Oto 5 najlepiej zarabiających e-sprzedawców na świecie

Oto 5 najlepiej zarabiających e-sprzedawców na świecie

Brief.pl / Aktualności

Wśród największych e-sprzedawców dominują firmy z USA: W „wielkiej piątce” pojawia się jedna firma z Chin i jedna z Niemiec. Sprawdź, które firmy odnotowały w ubiegłym roku największe przychody ze sprzedaży w sieci.

-

Jak wynika z raportu Deloitte "The Global Powers of Retailing 2016”, amerykańska sieć Amazon nadal pozostaje największym światowym e-sprzedawcą i generuje roczne przychody ponad trzykrotnie wyższe niż jej najpoważniejszy konkurent. W poprzednim roku obrotowym Amazon odnotował przychody w wysokości 70,1 mln UDS.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się firma Apple z przychodami z e-sprzedaży w wysokości 20,6 mld USD. Co ważne jest to jedynie 49 proc. łącznych sprzychodów ze sprzedaży detalicznej.

A trzecią pozycję zajął Chiński gigant JD.com z przychodami w wysokości 17,7 mln USD.

::

Informacje o raporcie

The Global Powers of Retailing 2016. Navigating the digital divide przedstawia 250 największych sieci sprzedaży detalicznej na świecie, uszeregowanych według wielkości przychodów. Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie łącznej sumy obrotów. Tegoroczna edycja raportu grupuje firmy wg. danych za zamknięty rok finansowy 2014/2015 (zestawienie uwzględnia firmy, które zakończyły go najpóźniej w czerwcu 2015 r.).

Raport analizuje wyniki w odniesieniu do poszczególnych regionów geograficznych, kategorii produktów, aktywności w Internecie i innych czynników. Przedstawia również 50 największych internetowych sieci detalicznych, prognozy dotyczące gospodarki globalnej oraz analizę kapitalizacji rynku branży detalicznej.

::

Foto: Fotolia/ Gajus

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.