Oto 5 najlepiej zarabiających e-sprzedawców na świecie

Oto 5 najlepiej zarabiających e-sprzedawców na świecie

Brief.pl / Aktualności

Wśród największych e-sprzedawców dominują firmy z USA: W „wielkiej piątce” pojawia się jedna firma z Chin i jedna z Niemiec. Sprawdź, które firmy odnotowały w ubiegłym roku największe przychody ze sprzedaży w sieci.

-

Jak wynika z raportu Deloitte "The Global Powers of Retailing 2016”, amerykańska sieć Amazon nadal pozostaje największym światowym e-sprzedawcą i generuje roczne przychody ponad trzykrotnie wyższe niż jej najpoważniejszy konkurent. W poprzednim roku obrotowym Amazon odnotował przychody w wysokości 70,1 mln UDS.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się firma Apple z przychodami z e-sprzedaży w wysokości 20,6 mld USD. Co ważne jest to jedynie 49 proc. łącznych sprzychodów ze sprzedaży detalicznej.

A trzecią pozycję zajął Chiński gigant JD.com z przychodami w wysokości 17,7 mln USD.

::

Informacje o raporcie

The Global Powers of Retailing 2016. Navigating the digital divide przedstawia 250 największych sieci sprzedaży detalicznej na świecie, uszeregowanych według wielkości przychodów. Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie łącznej sumy obrotów. Tegoroczna edycja raportu grupuje firmy wg. danych za zamknięty rok finansowy 2014/2015 (zestawienie uwzględnia firmy, które zakończyły go najpóźniej w czerwcu 2015 r.).

Raport analizuje wyniki w odniesieniu do poszczególnych regionów geograficznych, kategorii produktów, aktywności w Internecie i innych czynników. Przedstawia również 50 największych internetowych sieci detalicznych, prognozy dotyczące gospodarki globalnej oraz analizę kapitalizacji rynku branży detalicznej.

::

Foto: Fotolia/ Gajus

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.