z partnerem. Aplikacja następnie badała czy zdjęcie spełnia wymagania akcji i umożliwiała dodanie go do bazy konkursowej:

 

Walentynkowy Snapchat

 

Myślę, że w tym roku ważnym kanałem komunikacji podczas walentynek stanie się Snapchat, który dzięki swojej efemeryczności nakłoni uczestników do większej otwartości w dzieleniu się contentem. Na pewno ważną rolę odegrają również treści wideo, które są bardzo chętnie wspierane przez platformy społecznościowe. 

::

Już jutro kolejna część walentynkowego cyklu, tym razem w kontekście e-mail marketingu. 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.