Showroom: z archiwum #50kreatywnych

Brief.pl / Ludzie

Showroom, platforma e-commerce dla projektantów i marek modowych, założona przez Michała Judę i Jaśka Stasza, kończy cztery lata. Przypominamy naszą rozmowę z nimi, która odbyła się dwa lata temu. Sprawdźcie jak zmienił się Showroom.

-

Ich pierwszym wspólnym przedsięwzięciem była organizacja imprez dla młodych ludzi, kolejnym zaś prowadzenie agencji interaktywnej Filemon & Bautis, w ramach której skupili się na pracy dla marek lifestyle’owych. Zarządzanie agencją okazało się jednak dla nich zbyt monotonnym zajęciem, w związku z czym zaczęli poszukiwać czegoś nowego. „Zupełnie przez przypadek“ poznali rynek mody niezależnej… i właśnie wtedy powstał Showroom. 

Na początku było „korpo“

 

Jak mówi Stasz, przed rozpoczęciem własnej działalności obydwaj posmakowali pracy w korporacjach i mniejszych firmach. Juda pracował w branży HR i agencjach reklamowych, Michał zaś zajmował się consultingiem. Obaj doszli jednak do wniosku, że praca dla innych nie jest drogą, którą chcą podążać – dotychczasowy styl pracy nie był tym, odnajdują się najlepiej, w związku z czym postanowili stworzyć własną firmę.

Nowy projekt miał być odpowiedzią na zapotrzebowania młodych projektantów, którym bardzo trudno jest wybić się na rynku modowym. Widząc potencjał młodej polskiej mody, Juda i Stasz postanowili zatem zainwestować w tę dziedzinę i „zaopiekować się“ nią. Tak właśnie powstał Showroom.

Na pytanie o to, jak rozumieją swoją działalność, odpowiadają, że najważniejsze są odpowiednie podejście i właściwa filozofia aktywności – twórcy Showroomu myślą o swojej firmie tak, aby zapewniać jej ciągły rozwój, poszukiwać nowych możliwości i dbać o innowacje. Ich zdaniem, prowadzenie własnego biznesu to szukanie i kreowanie wciąż nowych rozwiązań. 

Z 2. do 22.

 

Po pewnym czasie aktywności pod marką Showroom Juda i Stasz postanowili rozwinąć działalność – to jednak nie było możliwe bez pomocy finansowej z zewnątrz. Wtedy właśnie zapadła decyzja o sprzedaży 25 proc. udziałów w firmie Wydawnictwu Burda Media. Ta inwestycja nie tylko pomogła im rozwinąć skrzydła, ale też wiele ich nauczyła. Do tego, w ciągu dwóch lat od sprzedaży startup urósł, i to dosłownie – liczba pracowników wzrosła z 2. do 22. osób. Jak twierdzą założyciele Showroomu, przy takiej wielkości przedsiębiorstwa przeszłe doświadczenia płynące z pracy dla innych firm są nie do przecenienia. 

Co dalej?

 

Jak twierdzą, wciąż będą skupiać się na modzie – i zapewniają, że są otwarci na nowe wyzwania w tym obszarze. Spin-off’em biznesu jest Showroom Kids, gdzie sprzedawane są przede wszystkim ubranka oraz akcesoria dla dzieci.  

Showroom dziś

 

Ubiegły rok był bardzo aktywny w życiu firmy: swoją premierę miała zupełnie nowa wersja strony, uruchomiona została też platforma dedykowana rynkowi niemieckiemu i specjalna strefa z produktami premium. Urodziny marki to okazja do wielu podsumowań zeszłego roku, jak i całych czterech lat istnienia platformy. Oto kilka ciekawych i nieoczywistych faktów na temat jej temat od twórców Showroomu:

- czy wiecie, że gdybyśmy zebrali wszystkich naszych klientów, to moglibyśmy zapełnić trybuny Stadionu Narodowego? Tak, jest ich tak wielu i ich liczba ciągle rośnie,

- 20 km – tyle materiału potrzebowalibyśmy, aby uszyć wszystkie produkty dostępne na platformie,

- aby usprawnić współpracę z projektantami i zakupy naszym klientom zespół programistów Showroom.pl stworzył nową odsłonę platformy, czyli w wielkim skrócie napisał 750 tysięcy linii kodu. To więcej, niż potrzebował komputer nawigacyjny w Programie Apollo,

- nasi klienci spędzili na stronie w sumie 162 lata. W tym czasie superszybki samolot Concorde obleciałby Ziemię 7727 razy.

 

Nie pozostaje nic innego, jak przyglądać się pracy tych przedsiębiorczych, kreatywnych ludzi

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.