Marki pokochały Powiśle

Marki pokochały Powiśle

Brief for Poland / Inspiracje

Silne marki miejsc nie są zasługą jedynie władz samorządowych, które na co dzień pracują na rzecz rozwoju miast i regionów. Duży wpływ na to, jak postrzegane są miejscowości mają także firmy i marki komercyjne. I nie chodzi tu tylko o umiejscowienie siedziby danej firmy, ważne są także inne aktywności. Jakie? Na przykład eventy, które mogą być skutecznym narzędziem marketingowym dla firm, a także pozytywnie wpływać na przestrzeń miejsca. Poniżej przedstawimy przykłady czterech firm, które swoje działania marketingowe wpisały w przestrzeń warszawskiego Powiśla.

-

H&M Loves Music Warsaw


Spektakularna scena umieszczona na pływającym po Wiśle promie to sposób na promocje marki odzieżowej H&M.

Cykl otwartych imprez muzycznych odbył się w ramach projektu H&M Loves Music Warsaw, który jest częścią globalnego projektu muzycznego, prowadzonego od sześciu lat przez H&M.

Koncerty odbywały się w każdy czerwcowy weekend 2015 roku. Co drugi tydzień scena cumowała to przy prawym, to przy lewym brzegu Wisły przyciągając do siebie fanów muzyki oraz „ciekawskich”.

Co ważne, jest to ogólnodostępne i cykliczne, letnie wydarzenie aktywizujące oba brzegi Wisły. Nietypowy pomysł zbudowania pływającej sceny przyciągał nad rzekę rzesze mieszkańców i turystów, o wydarzeniu mówiły ogólnopolskie media. Event wpisał się nie tylko w strategię marki sponsorującej wydarzenie, ale także miasta oraz dzielnicy w której się odbył – to ciekawe połączenie działań marketingowych pozytywnie wpływających na tkankę miasta.

H&M Loves Music Warsaw wpisywał się w Program 2.3.1. Zagospodarowanie doliny Wisły i jej wykorzystanie jako atrakcji dla mieszkańców i turystów, zapisany w Strategii Rozwoju m.st. Warszawy do 2020 roku.

Pomysłodawcą konceptu kreatywnego eventów była endorfina events.

::

Mural od Canal+ Discovery

 

Warszawskie Powiśle stało się także miejscem promocji dla stacji Canal+ Discovery.

W listopadzie 2015 roku na budynku przy ul. Przemysłowej 33/35 w Warszawie powstał mural, który z jednej strony był promocją polskiej produkcji przygotowanej specjalnie dla Canal+ Discovery, a z drugiej stał się elementem ożywiającym przestrzeń miejską.

Stworzony na Powiślu obraz to wysoki na 18 m i szeroki na 15 m mural. Jego autorem jest Niebieski, artysta, który tworzy graffiti, scenografię, okładki płyt, plakaty. Niebieski był bohaterem programu „Pasja - sposób na życie”, polskiej produkcji emitowanej w Canal+ Discovery, która była promowana w ten niestandardowy sposób.

::

Stacja Mercedes

 

W lipcu 2013 roku na warszawskim Powiślu została otworzona Stacja Mercedes, która stała się ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy. 

Na czym polegał ten projekt? W ramach realizacji strategii marketingowej „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience” firma Mercedes-Benz opracowała model marketingowy polegający na tworzeniu w centrum miast tymczasowych pawilonów (Pop-up-Stores), które mają pomóc w dotarciu do potencjalnych klientów. Pilotażowy projekt wprowadzający w życie założenia strategii powstał na warszawskim Powiślu właśnie w 2013 r.

Od trzech lat Stacja Mercedes wzbogaca ofertę kulturalną Powiśla, oferując m.in. cykl prezentacji twórczości młodych, oryginalnych artystów i designerów. Przestrzeń ta również służyły jako miejsce spotkań, dyskusji, prezentacji książek oraz wykładów dotyczących szeroko rozumianej kultury najnowszej. Odbywają się tam również koncerty, a nawet spektakle tetaralne. Program Stacji powstaje w wyniku współdziałania sektora prywatnego, kreatywnego oraz organizacji pozarządowy.

Stacja Mercedes to przykład marketingu uwzględniającego kontekst lokalny oraz potrzeby społeczności miejskiej.

::

Energia RWE krąży po Powiślu

 

RWE Polska silnie utożsamia się z Powiślem, gdzie u zbiegu ulic Tamka i Wybrzeże Kościuszkowskie ma miejsce siedziba spółki. W 2015 roku spółka wyszła ze swoimi działaniami wizerunkowymi w przestrzeń stolicy i zrealizowała na Powiślu m.in. Świetlny Szlak – zbudowany z 300 latarni na trasie wzdłuż Wisły, od Mostu Poniatowskiego do Centrum Nauki Kopernik; Przystań Dobrej Energii, będąca aktywnością marki podczas najdłuższej nocy w roku, zwanej Świętojańską; a także oficjalne otwarcie Placu Zabaw, podczas którego zainaugurowano obecność instalacji oraz zaprezentowano mapping na budynku RWE.

Aktywności eventowe prowadzone przez RWE Polska wpisywały się w strategię rozwoju obszaru Powiśla jako atrakcyjnego miejsca do kulturalnego spędzania czasu przez Warszawiaków.

::

Wymienione wyżej przykłady są jedynie niewielkim wycinkiem aktywności firm w przestrzeni Powiśla, jednak nie ulega wątpliwości, że dzięki nim miejsca mogą się zmieniać i rozwijać. Ważne jest umiejętne połaczenie interesów marki z potrzebami mieszkańców i odpowiednie proporcje między promocją marki a programem aktywizacji społeczności. 

::


Przeczytaj także:
Łódź chce logo na Expo 2022 za 5 tys. zł

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem

Magazyn / Aktualności

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem
(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem

Na pierwszym miejscu jest to, co dzieje się na boisku, ale zaraz za grą, jeśli mowa o zawodzie piłkarza, liczy się jego wizerunek. Marketing sportowy ma ogromne znaczenie, bo wpływa zarówno na medialny odbiór, jak i wycenę zawodnika. O marketingu w sporcie i wykorzystywaniu social media w budowaniu wizerunku opowiada Grzegorz Krychowiak, piłkarz Reprezentacji Polski oraz francuskiego klubu Paris Saint Germain.