Jak uszczęśliwić mieszkańców miast?

Jak uszczęśliwić mieszkańców miast?

Brief for Poland / Inspiracje

Ścieżki rowerowe, bezpłatne parkingi, parki zieleni, kino plenerowe i toalety publiczne - tego najbardziej potrzebują mieszkańcy polskich miast. Zobacz mapę miejskich potrzeb.

-

Pod koniec 2015 roku, poprzez platformę nieolewamymiasta.pl, mieszkańcy składali życzenia noworoczne dla 8 największych miast w Polsce, wskazując w ten sposób, czego im w tych miastach brakuje. Na podstawie wszystkich zgłoszeń, dla każdego miasta, powstała Mapa miejskich potrzeb. Drukowana wersja mapy trafi do urzędów miast.

 

Rowerem przez miasto

 

Poprawa komunikacji w mieście i zamiana czterech kółek na dwa jest dla mieszkańców polskich miast najpilniejszą potrzebą. Za budową nowych ścieżek rowerowych opowiedziało się aż 40 proc. głosujących!

W Polsce jest ponad 9 tys. km ścieżek rowerowych. Dla porównania, u naszych południowych sąsiadów, w Czechach, jest ich ponad 37 tys. W Polsce przypada ok. 230 rowerów na tysiąc mieszkańców, średnia w krajach europejskich to 600-700 sztuk. Liderem w tym zakresie jest Holandia, gdzie na tysiąc mieszkańców przypada ponad 900 rowerów.

Polacy kupują około 1 mln nowych rowerów rocznie, a 63,6 proc. gospodarstw domowych posiada przynajmniej jeden taki pojazd. Około 95 proc. Polaków potrafi jeździć na rowerze.

Zwolenników komunikacji rowerowej ucieszy informacja, że promowanie komunikacji pieszej i rowerowej jest jednym z zadań polskiej Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku w zakresie transportu miejskiego. Z funduszy europejskich na lata 2014-20, na transport rowerowy zostanie łącznie przeznaczonych około 375,5 mln euro.

 

Mapa miejskich potrzeb

 

Na stronie www.nieolewamymiasta.pl/zyczenia znajdują się głosy oddane przez mieszkańców miast. Po zaznaczeniu 5 z puli 25 elementów – ikon symbolizujących najczęstsze potrzeby, zgłaszane m.in. w ramach budżetów partycypacyjnych, oraz dodaniu kilku słów od siebie, uczestnik tworzył personalizowaną kartkę z życzeniami, którą mógł podzielić się z innymi. Oddany przez niego głos trafiał do zamieszczonej na stronie galerii potrzeb mieszkańców.

Na podstawie wszystkich zebranych zgłoszeń powstała mapa miejskich potrzeb - wizualizacja wyników głosowania mieszkańców 8 największych polskich miast: Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina i Katowic, którym w ramach akcji zostały złożone życzenia na 2016 rok.

::

Źródło: nieolewamymiasta.pl

::

Foto: Fotolia/mitifoto

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.