Oto 5 najlepiej zarabiających e-sprzedawców na świecie

Oto 5 najlepiej zarabiających e-sprzedawców na świecie

Brief.pl / Aktualności

Wśród największych e-sprzedawców dominują firmy z USA: W „wielkiej piątce” pojawia się jedna firma z Chin i jedna z Niemiec. Sprawdź, które firmy odnotowały w ubiegłym roku największe przychody ze sprzedaży w sieci.

-

Jak wynika z raportu Deloitte "The Global Powers of Retailing 2016”, amerykańska sieć Amazon nadal pozostaje największym światowym e-sprzedawcą i generuje roczne przychody ponad trzykrotnie wyższe niż jej najpoważniejszy konkurent. W poprzednim roku obrotowym Amazon odnotował przychody w wysokości 70,1 mln UDS.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się firma Apple z przychodami z e-sprzedaży w wysokości 20,6 mld USD. Co ważne jest to jedynie 49 proc. łącznych sprzychodów ze sprzedaży detalicznej.

A trzecią pozycję zajął Chiński gigant JD.com z przychodami w wysokości 17,7 mln USD.

::

Informacje o raporcie

The Global Powers of Retailing 2016. Navigating the digital divide przedstawia 250 największych sieci sprzedaży detalicznej na świecie, uszeregowanych według wielkości przychodów. Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie łącznej sumy obrotów. Tegoroczna edycja raportu grupuje firmy wg. danych za zamknięty rok finansowy 2014/2015 (zestawienie uwzględnia firmy, które zakończyły go najpóźniej w czerwcu 2015 r.).

Raport analizuje wyniki w odniesieniu do poszczególnych regionów geograficznych, kategorii produktów, aktywności w Internecie i innych czynników. Przedstawia również 50 największych internetowych sieci detalicznych, prognozy dotyczące gospodarki globalnej oraz analizę kapitalizacji rynku branży detalicznej.

::

Foto: Fotolia/ Gajus

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.